Toon posts:

[w7 x64] Partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

• .Sjoerd
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-06 14:11
In de tijd dat ik windows vista (ook x64) gebruikte wilde ik ook Windows 7 proberen.
Deze heb ik op een partitie geïnstalleerd zodat ik een dualboot kon draaien.

Nu is het zo dat deze partitie eigenlijk te klein is (30GB) en niet de hoofdpartitie op de fysieke schijf is.
Dus staat deze in het geheugen beheer menu dingetje aan de rechter kant en is niet naar links uit te breiden.

Tevens staan op de hoofdpartitie de boot instellingen van de schijf.

Na een tijdje besloot ik om de vista installatie weg te halen en daar eenzelfde windows7 ultimate 64 installatie op te zetten. op de hoofdpartitie.
Niet omdat het wel zo logisch zou zijn, dat maakt me niet uit. Maar ik krijg nu telkens meldingen dat de schijf vol zou zijn, zelfs zo erg dat ik in photoviewer niet naar de volgende foto kan klikken omdat er te weinig ruimte is. En de boot staat onder de andere windows 7 dus ik kan niet iets anders gaan doen terwijl m'n pc boot, maar dat maakt me in principe niet heel veel uit :+

Nu kan ik wel gewoon die andere install gaan gebruiken, de programfiles folder staat immers op een andere fysieke schijf. Maar alle instellingen opnieuw gaan veranderen zit ik niet op te wachten omdat ik het gewoon te druk heb met andere dingen.

Wat heb ik geprobeerd?:
-Image backup maken en terugzetten en samen voegen als zijnde één partitie, hier trapt windows niet in en maakt er vrolijk weer twee partities van |:(
- Ctrl+A, Ctrl+C, Ctrl+V in de andere partitie, helpt niet. alleen maar errors en de andere installatie veranderd niet.

Weet iemand hoe ik deze install kan klonen naar een andere partitie op dezelfde fysieke schijf?
Of uitbreiden van de huidige partitie waar ik niet uit kom.

Alvast bedankt,

Sjoerd

specs

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Volgens mij zou je hier aardig wat over moeten kunnen vinden als je er naar gaat goolgen. Ondanks de opmerking die je maakt, als je het mij vraagt zou je er beter aan doen om gewoon opnieuw te installeren. Kost tijd inderdaad maar dan ben je wel zeker dat je probleem opgelost is.

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

.Sjoerd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:33:

Weet iemand hoe ik deze install kan klonen naar een andere partitie op dezelfde fysieke schijf?
Windows Easy Transfer gebruiken, je spullen bij elkaar zoeken, en een install in bijvoorbeeld een VHD doen of op je gemak een partitioning tool gebruiken en daarna herinstalleren.

Gaat verreweg het gemakkelijkst.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• .Sjoerd
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-06 14:11
Dat weet ik voor als er een volgende keer komt. :+
Want ik heb nu gewoon gedaan wat rupie adviseerde.

specs

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee