Toon posts:

Apple 30inch cinema display beeld verkleinen

Pagina: 1
Acties:

• sytrusze
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-08 16:23
Beste leden,

Ik heb op dit moment nog een slechte en oude videokaart in mn pc zitten waar ik nog een maandje mee zal moeten werken. Deze kan natuurlijk niet de volle resolutie aan van de cinema scherm. 1280x800 is de max res. die mijn videokaart aankan. Ik wil gewoon op die resolutie werken, maar mijn scherm grootte verkleinen. Daar bedoel ik mee, wil niet dat het beeld verspreid is over heel het scherm maar in het midden en dan in kleiner formaat anders wordt het zo pixelated/blokkerig. Vergelijk het maar windows bureaublad "gecentreerd" en "gespreid". Ik wil het gecentreerd hebben. Op mijn vorige monitor zaten hiervoor knopjes op waarmee je de verticale breedte en hoogte kon regelen van je beeld, maar toch je resolutie behouden.

begrijpen jullie wat ik bedoel? hoop dat ik duidelijk ben geweest :)

ps. ik werk op windows 7

bedankt!

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:58
Weet je zeker dat je videokaart geen hogere resolutie aan kan? Misschien wel wanneer je nieuwe drivers download. Verder zou ik de manual van je scherm eens doorspitten of het deze optie heeft, maar ik vrees van niet.

• sytrusze
In de manual zelf viel hier niet over te vinden en ik ben 100% zeker dat mijn videokaart geen hogere resolutie aankan aangezien de videokaart al een jaar of 8 oud is :$

• 195780
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-04-2013
Op verzoek verwijderd

• jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Gezien het een Apple display is, waarschijnlijk niet voor Windows. Geen officiële i.i.g.
In OS X kan je zulke functies via de systeemvoorkeuren benaderen.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:26
Ik weet niet of een Apple display een OSD menu heeft, maar als het wel het geval is dan moet je daar zijn.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:48

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Mag ik even wat doms vragen: Waarom een monitor kopen, als je weet dat je vidkaart het niet aankan? En al helemaal een gigantische monitor, met een gigantische resolutie :X ..

IIG: Welke videokaart praten we over? Want zelfs een oude ATI RAGE Kaart uit 1999 trekt gewoon 1920x1080 over VGA. (Zelf getest toen ik mn nieuwe monitor kreeg, gewoon uit verveling :9 )

[Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2010 08:19]

• sytrusze
Het scherm heeft geen OSD menu helaas en ook geen systeemmvoorkeuren idd aangezien ik op windows werk.
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:19:
Mag ik even wat doms vragen: Waarom een monitor kopen, als je weet dat je vidkaart het niet aankan? En al helemaal een gigantische monitor, met een gigantische resolutie :X ..

IIG: Welke videokaart praten we over? Want zelfs een oude ATI RAGE Kaart uit 1999 trekt gewoon 1920x1080 over VGA. (Zelf getest toen ik mn nieuwe monitor kreeg, gewoon uit verveling :9 )
Ik had de scherm gekocht omdat ik ook een nieuwe videokaart ga aanschaffen, alleen heb ik niet echt rekeningen gehouden met mijn REKENINGEN :P Heb op dit moment geen geld om een videokaart aan te schaffen en moet wachten tot mijn loon binnen is, vandaar ;)

Het gaat trouwens om een ATI Radeon X550 (RV370) (Asus EAX550) video kaart

• Aloys
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Die kaart kan makkelijk een hogere resolutie aan, maar kijk eens in het Ati Catalyst Center, waarschijnlijk kan je daar wel iets in de trant van beeld centreren kiezen.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17-09 11:38

Flappiewappie

Hier nog meer

sytrusze schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:01:
Het scherm heeft geen OSD menu helaas en ook geen systeemmvoorkeuren idd aangezien ik op windows werk.

[...]

Ik had de scherm gekocht omdat ik ook een nieuwe videokaart ga aanschaffen, alleen heb ik niet echt rekeningen gehouden met mijn REKENINGEN :P Heb op dit moment geen geld om een videokaart aan te schaffen en moet wachten tot mijn loon binnen is, vandaar ;)

Het gaat trouwens om een ATI Radeon X550 (RV370) (Asus EAX550) video kaart
Maximum 3D resolution for monitor output is 2048x1536 @ 85Hz

Hier staat wat

• Aloys
  • Niet online
Kijk een hier: http://support.amd.com/us...nableToSetGPUScaling.aspx . Dit zou exact moeten doen wat jij wilt als het beschikbaar is met de combi videokaart/scherm.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat jullie vergeten, deze monitor vereist een duallink DVI input, als je videokaart dat niet heeft, dan zul je op deze monitor dus niet zo hoog kunnen gaan. Op mijn 30" HP is 1280*800 dan de maximale input die nog beeld geeft.

30" monitor te koop

• Aloys
  • Niet online
Tja, ik gok dat die scaling optie ook niet werkt als je beeldscherm die native resolutie niet aankan (want hij stuurt gewoon zwarte pixels denk ik?).

• Orwell
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-09 08:33
[b]Flappiewappie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:05:Maximum 3D resolution for monitor output is 2048x1536 @ 85Hz
Dat is precies de maximmresolutie van een enkele DVI-link-bandbreedte. Daar zit dus het probleem.

Als je digitaal wilt blijven gebruiken (aan te raden voor scherpte): zie ergens een Dual-Link DVI-kaart vandaan te krijgen. Denk dan aan een GeForce 6800 of nieuwer (niet per sé sneller). Aan de ATI-kant werd het bij de Radeon X1000 ingevoerd.

Verder kan VGA in de meeste gevallen wel gewoon de hoogste resoluties aan, maar erg scherp zal het resultaat niet wezen.

En nee, met drivers gaat het echt niet werken als je kaart alleen maar Single Link DVI heeft.

Edit: heb hier is zitten rondneuzen, en ze zeggen niets over Dual Link DVI. En omdat dat toen nogal flitsend en modern was, en dus echt wel het vermelden waard was, kun je wel concluderen dat het er gewoon niet opzit.

[Voor 24% gewijzigd door Orwell op 19-10-2010 13:41]

• sytrusze
Aloys schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:08:
Kijk een hier: http://support.amd.com/us...nableToSetGPUScaling.aspx . Dit zou exact moeten doen wat jij wilt als het beschikbaar is met de combi videokaart/scherm.
Bedankt, maar ik heb een hele andere catalyst control center.

http://img695.imageshack.us/img695/5596/naamloosaoa.jpg

Zoals op de screenshot tezien staat er de optie monitor eigenschappen bij waarmee ik de hoogte kan wijzigen van mijn 17inch scherm. Zodra ik naar de Cinema scherm ga, verdwijnen de monitor eigenschappen :S

ps. 17inch is aangesloten op de VGA, cinema display op de duallink DVI (weet trouwens niet of het een single of duallink DVI poort op mijn kaart is)

[Voor 4% gewijzigd door sytrusze op 19-10-2010 13:37]

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Installeer de nieuwste drivers eens:

https://a248.e.akamai.net...acy_vista32-64_dd_ccc.exe
Ja, er staat vista. Maar ik heb toch echt Win7 geselecteerd op AMD's site.. Dus dat zijn blijkbaar dezelfde drivers.

[Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2010 13:37]

• sytrusze
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:37:
Installeer de nieuwste drivers eens:

https://a248.e.akamai.net...acy_vista32-64_dd_ccc.exe
Ja, er staat vista. Maar ik heb toch echt Win7 geselecteerd op AMD's site.. Dus dat zijn blijkbaar dezelfde drivers.
Unauthorized Download
We're sorry, but this download request cannot be authorized.

Deze melding krijg ik te zien als ik op je link klik.

• Orwell
ps. 17inch is aangesloten op de VGA, cinema display op de duallink DVI (weet trouwens niet of het een single of duallink DVI poort op mijn kaart is)
Zou je even de DVI-aansluiting kunnen bekijken? Je kunt het aan het uiterlijk zien. Hier waar je naar moet zoeken. Als je dus Single Link tegenkomt, kun je het zoals ik al zei vergeten met 2560x1600 op digitaal.

Probeer dan eens op analoog te draaien. Moet bijna wel werken.

Verder heb ik helaas geen ervaring het ATI-drivers, dus als je wilt centreren (niet schalen) op digitaal dus, tsja, dan weet ik het niet. ;)

[Voor 11% gewijzigd door Orwell op 19-10-2010 13:50]

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

sytrusze schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:43:
[...]

Unauthorized Download
We're sorry, but this download request cannot be authorized.

Deze melding krijg ik te zien als ik op je link klik.
Oh, dan moet je even naar de site van AMD gaan. En dan rechtsbovenin de goede opties selecteren.
http://www.amd.com/uk/Pages/AMDHomePage.aspx

Dus:

Desktop Graphics
Radeon X series
Radeon x5xx
Win7

Naar onderen scrollen, en dan de 1e download link pakken.
(Of mogelijk kan je deze link openen:)
http://support.amd.com/us...t=2.4.1.3.13&lang=English

• sytrusze
Orwell schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:47:
Zou je even de DVI-aansluiting kunnen bekijken? Je kunt het aan het uiterlijk zien. Hier waar je naar moet zoeken. Als je dus Single Link tegenkomt, kun je het zoals ik al zei vergeten met 2560x1600 op digitaal.
Super handig plaatje, heel duidelijk overzicht van de verschillen. Ik heb dus een DVI-I(Dual Link) , de 2de van boven op het plaatje dus.
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:51:
Oh, dan moet je even naar de site van AMD gaan. En dan rechtsbovenin de goede opties selecteren.
http://www.amd.com/uk/Pages/AMDHomePage.aspx
Bedankt, update gedaan maar heeft verder niet echt verschil. Precies hetzelfde als hiervoor

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Niemand het bericht van Terw_Dan gelezen :+
Terw_Dan schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:14:
Maar wat jullie vergeten, deze monitor vereist een duallink DVI input, als je videokaart dat niet heeft, dan zul je op deze monitor dus niet zo hoog kunnen gaan. Op mijn 30" HP is 1280*800 dan de maximale input die nog beeld geeft.

• Aloys
  • Niet online
sytrusze schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

Super handig plaatje, heel duidelijk overzicht van de verschillen. Ik heb dus een DVI-I(Dual Link) , de 2de van boven op het plaatje dus.

[...]

Bedankt, update gedaan maar heeft verder niet echt verschil. Precies hetzelfde als hiervoor
Ik denk dat het scherm DVI-D duallink nodig heeft, digitale overdracht hea ;) :)

• sytrusze
Aloys schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:59:
Ik denk dat het scherm DVI-D duallink nodig heeft, digitale overdracht hea ;) :)
Oei, dat zou balen wezen aangezien mijn toekomstige videokaart ook DVI-I dual link inputs heeft.
Ik wil natuurlijk wel het volledige uit mijn scherm halen
Kan iemand Aloys bevestigen?

[Voor 8% gewijzigd door sytrusze op 19-10-2010 23:41]

• sytrusze
ps. (misschien handig om te weten) ik heb ook mini displayport naar dual-link dvi adapter van apple voor mijn macbook pro. Dit is ook inderdaad een DVI-D duallink

• Orwell
sytrusze schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:40:
Oei, dat zou balen wezen aangezien mijn toekomstige videokaart ook DVI-I dual link inputs heeft.
Ik wil natuurlijk wel het volledige uit mijn scherm halen
Kan iemand Aloys bevestigen?
Elke moderne videokaart heeft DVI-I Dual tegenwoordig. Op die manier zijn ze ook te gebruiken als analoge output met een D-Sub converter. Dus het probleem ligt ergens anders.

Maar je weet zeker dat je aan je aansluiting kaartkant Dual-Link DVI hebt? Die techniek werd pas uitgevonden toen de Radeon X1000 uitkwam. Zou een beetje vreemd zijn als het er al op zat:
Terw_Dan schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:14:
Verder...
sytrusze schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:55:
ps. (misschien handig om te weten) ik heb ook mini displayport naar dual-link dvi adapter van apple voor mijn macbook pro. Dit is ook inderdaad een DVI-D duallink
Dat is alleen zinnig als je geen DVI op je Mac hebt, maar wel mini-DisplayPort. Conclusie verder: analoog gaat bijna zeker wel werken. Waarom probeer je dat niet? En verder, als je geen Dual-Link op je videokaart hebt (en dus pinnen mist), zul je niet ineens op een magische manier Dual-Link door een HDMI-kabel die daaraan vastzit kunnen krijgen.

En waarom probeer je dingen niet gewoon? Je blaast je scherm echt niet op ofzo. Probeer ook zelf wat uit te vinden. :|

• sytrusze
http://regmedia.co.uk/2005/09/12/x550_1.jpg

Hier dus een afbeelding van mijn videokaart, dit lijkt mij wel degelijk een DVI-I dual link input.
Orwell schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:11:
En waarom probeer je dingen niet gewoon? Je blaast je scherm echt niet op ofzo. Probeer ook zelf wat uit te vinden. :|
Ik heb zelf totaal geen verstand van digitaal en analoog dus ik weet niet precies wat ik zou moeten uitproberen.

Ik ben nu eigenlijk minder bezorgd om mijn oude videokaart(X550) maar meer bezorgd geworden over mijn toekomstige videokaart om eerlijk te zijn :p
http://tweakers.net/price...0-1gb-gddr5.html#tab:info
Deze "wou" ik bestellen aan het eind v/d maand, maar aangezien ik nou hoor dat een DVI-D duallink een vereiste is voor mijn cinema scherm en de 5870 in het bezit is van een DVI-I duallink input begin ik toch wel te twijfelen.

De meeste videokaarten zijn in het bezit van een DVI-I duallink input. Kan iemand mij duidelijk uitleggen of dit nou uitmaakt qua performance voor mijn scherm? (m.a.w. Zou ik dus ook eventueel een videokaart met een DVI-I input kunnen nemen, of zal ik dan niet het volledige uit mijn scherm kunnen halen?)

Bedankt

[Voor 10% gewijzigd door sytrusze op 20-10-2010 13:01]

• Orwell
DVI-D is voor zover ik weet gewoon compatibel met DVI-I. Dat moet haast wel, want kaarten met DVI-D zijn er amper meer in de nieuwere series.

Geen zorgen over die kaart hoor, perfect ding. Ben je ook gelijk van het gezeur af. Het zou direct moeten werken met die kaart.

• sytrusze
Pfjiew, er is zojuist een grote last van mijn schouders gevallen :p
Heb met mijn baas een voorschot op mijn loon kunnen regelen en videokaart is direct besteld.
Nu alleen nog afwachten tot die binnen is. Als er dan nog verdere problemen zijn, horen jullie het vast wel ;)

In ieder geval, bedankt weer!

• sytrusze
/b]

[Voor 98% gewijzigd door sytrusze op 25-10-2010 03:24]

• Aloys
  • Niet online
Geen idee over welke kaart je het hebt, maar die bottleneck zal zich heus niet zomaar voordoen, misschien als je heftig aan het gamen bent etc, maar bij normaal gebruik zal je al helemaal niets merken.

• sytrusze
Oke toch wel jammer!

Heb het over deze kaart trouwens
http://tweakers.net/price...0-1gb-gddr5.html#tab:info
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee