Toon posts:

Zend Studio, svn en development server

Pagina: 1
Acties:

• pistoljames
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 04-01-2013
Ik werk met Zend Studio for Eclipse en zou graag van de SVN functionaliteit gebruik maken. De huidige situatie is als volgt:

Server A - SVN server
Server B - Debian development server (in DC, niet lokaal dus)
Server C - Debian live server
Werkstation - Windows XP machine

Nu werk ik normaliter op mijn werkstation, via een Remote Connection in Zend Studio op de development server. Hier save ik gewoon direct de files op en bekijk het resultaat in de browser. Als ik klaar ben, commit ik de files via putty en update ik vervolgens de checkout op de live server. Werkt op zich prima, maar ik zou dus graag via de Zend interface alles regelen, we hebben immers grof geld voor een licentie betaald ;(

Ik heb dus een SVN repository toegevoegd via de SVN perspective. Maar hier heb ik vrij weinig aan, aangezien deze bestanden niet op de development server staan. Ik heb rond gekeken op internet hoe je een SVN repository aan een project linkt in Zend, maar dit schijnt niet mogelijk te zijn via een Remote Connection. Bron: http://forums.zend.com/viewtopic.php?f=59&t=1345, hier zegt rbzend dat SVN alleen werkt met files op het lokale filesysteem, een remote verbinding wordt gezien als een virtueel filesysteem.

Hij geeft ook als tip mee om de sftp map te mounten naar het lokale filesysteem. Iets wat mij dus niet lukt. Ik heb gezocht naar mogelijkheden hiervoor, maar kom alleen uit op een betaald pakketje genaamd ExpanDrive. Als het even kan, doe ik het uiteraard liever gratis O-)

Concreet gezien ben ik dus eigenlijk op zoek naar mensen die op een soortgelijke manier werken als ik wil gaan doen, en hoe zij dit hebben opgezet, of hoe ik een sftp map kan mounten naar mijn Windows XP machine.

• CoolGamer
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-09 13:41

CoolGamer

What is it? Dragons?

Is het niet mogelijk om i.p.v. van een FTP share gebruik te maken van een Samba share? Deze kan je namelijk wel mounten in Windows.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• pistoljames
Is helaas geen optie, aangezien ik dit niet op de server kan/mag installeren. Ik heb alleen toegang tot m'n eigen webroot.

Vroeger had ik een programma (freeware) waarmee je gewoon verbinding over SSH kon maken via een netwerkshare. Dit zou al een oplossing bieden. Ik ben alleen de naam hiervan kwijt......

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 06:56

Matis

Rubber Rocket

Is dat toevallig geen Tunnelier? http://www.bitvise.com/tunnelier

Ik gebruik het zelf ook voor SSH-mounts op mijn XP-machine :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• pistoljames
Matis schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:58:
Is dat toevallig geen Tunnelier? http://www.bitvise.com/tunnelier

Ik gebruik het zelf ook voor SSH-mounts op mijn XP-machine :)
Nee, die is het niet. Ik heb het wel even gedownload. Hoe kan ik een mount aanmaken die ook blijft bestaan, als bijvoorbeeld een netwerk share?

• Priet
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Priet

To boldly do what no one has..

pistoljames schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:13:
Hij geeft ook als tip mee om de sftp map te mounten naar het lokale filesysteem. Iets wat mij dus niet lukt. Ik heb gezocht naar mogelijkheden hiervoor, maar kom alleen uit op een betaald pakketje genaamd ExpanDrive. Als het even kan, doe ik het uiteraard liever gratis O-)
Ik zit hier met een bijna zelfde situatie, en ben ook lang op zoek geweest naar iets om een SFTP (SSH) share als Windows drive te mounten. Ik ben uiteindelijk bij ExpanDrive uitgekomen. En nee, het is niet gratis. Maar het kost ook geen wereldbedrag en doet precies wat het moet doen. Ik ben blij dat ik het heb aangeschaft :) En op het forum aldaar kun je makkelijk in contact komen met de ontwikkelaar, in het geval van bugs of gewenste nieuwe features.

Tunnelier gebruik ik om thuis bij de servers op kantoor te kunnen. Er staat maar één server open voor buitenaf (poort 22) en de rest is alleen lokaal te benaderen. Met Tunnelier kun je tunnels aanleggen zodat je vanaf thuis 'direct' bijv. de SVN server aan kunt spreken.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• pistoljames
Priet schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:19:
[...]

Ik zit hier met een bijna zelfde situatie, en ben ook lang op zoek geweest naar iets om een SFTP (SSH) share als Windows drive te mounten. Ik ben uiteindelijk bij ExpanDrive uitgekomen. En nee, het is niet gratis. Maar het kost ook geen wereldbedrag en doet precies wat het moet doen. Ik ben blij dat ik het heb aangeschaft :) En op het forum aldaar kun je makkelijk in contact komen met de ontwikkelaar, in het geval van bugs of gewenste nieuwe features.

Tunnelier gebruik ik om thuis bij de servers op kantoor te kunnen. Er staat maar één server open voor buitenaf (poort 22) en de rest is alleen lokaal te benaderen. Met Tunnelier kun je tunnels aanleggen zodat je vanaf thuis 'direct' bijv. de SVN server aan kunt spreken.
Wij hebben het ook maar gekocht en het werkt nu als een tierelier :)

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Rechtermuisknop op je project -> Team. Daar vind je allerlei SVN opties en dan kun je gewoon het adres van Server A invullen en die gebruiken.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee