Beste Tweakers,
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft,
Voeding - Crosair VX550
CPU - Core I7 870
Mobo - Asus Maximus III Formula
Kingston - HyperX 4GB
HDD - Samsung Spinpoint F1 160GB
GFX - Ati HD3870
De pc liep de eerste week goed, en begon vervolgens kuren te vertonen. Hij loopt vast, en reageert vervolgens nergens meer op, als de speakers aanstaan, komt er ook een vreemd geluid uit de boxen. Dit vastlopen gebeurt op *random* momenten, soms onder load, andere keren in Idle stand.
Sinds gister wil hij echter niet verder dan het boot scherm van Windows 7, omdat Windows al zo vaak was vast gelopen, en ik dacht dat deze corrupt was, heb ik een poging gedaan om deze opnieuw te installeren. Dit zonder enig succes, al tijdens het selecteren van de land instellingen blijft deze haken. Vervolgens moet je hem een hard reset geven om er weer bij te kunnen.
Memtest gedraaid, en geen problemen gevonden. Ook heb ik CPU stress tests gedaan, ook hier geen problemen. Apparaten / opties / functies gedisabled in de bios, niks mocht helpen.
Andere HDD/GFX/Geheugen geprobeerd. Ook zonder enig succes.
Extra toevoeing,
Heb ook een paar BSOD gehad, een met een machine_check_exception
Hopelijk heeft een van jullie nog tips!
Edit: meer info
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft,
Voeding - Crosair VX550
CPU - Core I7 870
Mobo - Asus Maximus III Formula
Kingston - HyperX 4GB
HDD - Samsung Spinpoint F1 160GB
GFX - Ati HD3870
De pc liep de eerste week goed, en begon vervolgens kuren te vertonen. Hij loopt vast, en reageert vervolgens nergens meer op, als de speakers aanstaan, komt er ook een vreemd geluid uit de boxen. Dit vastlopen gebeurt op *random* momenten, soms onder load, andere keren in Idle stand.
Sinds gister wil hij echter niet verder dan het boot scherm van Windows 7, omdat Windows al zo vaak was vast gelopen, en ik dacht dat deze corrupt was, heb ik een poging gedaan om deze opnieuw te installeren. Dit zonder enig succes, al tijdens het selecteren van de land instellingen blijft deze haken. Vervolgens moet je hem een hard reset geven om er weer bij te kunnen.
Memtest gedraaid, en geen problemen gevonden. Ook heb ik CPU stress tests gedaan, ook hier geen problemen. Apparaten / opties / functies gedisabled in de bios, niks mocht helpen.
Andere HDD/GFX/Geheugen geprobeerd. Ook zonder enig succes.
Extra toevoeing,
Heb ook een paar BSOD gehad, een met een machine_check_exception
Hopelijk heeft een van jullie nog tips!
Edit: meer info
[ Voor 7% gewijzigd door Donvincento op 18-10-2010 10:33 ]