Toon posts:

Pc loopt vast bij booten / Installeren Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Donvincento
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-09 08:14
Beste Tweakers,

Ik heb een nieuwe pc aangeschaft,
Voeding - Crosair VX550
CPU - Core I7 870
Mobo - Asus Maximus III Formula
Kingston - HyperX 4GB
HDD - Samsung Spinpoint F1 160GB
GFX - Ati HD3870

De pc liep de eerste week goed, en begon vervolgens kuren te vertonen. Hij loopt vast, en reageert vervolgens nergens meer op, als de speakers aanstaan, komt er ook een vreemd geluid uit de boxen. Dit vastlopen gebeurt op *random* momenten, soms onder load, andere keren in Idle stand.

Sinds gister wil hij echter niet verder dan het boot scherm van Windows 7, omdat Windows al zo vaak was vast gelopen, en ik dacht dat deze corrupt was, heb ik een poging gedaan om deze opnieuw te installeren. Dit zonder enig succes, al tijdens het selecteren van de land instellingen blijft deze haken. Vervolgens moet je hem een hard reset geven om er weer bij te kunnen.

Memtest gedraaid, en geen problemen gevonden. Ook heb ik CPU stress tests gedaan, ook hier geen problemen. Apparaten / opties / functies gedisabled in de bios, niks mocht helpen.

Andere HDD/GFX/Geheugen geprobeerd. Ook zonder enig succes.

Extra toevoeing,
Heb ook een paar BSOD gehad, een met een machine_check_exception

Hopelijk heeft een van jullie nog tips! :)

Edit: meer info

[Voor 7% gewijzigd door Donvincento op 18-10-2010 10:33]

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-09 16:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik neem aan dat je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al hebt doorgenomen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Morphogenesis
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-09 12:30
Andere videokaart geprobeerd? Geboot met 1 reepje geheugen? :)

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
Heb je al geheugen verwijderd om te kijken of hij wel boot? Of wellicht een andere hardware geprobeerd? Zoals een andere videokaart of een andere harde schijf?

• Donvincento
Ik heb inderdaad een andere GFX kaart geprobeerd, en geprobeerd met ander geheugen, dit lag toevallig nog op de plank, maar ook zonder succes.

en inderdaad, die guide heb ik doorgenomen :)

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
En ook de meest recente BIOS er op staan?

Desktop | Server | Laptop

• Donvincento
Rupie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:48:
En ook de meest recente BIOS er op staan?
Deze staat er ook op inderdaad :)

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Donvincento schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:30:

en inderdaad, die guide heb ik doorgenomen :)
Die guide, die moet je niet doornemen, want lezen helpt niets.
Je moet het uitvoeren.

• Donvincento
Reepje schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:56:
[...]

Die guide, die moet je niet doornemen, want lezen helpt niets.
Je moet het uitvoeren.
Deze is ook uitgevoerd :>

• Donvincento
Misschien dat het nog wat toevoegt, naast de BSOD van machine_check_exeption, heb ik nu ook een clock_timing clock interrupt within the allocated time interval BSOD gehad, misschien heeft een van jullie ervaring met het programma MEMPerfect van asus?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee