Toon posts:

Router met Router verbinden

Pagina: 1
Acties:

• sandokan22
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2013
Beste Tweakers,

Ik vraag mij het volgende af:
Ik heb een router staan die is aangesloten op mijn modem en de verschillende apparaten (computer, media
player) in mijn netwerk verbindt. Nu heeft deze router echter geen draadloze functionaliteit. Ik heb nog wel
een router liggen die ook een draadloos signaal verspreid, maar dit is een modem/router in een. Ik kan deze
dus niet aan het modem hangen. Kan ik de draadloze router/modem aan mijn eigen router hangen zodat
ik alsnog draadloos kan internetten, of zal ik een nieuwe router moeten gaan kopen?

Alvast Bedankt!
Sander :)

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-08 22:10
sandokan22 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:23:
Beste Tweakers,

Ik vraag mij het volgende af:
Ik heb een router staan die is aangesloten op mijn modem en de verschillende apparaten (computer, media
player) in mijn netwerk verbindt. Nu heeft deze router echter geen draadloze functionaliteit. Ik heb nog wel
een router liggen die ook een draadloos signaal verspreid, maar dit is een modem/router in een. Ik kan deze
dus niet aan het modem hangen. Kan ik de draadloze router/modem aan mijn eigen router hangen zodat
ik alsnog draadloos kan internetten, of zal ik een nieuwe router moeten gaan kopen?

Alvast Bedankt!
Sander :)
Zeer gemakkelijk zelfs, de "tweede router" in AP mode zetten. En dan de LAN1 van deze router aansluiten aan je eerste router. Of als er geen AP mode is, DHCP uitzetten en gebruiken zoals juist gezegd

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-08 21:00
Je kan die modem/router als Access Point instellen, zowel de modem- als routerfunctionaliteit werkt dan niet en wordt geregeld door je eigen router, maar je hebt wel wireless :)

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ja, dat kan volgens onderstaand stappenplan:
  • Je PC of (makkelijker) laptop eventjes tijdelijk alleen verbinden met je draadloze router, zodat je onderstaande stappen uit kunt voeren;
  • Verbinden naar je draadloze router (lees: IP-adres intikken in je browser en naar 't menu gaan e.d.), wederom voor onderstaande stappen;
  • De draadloze router een IP-adres geven in je normale LAN-IP-range, maar niet die van je huidige router (uiteraard), maar ook niet in de DHCP-range die je huidige router uitdeelt aan je LAN-PC's; (bijv: je huidige router is 192.168.1.1 en deelt IP's uit tussen 192.168.1.64 en 192.168.128, dan kun je probleemloos je draadloze router als 192.168.1.2 instellen.)
  • DHCP op die draadloze router uitschakelen;
  • Draadloos gedoe instellen, WEP/WPA/WPA2-keys e.d.;
  • Je draadloze router met in een LAN-poort een UTP-kabeltje naar een LAN-poort van je huidige router of in een switch van je LAN, maakt niet echt veel uit.
Kloar.

edit:
Waarom druk je zelf op enter, nu is je post verneukt, dat regelt je browser zelf allemaal wel hoor, nieuwe regels e.d... Daar hebben ze écht wel over nagedacht..

[Voor 8% gewijzigd door Osiris op 17-10-2010 19:29]

• sandokan22
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2013
Thanks allemaal! Werkt perfect :D

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee