Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
We hebben hier een HP F2280 staan die zijn cartridges niet meer herkent. Het begon (volgens familie) afgelopen week met de kleurencartridge. Ik heb net gekeken of beide cartridges er goed in zaten, maar nog steeds gaf hij aan dat hij alleen de kleurencartridge niet meer kon vinden. Pas toen ik deze verwijderde, printte hij zonder problemen een pagina met zwarte tekst. Na wat rondkijken in de statustool van HP gaf hij ineens aan dat hij de zwarte cartridge ook niet meer kon vinden. Beide cartridges zitten er goed in en de contactpunten zijn schoon.

Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik heb dit met mijn oude PSC 2110 ook eens gehad, bleek te liggen aan een defecte cartridge. De kleur was defect waardoor ik hele vreemde effecten kreeg. Dan werd er ineens een halve pagina geprint, volgende moment kreeg ik de melding dat er geen printer aangesloten was aan de pc. Je hebt niet toevallig nog een oude lege cartridge bij de hand die je kan testen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Hier ook een keer last van gehad, zowel bij een kleur als een zwart verzie.
Ééntje heb ik er moeten vervangen, de ander was te reden door heel zachtjes de achter kant (dus waar de contacten zitten) schoon te makken.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Het stomme is dat dit redelijk nieuwe cartridges zijn die het al even gedaan hebben, voordat ze vorige week dus de geest gaven.

Zal als ik er weer ben de contacten proberen schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
Heb de contactpunten schoon proberen te maken. Er was geen vuil te zien, maar toch gedaan. Hij print nu zonder problemen zwartwit, maar zodra de kleurencartridge erin zit, dan krijg ik het oude probleem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Mei schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:04:
Heb de contactpunten schoon proberen te maken. Er was geen vuil te zien, maar toch gedaan. Hij print nu zonder problemen zwartwit, maar zodra de kleurencartridge erin zit, dan krijg ik het oude probleem weer.
Er zit een stukje electronica in de cartridge. Dat kan heel goed defect zijn.
Ik zou er een nieuwe cartridge in doen.

Tweakers Discord

Pagina: 1