• DrDentz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 07:05
Tot op 2 dagen geleden had ik een dualboot op m'n pc met Windows XP en Opensuse 11.3. Aangezien dat ik slechts 1 harde schijf heb, was die ingedeeld in partities. Maar m'n partitie van Xp begon te klein te worden dus dacht ik maar om mijn Linux-partitie te deleten en samen te voegen met mijn Windows. Maar ik was natuurlijk vergeten dat Grub dan ook half gewist was (De verwijzing naar GRUB was er nog maar het kon niet meer opstarten) , dus ik kon XP niet meer starten.

Windows cd'tje erin, repairconsole, en fixboot en fixmbr gedaan (heeft al soms geholpen), maar dat hielp deze keer niet. Daarom heb ik maar een repair install gedaan. Dan startte hij wel terug op maar kreeg ik de melding: "Setup wordt opnieuw opgestart", en dan startte hij gewoon terug op, telkens opnieuw.

Dan heb ik al eens "Windows niet opnieuw opstarten bij kritieke fout" gedaan en dan krijg ik een BSOD:
Bad_Pool_Caller
bestand: sonydc2k.sys

Daar heb ik ook al achter gegoogled, maar dat heeft ook niet veel opgeleverd. Op het internet staat er dat het kan liggen aan je RAM, maar dat bleek in orde volgens Memtest. Dus wat moet ik nu doen? :-(
Als ik een live-cd gebruik kan ik alles nog zien, dus alles staat er nog op, enkel Windows heeft problemen.

Dit is mijn eerste post op Tweakers, maar ik heb wel al gemerkt dat dit een heel goed forum is, dus hopelijk kan er mij iemand hierop een antwoord geven.

ps: Liefst geen oplossing van backup, alles formatteren en opnieuw installeren want ik heb jammergenoeg geen backupschijf.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
is het dc2k.sys of sc2k.sys die voor problemen zorgt? Volgens mij is de bad_pool_caller vaak een probleem met een driver. Probeer eens op te starten met zo min mogelijk overbodige hardware aangesloten.

"ps: Liefst geen oplossing van backup, alles formatteren en opnieuw installeren want ik heb jammergenoeg geen backupschijf."
wellicht dat het eenvoudiger is om daar een oplossing voor te vinden dan dat het is om uit te zoeken wat precies je probleem veroorzaakt ;)

Desktop | Server | Laptop

• DrDentz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 07:05
Het is sonydc2k.sys. Dit bestand heb ik al gezocht en het staat in de driversmap. Maar nu heb ik een veel groter probleem. Ik krijg een ergere BSOD en m'n Windows-cd herkent zelfs mijn Windows niet meer. Dus heb ik maar besloten om Windows opnieuw te installeren. 't Zal niet anders kunnen, denk ik. Dat van alle overbodige hardware weghalen heb ik ook geprobeerd, maar dat hielp niet. Dat had ik ook wel verwacht want op Linux werkt het wel.

En mijn antwoord is misschien wat laat, maar ik had niet zoveel tijd. ;)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee