Toon posts:

Filmpjes geven streperig beeld op tv (xbmc) omzetten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Zjemm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik heb een panasonic digitale video camera die filmt 1080i mkv bestanden.

Als ik deze camera aansluit op de tv is het beeld perfect en speelt alles zonder problemen.

Nu heb ik een media center XBMC op linux met een ION processor. Deze kan HD moeiteloos afspelen, echter krijg ik met welke instelling dan ook streperig beeld als ik de MKV bestanden van mijn panasonic afspeel. Deze strepen zijn vooral zichtbaar bij snelle bewegingen.

Blijkbaar wil xbmc (of mijn installatie) die gewoon niet netjes afspelen. Ik heb al eens een filmpje geshared aan een mede tweaker met XBMC en die had geen problemen met afspelen.

Nu wil ik het XBMC probleen niet gaan oplossen hier, maar vraag ik mij af of ik de MKV bestanden ook kan omzetten naar een niet 1080i formaat maar toch HD kwalitijd behoud. Wellicht speelt mijn xbmc installatie deze dan wel foutloos af.
Voordeel daarbij is dat de bestanden misschien wat kleiner worden en minder ruimte in beslag gaan nemen.

Echter zijn er zoveel programma's om video's om te zetten. En heb ik er niet echt veel kaas van gegeten. Kan iemand me misschien op weg helpen?

Naar welk formaat kan ik MKV het beste omzetten? En wellicht ook de interlaced beelden omzetten naar niet interlaced? of maat het formaat niet zoveel uit?

En met welke software kan ik dat dan goed uitvoeren?

opensecure.nl

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:49

Caveman

whahoehaha

Nu wil ik het XBMC probleen niet gaan oplossen hier
Weet je dat zeker, want dat lijkt me het makkelijkste.... misschien: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=OSD_Video_Settings

Anders een paar goede converters:
http://sourceforge.net/projects/megui/
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=140178

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Zjemm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:26
in XBMC heb ik alle OSD setting wel geprobeerd maar echt effect heeft het niet gehad. ook niet na restarts e.d.

nu wil ik dus mijn MKV bestanden omzetten naar non- interlaced, maar ik weet niet of dat mogelijk is en of de kwaliteit er erg veel slechter door word.

daarnaast scheelt een omzetting misschien nog wat in bestandsgrootte

opensecure.nl

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:49

Caveman

whahoehaha

Natuurlijk kun je een MKV omzetten met non interlaced naar iets anders en als je de juiste instellingen daarvoor gebruikt zie je daar niets van. En idd als je een andere resolutie gebruikt of een andere bitrate veranderd de bestandsgrootte.
Ik heb boven al 2 optie's gegeven voor converters, maar volgens mij heb je een wat simpeler nodig. Ik zou eens kijken naar avidemux, die kan MKV's aan (mits de juiste codecs geinstalleerd) en er zit een deinterlaced knop/menu in. Jij wilt toch HD houden maar de bestandsgrootte moet kleiner, mijn idee zou dan zijn converteer van MKV naar MKV van 1080 naar 720 noninterlaced.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• jayvol09
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Om bestandsruimte te verkleinen:
Andere compressie (wellicht geen optie) maar bv als je filmpjes mpeg2 zijn dan naar h264 omzetten.
Informatie per pixel verminderen (vermindert kleur, contrast, etc.).
Maar resolutie verlagen zal het makkelijkst zijn

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee