Toon posts:

iPad vs MacBook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Hallo macbook en/of iPad users,

Ik baal een beetje van mijn Acer netbook (te traag, onbetrouwbaar etc).
Dus zit ik er aan te denken een macbook (pro) te kopen...
Mooi spul, maar helaas wel aan de prijs.

Maar laatst had ik een ingeving, nu met de iPad, kan ik de basisfuncties waarvoor ik een netbook nodig heb niet net zo goed met een iPad doen.
Ik doen dus op internetten, emailen en wat office (tekstverwerken, spreadsheets etc voor studie van mijn vrouw.)

Ik heb een NAS waar de boel opgeslagen kan worden en met een dock met toetsenbord is tekst invoeren ook wel te doen lijkt me.

Wat is jullie idee hierover. reeel of heb je daar toch echt wel een laptop voor nodig?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:48
Wat je ook kiest, fouten kun je niet maken als je hier tussen kiest ;)

Bedenk echter wel dat je niet alles kan op een iPad zonder een laptop/pc.
Hoe ga je je iPad updaten? Hoe ga je je bestanden op je NAS zetten? Hoe ga je er muziek/films op zetten?

Een iPad is geen vervanger voor een pc/laptop. Het is een aanvulling.

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:48
Sommige sites hebben nogsteeds flash nodig =)
En je zal extra apps nodig hebben op je spullen van je nas te halen.
Tekstverwerken/spreadsheets kan.. maar ik denk niet dat je moet verwachten hier echt op te werken.

Ik gebruik het vooral voor:
Email effe lezen op de bank
Beetje browsen op de bank
Lezen en een spelletje.

Aan de andere kant... je vergelijkt het met een netbook
maar ook met een macbook pro..

De grote vraag is dus eigenlijk: wordt het de main computer, of gewoon een portable dingetje?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• Peaky
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09-09 20:24
Ik doe het zelfde...internetten/mail/tekst verwerken. En heb mijn laptop aan de kant gelegd en een iPad aangeschaft.
Gebruik mijn laptop nu alleen nog voor het binnen halen van film/muziek etc.
Vanaf daar naar mijn time capsule, en daar kan ik weerbij met mijn iPad. Maar goed ieder zo zijn ding

• Kimo
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:13
Een iPad is leuk leuk voor erbij. Tekstverwerken is leuk dat het kan maar het blijft een klein schermpje.

[Voor 7% gewijzigd door Kimo op 17-10-2010 21:57]

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-09 02:29

Flappiewappie

Hier nog meer

Beter neem je een iPad voor mobiel werk, en een goeie stabiele windows bak/mac mini voor vast.

Hier staat wat

• ToolkiT
Ik hou mijn acer netbook wel aan, en heb een goede laptop voor mijn werk dus een window laptop houd ik wel ter beschikking, maar wil die eigenlijk alleen gebruiken voor downloaden, itunes etc..

Mijn vrouw heeft inmiddels behoorlijk een hekel aan die windowbak (mede omdat er win7 op draait wat duidelijk te zwaar is voor de hardware, in de planning ligt downgraden naar XP) en gezien ze erg happy is met de interface en gebruiksvriendelijkheid van apple producten (ik heb een iPod Touch 64GB) zit ik dus te denken om over te stappen naar mac als hoofd apparaat..
Gezien indeling van ons huis heb ik een laptop only policy dus een iMac of mac mini valt daarom af..

• Fusajiro_x
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:51
Kan je dan niet beter iets meer bijleggen en een MacBook kopen?
Die 999 is wel het dubbele van een iPad maar dan ben je in 1 klap klaar.

Voor de iPad heb je nog altijd een PC nodig voor het synchroniseren van je muziek/foto's/video's.

En als je dan een stabiele Windows PC + iPad wilt kopen zit je ook zomaar op 800-900 euro, dan kan die 100 euro er ook wel bij lijkt me?

• ToolkiT
Fusajiro_x schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:05:
Kan je dan niet beter iets meer bijleggen en een MacBook kopen?
Die 999 is wel het dubbele van een iPad maar dan ben je in 1 klap klaar.

Voor de iPad heb je nog altijd een PC nodig voor het synchroniseren van je muziek/foto's/video's.

En als je dan een stabiele Windows PC + iPad wilt kopen zit je ook zomaar op 800-900 euro, dan kan die 100 euro er ook wel bij lijkt me?
Daar begin ik inmiddels ook telkens meer naar te neigen... maar ja dan wil ik weer de macbook pro 15" en dat tikt weer aan.
Als het goed is ga ik binnenkort op (zaken)reis en dan zal ik eens kijken of ik hem taks free goedkoop op de kop kan tikken... Op Heathrow waren ze iets goedkoper, op Schiphol amper, hopelijk elders wel...

• Fusajiro_x
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:51
ToolkiT schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:48:
[...]

Daar begin ik inmiddels ook telkens meer naar te neigen... maar ja dan wil ik weer de macbook pro 15" en dat tikt weer aan.
Als het goed is ga ik binnenkort op (zaken)reis en dan zal ik eens kijken of ik hem taks free goedkoop op de kop kan tikken... Op Heathrow waren ze iets goedkoper, op Schiphol amper, hopelijk elders wel...
Dat lijkt me inderdaad een goede keuze. Orienteren kost immers niets (op eventuele vliegtickets na dan :P)

Als je het echt alleen voor Office/Internet/Muziek wilt gebruiken is een witte MacBook al aardig overkill overigens :), en dat 13.3" scherm wen je echt wel aan! (helemaal vergeleken bij een iPad)

[Voor 5% gewijzigd door Fusajiro_x op 18-10-2010 21:13]

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:22
ToolkiT schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:48:
[...]

Van een iPad naar een 15 inch MacBook is wel weer een hele grote stap ;).

Ik gebruik nu sinds eind juli een iPad, ook voor eenvoudig office-werk, en dat bevalt elke dag weer beter, maar ik zie de iPad ook vooral als een aanvulling op m'n desktop (een Mac mini). 90% van mijn computergebruik kan ik met de ipad af, maar voor de overige 10% ben ik wel erg blij met de mini. De MacBook die hier ook in huis rondslingert, en die ik voordien dagelijks gebruikte, gaat alleen nog maar aan als de iPad onverhoeds een keer een lege accu heeft.

Als ik nu in jouw situatie nieuwe apparatuur moest aanschaffen zou ik denk ik voor de simpelste 13" MacBook pro kiezen, met een 16GB 3G iPad erbij. Dan ben je net zoveel kwijt als voor een 15" MacBook, maar heb je de voordelen van een volwaardige laptop en van een iPad. De 13" MacBook is volgens mij ook een prima desktopvervanger. Ik heb bij mijn MacBook in elk geval nooit behoefte gehad aan een groter scherm.

• ToolkiT
De kogel is door de kerk, op eBay had ik een bod gedaan en won meteen.
Als het goed is komt de postbode vandaag met deze

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=120634264307
MacBook Pro 2.53GHz, 320GB, 4GB RAM, 13.3" Unibody

Mijn eerste Mac book :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee