Toon posts:

[OS X 10.6] Parallel's Desktop 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Draaide sinds 3 maanden Parallel's Desktop 5 en heb gisteren legaal geupgrade naar Parallel's Desktop 6, allemaal prima verlopen. Heb meerdere virtuele machines draaien, Chrome OS, Ubuntu en Windows 7 (alles legaal).

Echter, nu heb ik het probleem dat Windows 7 om de 5 minuten freezed. Ik moet dan via Finder het menu 'Geforceerd stoppen...' openen en dan unfreezed de boel weer, tot 5 min en dan begint het weer. Ik hoef Parallel's dus niet geheel te stoppen...

Ik kan op de Parallel's Forums niets vinden, de support lijn is bagger en ook Google en T.net search helpen niet.

Wie o wie kan me helpen?

Owja, heb 1,5GB geheugen aan de Windows 7 install toegewezen.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik had na de upgrade naar versie 6 ook wat onverklaarbare issues. Bij mij was de oplossing om Parallels helemaal te verwijderen inclusief alle instellingen etc. (uninstaller van Parallels zelf gebruiken) en daarna opnieuw te installeren na een herstart. Je moet dan wel alle VM.s opnieuw aanmaken, maar bij mij waren de problemen (vooral netwerk problemen en zelfs een kernel panic) verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen mogelijkheid om de machines te backuppen? Deze zijn namelijk helemaal geconfigged voor dagelijks zakelijk gebruik... :(

In ieder geval bedankt voor je tip! Ik dacht al wel dat het mogelijk zoiets zou kunnen zijn.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je hoeft niet de hele machines opnieuw te installeren, alleen opnieuw even toevoegen na de herinstallatie (dubbelklikken op de VM is genoeg). Daarna moet je wel even het geheugen etc. in de config weer goed zetten. Je hoeft dus zeker niet de host OS'en opnieuw te installeren!