Toon posts:

Dell laptop met 1GB ATI Radeo HD 565v graphics

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Ik zit te kijken naar een Dell laptop en vraag me af of de volgende videokaart een beetje wat is:
1GB ATI Radeo HD 565v graphics

Vroeger keek je naar de hoeveelheid geheugen, maar tegenwoordig komt er zoveel meer bij kijken...
Ik verwacht niet dat het een super goede videokaart is, het blijft een laptop... Maar kun je er een beetje mee vooruit?

Ben niet een hardcore gamer, maar een game op zijn tijd is wel leuk...
Ik ga er nu van uit dat het goed genoeg is, maar is dit echt zo??

Youtube: DashcamNL

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Geheugen zegt helemaal niets, heeft het ook nooit gedaan.

De enige manier om er achter te komen of het wat is, is om benchmarks op te zoeken.

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09-09 10:25

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:38
PilatuS schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:49:
Geheugen zegt helemaal niets, heeft het ook nooit gedaan.

De enige manier om er achter te komen of het wat is, is om benchmarks op te zoeken.
Das nogal kort de bocht, geheugen zegt absoluut wel wat, maar niet zoveel als fabrikanten je willen doen geloven. Als jij bijvoorbeeld wilt gaan gamen op 1080p of hoger, dan is het toch wel heel erg aangeraden dat je videokaart 1024MB geheugen heeft, anders gaat je videokaart moeite krijgen om het beeld dan vlotjes te laten verlopen. Neem bijvoorbeeld een HD5770 512MB en een 1GB model en ga eens een potje gamen op 1920x1080.... das een wereld van verschil als je verder de instellingen gelijk laat.

Het is dus afhankelijk van de resolutie van laptop, als deze een resolutie hoger dan 1440x900 heeft dan wordt wat meer geheugen toch echt wel een must...

[Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 17-10-2010 22:26]

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het is gewoon de Mobiele variant van de HD5670. Een geinig kaartje, zul je de meeste spellen wel maxed mee kunnen spelen. Maar niet op 1920x1080 ofzo. Eerder 1600x900

Welke laptop gaat het over?

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:02
Voor zover ik weet was dit een rebrand van een Mobility HD4xxx kaart, weet even niet welke.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
D4NG3R NL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:19:
Het is gewoon de Mobiele variant van de HD5670. Een geinig kaartje, zul je de meeste spellen wel maxed mee kunnen spelen. Maar niet op 1920x1080 ofzo. Eerder 1600x900

Welke laptop gaat het over?
Dell Studio XPS 16

PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
GRAFISCHE KAART 1GB ATI® Radeon™ HD 565v graphics
HOOFDBATTERIJ 9-cell 85Whr Lithium Ion battery
Camera Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning

Wat ik mis is alleen wireless met N protocol...
En de processor zal best goed zijn, maar 1,6Ghz ziet er zo raar uit... Maar goed het is i7, dus zal denk ik niet tegenvallen...

Youtube: DashcamNL

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

1.6Ghz lijkt laag, maar bedenk wel dat het in games ect 4x1.6Ghz is, en in een windows/programma omgeving zelfs 8x1.6Ghz (HyperThreading).

Denk wel dat deze laptop meer voor ontwikkeling lijkt te zijn.. En niet voor gaming.

Hoe duur is hij eigenlijk?

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:02

Ed_L

Crew Council
Volgens mij loopt TS al lang genoeg op GoT rond om te weten wat we van een topic verwachten. We hebben een hele rits aan (N)BBG topics lopen en een klein beetje eigen onderzoek zou zeker niet misstaan.

Dit topic gooi k dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee