Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem bedacht op basis van een barebone. Helaas kan er geen videokaart in en heeft de barebone geen aansluitingen aan de voorzijde, maar ik vind het acceptabel, ik wil namelijk gewoon geen grote kast. Bovendien heb ik niet veel schijfruimte nodig, vandaar de ssd, lijkt me wel heel tof.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

- Shuttle SH55J2
- Intel i3-540
- Kingston valueRAM 4 gb ddr3
- OCZ Vertex2 SSD 2,5" 120 gb
- Sony Optiarc AD-7670S Slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Volgens mij kan daar met gemak een video kaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waarom wil je een videokaart? De i3 IGP is niet belachelijk langzaam, en een game machine zal je toch in een wat grotere/beter koelbare kast willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart kan inderdaad toch wel, maar niet de beoogde Sapphire HD5670 Ultimate. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar dat leek mij wel een stille, toch krachtige videokaart.

Oke, waarom een videokaart? Er bestaat wel een kans dat ik evt. adobe cs5 ga gebruiken en dan met name videobewerking. Games zullen er helemaal niet op voorkomen in ieder geval.

Denk je dat de i3 dan al volstaat?

En "koelbare kast"? Is deze kast niet koelbaar genoeg? En is de kast wel stil?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die ultimate is een passief gekoelde kaart, waarschijnlijk is dat het probleem. Het liefste heb ik wel een passief gekoelde kaart met een beetje fatsoenlijke prestaties, maar waarbij de huidige koeling van de kast dus volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Omdat je een i3 met geintegreerde gp hebt, heeft de toevoeging van een grafische kaart in jouw geval geen enkele zin.

Een sterke grafische kaart heeft alleen zin als je zwaardere games wil spelen.
Je noemt de grafische kaart ook video kaart, mag best, maar wellicht leef je in de overtuiging dat een dergelijke kaart, gezien de naam, vooral voor video bewerking gebruikt wordt. Dat is in jouw geval niet het geval.

Een sterkere grafische kaart heeft alleen meerwaarde voor spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk, het is grafische kaart, ik moet afleren videokaart te zeggen. Mea culpa.

De reden dat ik de grafische kaart ter sprake breng, is omdat doorgaans het niet hebben van een dedicated grafische kaart als een zonde wordt beschouwd.

Uiteraard kan ik de benchmarks checken voor de igp van de i3, maar ik wilde graag de ervaringen van anderen horen en dan m.b.t. tot het gebruik van de igp voor licht werk in flash en after effects.

Of is de conclusie toch: grafische kaart alleen voor games anders doet het er weinig toe?

Tot slot, weet iemand of dit een stil systeem is zo?
Pagina: 1