Toon posts:

Moederbord met Intel RAID driver?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views

• jasiccama
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 11:48
Hallo,

Ben van plan een nieuw moederbord aan te schaffen maar ik zit met vraag waar ik niet zo snel uitkom.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb nu een RAID configuratie met twee OCZ Vertex SSD's (op een nvidia-chipset).
Nu wil ik graag een nieuw moederbord (socket 1156), met RAID ondersteuning, waar ik de Intel-drivers voor kan installeren.
Als ik nu een moederbord uitkies met de intel-chipset, is dit voldoende?
Ook zie ik bij een aantal Mobo's dit staan:
Intel Matrix Storage Technology Support RAID 0,1,5,10

Zijn dit de de Mobo's die ik zoek?

Misschien denk ik wel weer veel te moeilijk en moet ik gewoon een moederbord uitzoeken met een Intel-chipset maar ik heb even een second opinion nodig :)

Alvast bedankt voor de reply.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI GTX 1070 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is geen s1156 mobo waar je GEEN intelchipset op vind, dus dat maakt het makkelijk. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat niet iedere chipset met RAID overweg kan.

30" monitor te koop

• jasiccama
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 11:48
Terw_Dan schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:34:
Er is geen s1156 mobo waar je GEEN intelchipset op vind, dus dat maakt het makkelijk. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat niet iedere chipset met RAID overweg kan.
Zie, ik denk weer veel te moeilijk :)
Als ik dus een moederbord vind mèt ondersteuning voor RAID, zit ik wel goed dus.

Bedankt voor je snelle reply!

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI GTX 1070 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:36

Ed_L

Crew Council
*O* En weer een gelukkige klant!

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee