Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
Verwijderd
Ik denk dat je in dit geval het beste Linux erop kan zetten, vanwege de betere beveiliging en bovendien draait het een stukkie sneller. Het is wel moeilijker te configureren, maar met genoeg common sense en natuurlijk de mogelijkheid om hier iets te vragen kan het eigenlijk niet mis gaan. Ook kan je op www.linux.org o.i.d. kijken naar HOWTOs over Internet sharing.
Je kan natuurlijk ook kiezen voor Win98 en een goede firewall (ZoneAlarm, AtGuard...).
Ikzelf heb hier een P166 in de meterkast staan met Windows NT4 Server en deze draait behoorlijk relaxed
Ik gebruik Symantec pcAnywhere voor de remote-administration.
Je kan natuurlijk ook kiezen voor Win98 en een goede firewall (ZoneAlarm, AtGuard...).
Ikzelf heb hier een P166 in de meterkast staan met Windows NT4 Server en deze draait behoorlijk relaxed
Ik doe het steeds met SUSE linux.
Waarschijnlijk is Win98 ism. winroute of iets dergelijks een veel gemakkelijkere oplossing, maar het is veel meer fun om er zelf een beetje op te zoeken, en eens het draait werkt het fantastisch, en wil je steeds meer uit je Linux servertje halen. (bv een VPN met het thuisnetwerkje van een vriend, of het bedrijfsnetwerk....)
Er bestaat ook een afgeslankte linux, speciaal voor dit doel http://www.freesco.org/
Heb ik persoonlijk nog niet geprobeerd, maar moet ook goed zijn en eenvoudig te configureren.
Waarschijnlijk is Win98 ism. winroute of iets dergelijks een veel gemakkelijkere oplossing, maar het is veel meer fun om er zelf een beetje op te zoeken, en eens het draait werkt het fantastisch, en wil je steeds meer uit je Linux servertje halen. (bv een VPN met het thuisnetwerkje van een vriend, of het bedrijfsnetwerk....)
Er bestaat ook een afgeslankte linux, speciaal voor dit doel http://www.freesco.org/
Heb ik persoonlijk nog niet geprobeerd, maar moet ook goed zijn en eenvoudig te configureren.
Verwijderd
Zeker weten Linux. Of een andere gratiz unix. Het is trouwes veeeeel makkelijker om een server op te bouwen met Linux, win9x is bedoeld als WorkStation-OS, en op een WS-OS kun je GEEN stabiele server maken.
Besides why bother, Linux heeft alles in zich om een goed server OS te zijn
Besides why bother, Linux heeft alles in zich om een goed server OS te zijn
Verwijderd
Ik zou voor Linux gaan. Met windows 98 lukt wel (ik heb het ook ooit gebruikt voor server), maar het is niet echt handig. Bij windows98 was ik trots op mijn scriptje dat de server automatisch elke week liet rebooten, en nu ben ik trots op mijn uptime van 35 dagen.
[tip mode]
Installeer eerst w98, lekker makkelijk. Dan kunnen je huisgenoten gewoon door internetten. En als zij dan niet thuis zijn oid kan jij gaan zitten kutten met linux.
[/tip mode]
Installeer linux, bij mij werd de casema verbinding 2x zo snel (
) en veel stabieler.
Installeer eerst w98, lekker makkelijk. Dan kunnen je huisgenoten gewoon door internetten. En als zij dan niet thuis zijn oid kan jij gaan zitten kutten met linux.
[/tip mode]
Installeer linux, bij mij werd de casema verbinding 2x zo snel (
Verwijderd
HAHAHAA, dat is een nieuwe. Sorry hoor, maar snelheid en stabiliteit is onder Windows net zo goed als onder Linux met TCP/IP communicatie. Ik zou eerder zeggen dat je het slecht geconfigureerd hebtOp Tuesday 13 March 2001 21:21 schreef balk het volgende:
Installeer linux, bij mij werd de casema verbinding 2x zo snel () en veel stabieler.
Beos??? is dat niet incompatible vergeleken met linux?? 
Of heb ik dat verkeerd?
Of heb ik dat verkeerd?
Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
En toch is het echt zo. w95 op een 486/66 MHz met sygate en een extern modem. De verbinding was echt k*t, alles goed ingesteld. Een huisgenoot had een keer z'n workstation (cel300) eraan gehangen en toen ging het ook prima en snel genoeg (hoewel, casema, snel?).Op Wednesday 14 March 2001 11:36 schreef KuRMiE het volgende:
[..]
HAHAHAA, dat is een nieuwe. Sorry hoor, maar snelheid en stabiliteit is onder Windows net zo goed als onder Linux met TCP/IP communicatie. Ik zou eerder zeggen dat je het slecht geconfigureerd hebtMisschien de snelheid van je COM-poort niet ingesteld?
Beter je CASEMA-handleiding lezen voortaan!
Linux deed wonderen
Pagina: 1