Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damen18
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2023
Omdat ik een huis gekocht heb wil ik uiteraard ook een nieuwe tv kopen. Hier wordt sowieso een PS3 op aangesloten en hier speel ik zeer regelmatig spellen op zoals Modern Warfare 2 en Pro Evolution Soccer. Ook kijk ik veel voetbal en zo nu en dan een film. De tv komt in een vrij lichte kamer te staan.

Opstelling huiskamer: tv tegen de muur aan, rechts daarvan een groot raam en 3,5 meter vanaf de tv staat de bank tegen de muur aan en in die muur zit een klein raam (1.2 x 1.2 mtr) die waarschijnlijk afgedekt gaat worden met een vouwgordijn.

Mijn wensen zijn:

1. Budget 1000,-
2. Tv moet goed zijn om te kunnen gamen. (Weinig tot geen Inputlag, snelle responsetime)
3. Formaat 40" of 42"

Met deze wensen heb ik mijn selectie weten te beperken (na lang onderzoek) tot de volgende 2 tv's:
- Sony KDL40EX711
- Panasonic TX-P42G20

Graag zou ik adviezen willen welke ik het beste kan nemen. De reden waarom ik de opstelling van de huiskamer er bij heb gezet is omdat er bij plasma tv's nogal wat reflectie is als de tv in een lichte kamer staat.
Mocht er eventueel een andere tv beter zijn dan hoor ik dat graag. Ik ben persoonlijk niet gebonden aan led, lcd of plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 13:35

mr.paaJ

generatie cmd+z

Reflectie valt erg mee met de G20, minder dan veel LED schermen. Het belangrijkste verschil tussen deze twee is plasma/LCD, en daaruit is de keus grotendeels persoonlijk. LCD normaal wat helderder beeld en iets zuiniger, Plasma (nog steeds) beter met contrast. Puur op beeldkwaliteit zou Ik zelf de G20 halen, maar stap een winkel binnen en kijk zelf, dat is het beste wat je kunt doen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke punten laten jou twijfelen om niet voor de 2 genoemde schermen te gaan?

Die reflectie zul je ongetwijfeld kunnen waarnemen in demonstratieopstellingen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 21:58
Ik zit ongeveer te kijken naar een tv met dezelfde eisen. Ik ben zelf echter van plan een HTPC naast de tv te zetten. Daarmee krijg je dus te maken met vaak statische beelden in Windows. Is een plasma hier goed tegen bestand, mbt inbranden? En welk type heeft mbt gamen een betere reactietijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MaPzel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:40:
Ik zit ongeveer te kijken naar een tv met dezelfde eisen. Ik ben zelf echter van plan een HTPC naast de tv te zetten. Daarmee krijg je dus te maken met vaak statische beelden in Windows. Is een plasma hier goed tegen bestand, mbt inbranden? En welk type heeft mbt gamen een betere reactietijd?
Met een GUI loop je nog steeds risico op inbranden bij een plasma. De techniek is overigens al stukken verbeterd tov jaren geleden, maar inbranden is gewoon een typische eigenschap van fosforschermen. Een tussenoplossing is bv een screensaver die na cc seconden gewoon aangaat.

Reactie tussen LCD en plasma kun je het beste in de winkels vergelijken. Je kunt je blindstaren op de specsheets op internet, maar de algemene indruk krijg je het beste door te gaan kijken :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damen18
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2023
Bedankt voor jullie reacties.

De reflectie is ongeveer mijn grootste twijfel en ik ben ook wel benieuwd naar het verschil in stroomkosten.
Ik ben al een paar keer bij de Media Markt geweest. Maar daar stond de G20 zeker niet goed afgesteld wat ik persoonlijk jammer vind. Ik heb ergens gelezen dat ze dit soort trucjes uithalen omdat ze daar dan weinig marge op krijgen en hem dan eigenlijk niet willen verkopen, dus stellen ze zulke tv's niet goed af.

Een ander risico is en blijft toch wel het inbranden bij een plasma. Ik heb gelezen dat ze de techniek al aardig aangepast hebben, maar het nog steeds niet voor de volle 100% kunnen voorkomen.

Hoe zou de Sony het doen qua gaming? Heb ik nog niet echt een goede review over kunnen vinden.

Maar bij zo'n demonstratieopstelling staan die tv's bij de Media Markt nooit bij een raam, sterker nog: ze hebben daar amper ramen bij de Media Markt in Rotterdam Centrum. Ook kan ik daar geen ps3 aansluiten om te testen hoe het zit met gamen. Dan zou ik er dus eigenlijk vanuit moeten gaan dat plasma idd beter is dan de rest qua gaming.

Weten jullie nog een alternatief voor dit budget?
Pagina: 1