Toon posts:

Ati upgrade en nu voor windows geen volledig beeld?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:31

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Mijn specs staan hieronder.

Voordat ik een ATI 5850 had gekocht had ik een Nvidia 8800GT.
Met de 8800GT is er niets aan de hand.

Nu met de 5850 heb ik in bios,post scherm (alles pre windows) dus een kader beeld.

Ik heb een rand van ongeveer 3cm op mijn 27 inch scherm rondom het beeld.
zodra in windows is alles goed.
wat is hier de reden van?

Zelf al geprobeerd:

- Reinstall windows 7 (moest toch) maar heeft er volgens mij weinig mee te maken.
(voordat ik de 10.9 drivers installeer in windows zie ik in windows ook een kader)
Dus dat is zonder driver.
Vervolgens installeer ik de driver en in windows is alles normaal.

- Bios update gedaan naar nieuwste voor de P5Q

Zijn er verder nog dingen.
Ik heb geen handmatige chipset drivers gedaan. (maar dit had ik met de 8800GT ook niet)
De standaard windows drivers voldoen volgens mij

• TRON
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 23:40
Probeer eens bij de instellingen de scaling op 0 te zetten.

1) Ga naar CCC en Geavanceerd.
2) Klik met de rechtermuisknop op het computerschermpje links onderin; klik op Configureren.
3) Zet scaling op 0.

Zie ook: http://devforums.amd.com/...id=140475&highlight_key=y

Op zoek naar een GRATIS én PRIVACYVRIENDELIJKE (ja echt) rittenadministratie? Ga dan naar RitRegister.nl

• _the_crow_
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-09 17:54

_the_crow_

Rare vogel

Ik zou het even zoeken in de instellingen van de monitor zelf. Voordat Windows geladen wordt, is de 'resolutie' anders. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Dus je probleem is: je videokaart doet het in windows

?!

Als je bedoelt dat je het niet leuk vindt dat VESA mode op de HD kaart gescaled is, tsja, so be it. Dat kan hardcoded zijn in de video bios, kan hardcoded zijn in de LCD controller. Kan ook instelbaar zijn bij beide.

Mijn advies: lekker laten voor wat het is, het werkt met je OS dus heb je nergens last van.

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-06 20:15

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

johnkeates schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:39:
Dus je probleem is: je videokaart doet het in windows

?!

Als je bedoelt dat je het niet leuk vindt dat VESA mode op de HD kaart gescaled is, tsja, so be it. Dat kan hardcoded zijn in de video bios, kan hardcoded zijn in de LCD controller. Kan ook instelbaar zijn bij beide.

Mijn advies: lekker laten voor wat het is, het werkt met je OS dus heb je nergens last van.
WTF?

Ontopic: check inderdaad eens je monitorinstellingen. Het is geen Windows-issue.

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• johnkeates
Wat is er zo WTF?

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

"Laten voor wat het is" is nogal een behulpzame suggestie 8)7

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 19:05
YellowOnline schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:45:
[...]

"Laten voor wat het is" is nogal een behulpzame suggestie 8)7
Nou ja echt een probleem is het niet te noemen. Zijn pre-os scherm is gekaderd, dus hij kan zijn BIOS niet in volle glorie op de 27 inch bekijken, so what.

OT: misschien even op de auto-knop van je scherm of OSM drukken tijdens boot.

• johnkeates
Het is een suggestie vergelijkbaar met: if it ain't broke, don't fix it.

Misschien komt iemand met een grapjas en een lolbroek aan langs, die dan zegt dat er wat 'defect' is.. En dan komt er vanzelf iemand met het iedee om de BIOS te 'tweaken' en dan gaat de TS z'n videokaart flashen en z'n mobo bios, waarna dingen het op eens niet meer goed doen, en dan is er opeens wel een probleem :)

Punt is: er is niets mis/kapot, het is gewoon een verschil in POST scaling aan/uit. De video bios/vesa mode is voor de AMD kaart anders dan de nVidia kaart, en dat het opvalt is duidelijk, maar het is gewoon geen defect. Om exact te zijn is het zelfs correct gedrag, want de VESA mode waar de BIOS mee start is (mits het geen EFI betreft) meestal 800x600. Ga je upscalen, dan krijg je dus gewoon iets gaars wat 800x600 had moeten zijn, en dat ziet er niet uit. Dat veel mensen er aan gewend zijn maakt het niet 'goed' ;)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Polster schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:48:
[...]

Nou ja echt een probleem is het niet te noemen. Zijn pre-os scherm is gekaderd, dus hij kan zijn BIOS niet in volle glorie op de 27 inch bekijken, so what.

OT: misschien even op de auto-knop van je scherm of OSM drukken tijdens boot.
Ow, sorry, ik had over de "in Windows is alles goed" heengelezen. Er is inderdaad geen probleem dan.

[Voor 12% gewijzigd door YellowOnline op 17-10-2010 22:54]

• johnkeates
Even zien of ApC_IcE nog langs komt om de informatie tot zich te nemen, dan is er weer een misverstand de wereld uit geholpen :)

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:31

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
zoals uitgelegd werkte het prima met de 8800GT op zelfde setup.
Het is niet een situatie van : ik wil alles op 27 inch in volle glorie (het is een bios en post scherm)

Maar meer, waar zit het hem in,

In de monitor: lijkt me stug met de 8800GT deed die het wel
In de 5850: zou heel goed kunnen,

Scaling in CCC heeft niet geholpen (bedankt voor proberen) maar drivers worden pas geladen in/net voor windows.

@johnkeates:
Tja, als het met de nvidia kaart wel lukt om iets van 800x600 normaal te upscalen, waarom zou een 5850 dan zoiets als lelijke kaders maken?
nogmaals, het is niet een 'probleem', het zit hem meer in het waarom is dit zo (soms ben ik net een puber)
Dus als je tips en trucs weet graag, als je niets anders hebt toe te voegen als "je hebt er geen last van en so be it" dan bedankt voor je tijd.

[Voor 33% gewijzigd door ApC_IcE op 17-10-2010 23:51]

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 19:05
Volgens mij heeft johnkeates het 'waarom' al prima uitgelegd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee