Toon posts:

[AMD Athlon64x2DC] Freezes hoog CPU gebruik tijdens games ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

*Ik heb nog nooit eerder hier gepost hier dus excuses voor eventuele vormfouten e.d.*

Waar ik mee zit is het volgende. Even ter introductie mijn pc:

AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 6000+ 3.00 ghz, 3.00 GB, Realtek High Definition Audi
Vidkaart: Nvidia Geforce 9600 GT. Iets van 4gb aan RAM geheugen. Ik kan eventueel op aanvraag nog een hijackthis logje plaatsen.

Waar ik mee zit is dat ik tijdens programma's m.n. spellen last heb van (willekeurige) freezes die niet langer duren dan +/- 1 minuut waarbij het geluid ook in korte stukjes elke keer door afspeelt. Als ik vervolgens kijk bij taakbeheer zie ik dat het programma dat ik dan gebruik, een zeer schommelende cpu-waarde heeft tot max 100%.

Ik heb van alles qua oplossingen geprobeerd in het updaten van vrijwel alle drivers op mijn systeem, schijfruimte vrijmaken, onnodige programma's sluiten in taakbeheer, spyware eraf + virusscanners, defragmenteren, gedoe met punkbuster etc.

Bij canirunit.com heb ik bekeken of mijn pc niet te traag/geschikt is voor dergelijke programma's maar dat bleek niet het geval.

Zou iemand wellicht nog een andere oplossing weten voor mijn probleem?

Gr. :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand wellicht met suggesties?

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:12
Klinkt als een te hoog gebruik van de processor. Hij kan het gewoon niet aan. Welke games zoal? Want dde instellingen en vereisten verschillen per spel...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier met name om spellen als cod:waw, bfbc 2 en moh 2010. Het ironische is juist dat bijv. cod waw het in het verleden wel goed deden evenals de beta van bfbc 2, maar later allemaal zijn gaan freezen voor een minuut +/-, en daarna weer vol verder gingen. Ook als de spellen de hardware zelf instellen qua settings zijn deze nooit op lage kwaliteit, altijd op gemiddeld/hoog. Als ik deze kwaliteit verlaag, heeft dat geen invloed op het freezen.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is het een optie om even een format te doen gevolgd door een versie installatie van het besturingssysteem? Welk besturingssysteem gebruik je trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, helemaal vergeten te vermelden! Ik gebruik XP, een format zit er binnenkort niet in maar zat ik zelf ook maar aan te denken of dat wellicht een optie is. Heb wel nog even vandaag bekeken op diverse fora dat er meerdere mensen zijn met het probleem, maar dat zijn meer freezes waarbij echt gereboot dient te worden en dat hoeft bij mij niet. Na een paar seconden doet hij het weer een paar minuten vloeiend (hooguit 3).

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
zou kunnen dat een verse install van windows wonderen doet. Als je plaats genoeg hebt, kan je zelfs win7 ernaast zetten als dual boot.

Je zou ccleaner er ook eens over kunnen gooien (opruimen en register opschonen) soms helpt dat ook.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Een verse install van windows lijkt mij ook het beste. Bij een echte hardware failure zie je toch vaak een BSOD en een echte freeze. Indien dat niet werkt kan het misschien je voeding of vga zijn (nvidia wil nog wel eens stukgaan). Ook zou ik je geheugen testen met memtest en je HDD even nalopen (misschien hapert hij wel doordat de schijftoegang extreem langzaam gaat)
Pagina: 1