Internet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 16:22
Hallo,

Weet zo niet of dit het juiste topic is, maar het problemen met mijn internet verbinding.

Om te beginnen draai ik Windows 7 X64 ultimate.

Heb een 20mb internetverbinding bij Ziggo, en deze is verbonden via een Router (sitecom Wl-600).
Het valt mij op zodra windows is opgestart, dat hij eerst de lan verbinding gaat identificeren en daarna pas ip adres opvragen. Soms gaat dit vrij snel. Maar heel vaak duurt het wel 2 minuten voordat ik op internet kan, nadat de pc geheel is opgestart.

Heb al een nieuw modem van Ziggo er tussen zitten. En mijn opstart programma's zo goed als allemaal uitgeschakeld. Alleen de catalyst control center van ATI niet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:45

D4NG3R

kiwi

:)

Stel het IP eens statisch in..? Is wel heeeel erg basic IMHO.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe verbindt je PC met die router, draadloos of gewoon bedraad?

• G.Scholtens
Terw_Dan schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:02:
Hoe verbindt je PC met die router, draadloos of gewoon bedraad?
Bedraad aangesloten

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:36

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Komt die router van Ziggo af?

Si vis pacem, para bellum

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 00:45
Als andere computers er geen last van hebben, dan kan je bijv. proberen het stuurprogramma (drivers in het Engels) van de netwerkkaart bij te werken.

Hoe werkt of werkte het trouwens zonder de Sitecom router ertussen ?

De vraag is, krijg je wel een lokaal IP adress, en duurt het even voordat je internet op mag, of helemaal geen netwerkverbinding de 1ste 2 min.

Dit kun je testen dmv Start>CMD intikken in zoekbalk, ENTER
Tik dan <ipconfig> in en toets Enter. Post eventueel het resultaat hier als je niet weet waar je op moet letten.

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 17-10-2010 19:18 ]

• G.Scholtens
Het duurt gewoon even voordat ik het internet op mag. De router herkend hij meteen, en krijg daar dan ook wel direct een ip adres van. Zonder router is geen optie, heb nog een laptop staan die draadloos verbonden is met de router. De router is afkomstig van ziggo.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
G.Scholtens schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:53:
Het valt mij op zodra windows is opgestart, dat hij eerst de lan verbinding gaat identificeren en daarna pas ip adres opvragen. Soms gaat dit vrij snel. Maar heel vaak duurt het wel 2 minuten voordat ik op internet kan, nadat de pc geheel is opgestart.
G.Scholtens schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:27:
De router herkend hij meteen, en krijg daar dan ook wel direct een ip adres van.
Krijg je nou meteen een IP-adres of duurt dat 2 minuten? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• G.Scholtens
Het ipadres krijg ik meteen zodra ik in windows zit. Maar daarna moet de router of windows eerste verbinding identificeren voordat ik het internet zelf op kan. Dat had je vroeger in xp ook niet.

Dat was ook kabel erin, ip adres en internetten.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02 10:19
Windows 7 is inderdaad een beetje vervelend daarmee. Hij gaat onder andere wat checks doen om te zien op welk netwerk je zit, en afhankelijk van je voorinstelling (business, thuisnetwerk of public location) gaat hij de firewall configureren en dergelijke.

I'm a photographer, not a terrorist

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Klopt, maar dat duurt een paar seconden, en terwijl dit gebeurt kan je gewoon het internet op.
Ik denk dat het gevalletje lastige drivers is. Netwerkkaart drivers update kan dan helpen.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Heb dit ook wel eens, maar ik ga altijd vrolijk doen wat ik wil.. Geen last van, ik zou je er niet veel van aantrekken ;)

• G.Scholtens
citruspers schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:39:
Windows 7 is inderdaad een beetje vervelend daarmee. Hij gaat onder andere wat checks doen om te zien op welk netwerk je zit, en afhankelijk van je voorinstelling (business, thuisnetwerk of public location) gaat hij de firewall configureren en dergelijke.
Is dit dan niet te omzijlen zodat je meteen kan internetten? Heb hem op business staan, maar vetrouw het netwerk wel. En windows firewall staat al uit dacht ik.

• Rutgertje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik zit ook met dit probleem. Erg vervelend als je pc met SSD opstart binnen 40 sec. en je dan ongeveer nog 60 sec. moet wachten voordat je het internet opkan. De onboard netwerkcontroller van mijn Asus M2N is al up to date. Iemand nog meer tips?

Age of Empires III - Definitive Edition

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Welke van de bovenstaande tips heb je geprobeert :?

Iperf

• Rutgertje
Even wat extra info. Na 45 seconden ben ik op mijn desktop en kan ik alles doen wat ik wil (alles is geladen), behalve het internet op. Daarop moet ik nog 65 seconden wachten. Tot die tijd krijg ik ook geen lokaal IP adres.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Zet eens een statisch ip aan. Klinkt als een probleem in de DHCP server van je router

• Rutgertje
Statisch IP adres aangemaakt, toen opnieuw opgestart: resultaat, zelfs na 65 seconden geen internet.
Troubleshooter gestart, melding over DHCP not enabled for Local Area Network, automatisch laten fixen door windows en nu heb ik meteen internet als ik opstart!

Pagina: 1