Ziggo Z3 of Tele2 Fiberspeed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99022

Topicstarter
Hallo mensen,
wij hebben een nieuwe woning, en als die klaar is willen we er zsm intrekken. Uiteraard daar ook internet nodig.
Nu wil ik dus zo snel en stabiel mogelijk internet, voor 50 eur in de maand max.

Nu heb ik volgens mij 2 opties:

Ziggo Z3, 50mbit down en 5Mbit up.
Tele2 Fiberspeed, 60mbit down en ??Mbit up.

Nu lees ik veel slechte ervaringen over Tele2 Fiberspeed, ivm de afstand tot de centrale. Wat zijn jullie ervaringen en wat adviseer je me, via de kabel of via vdsl?

Huis is nieuw, in een nieuwbouwwijk, en de helft van de providers kent de postcode niet.
Volgens Google Maps zit ik ongeveer 1400 meter van een ADSL centrale, hemelsbreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-07 19:41
Er is een centraal topic voor ervaringen met Tele2 fiberspeed.
Tele2 Fiberspeed 60 Mbps Ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe ga je TV kijken? Wellicht een Ziggo all-in-one pakket een idee? Daarbij krijg je bij het snelste abo 120mbit ipv 50.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
redfoxert schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:45:
Hoe ga je TV kijken? Wellicht een Ziggo all-in-one pakket een idee? Daarbij krijg je bij het snelste abo 120mbit ipv 50.
ACK. Bovendien kun je bij die Tele2 Fiberspeed ook bij de download ?? neerzetten, aangezien het bij xDSL een soort van Russisch roulette is wat betreft snelheden (afstand tot de centrale, xDSL gebruik in de buurt (overspraak), de stand van de maan, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZIggo pakken. Sowieso, kabel werkt tot 120Mbit tegenwoordig prima, met (A)DSL varianten is het altijd maar afwachten hoe je verbinding is.
Plus dat de kabel ook veel makkelijker uitbreidbaar is. Niet iedere keer graven bij een snelheidsverhoging.;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Op een hemelsbrede afstand van 1.4KM ga je die 60mbit van tele2 niet halen. De telefonie bekabeling volgt normaal gesproken het stratenplan dus reken maar op een paar honderd meter extra. Wat je uiteindelijke snelheid bij Tele2 vdsl2 zal worden blijft natte vinger werk maar je kunt er vanuit gaan dat je ook de 50mbit die je bij Ziggo min of meer "gegarandeerd' krijgt niet gaat halen met VDSL

...

Pagina: 1