Hoge ping en uitvallen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-07 13:32
Hallo,

Ben hier nieuw op Tweakers, werd hier naar doorverwezen door paar vrienden die zeiden dat hier mijn probleem wel is opgelost zou kunnen worden.

Ik heb dus voor school een Sony Vaio netbookje gehaald, alles werkt, behalve dat ik er thuis onmogelijk mee kan internetten. Wanneer ik op IRC zit, op MSN of een youtube filmpje bekijk, om de paar seconden valt mijn gehele internet weg. Op school of op andere netwerken heb ik dit echter niet.

Aangezien hier thuis bijna alleen Mac's staan heb ik vrij weinig verstand van de internetinstellingen van Windows, laat staan de router. Dus ik hoopte dat hier iemand is die mij kan helpen..

Hierbij een plaatje van pingtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/24768108.png

Groeten,

Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Draadloos verbonden neem ik aan? Probeer eens de drivers te updaten van je WLAN-kaartje. Welke router gebruik je? Een firmware-update daarvan doen kan ook geen kwaad.

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 17-10-2010 19:30 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:59

3DDude

I void warranty's

Aub beginnen met:
Welke laptop precies? *eventueel Specificaties*
Welke router precies? dat staat meestal wel op het kastje zelf ;)
Wanneer het uitvalt : check heb je al omschreven
Hoe maak je gebruik van het internet? (d.w.z. steek je er een kabel in of via het draadloze netwerk?)
Ander Scenario : met je MAC ? (macbook / macbook pro denk ik dan?) heb je niet hetzelfde probleem ?
of zijn deze allemaal 'bekabeld aangesloten'?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
@ Petervanakelyen & 3DDude

Laptop: Sony Vaio VPCW12S1E, Atheros AR9285 Wireless Network Adapter, drivers geupdate
Router: Netgear WNR2000, met nieuwste firmware
Hoe maak je gebruik van het internet: Draadloos, afstand van netbook tot router is een enkel 2 a 3 meter
Ander scenario: Zelf heb ik een bekabelde iMac, andere gezinsleden hebben een macbook en gebruiken draadloos internet, die hebben hier geen last van, ook een oudere Windows laptop die we nog hebben heeft hier geen last van.

Ik dacht zelf dat het ook puur een kwestie was van updaten, maar dat heeft niet geholpen..

NB: ik krijg op me netbook trouwens op het moment dat mijn internet wegvalt, constant een melding dat er verbinding gemaakt is met een ander netwerk, maar deze melding verdwijnt ook gelijk

[ Voor 14% gewijzigd door Forte op 17-10-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als je het ding bekabeld aansluit, is het probleem dan weg? Om niet achter een probleem met het netwerk te zoeken als het daar niets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
Ja, wanneer ik hem bekabel is het probleem inderdaad verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
Forte schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:02:
NB: ik krijg op me netbook trouwens op het moment dat mijn internet wegvalt, constant een melding dat er verbinding gemaakt is met een ander netwerk, maar deze melding verdwijnt ook gelijk
Ik zou je willen adviseren om je draadloze voorkeursnetwerken op te schonen. Probeer het eens met alleen je eigen SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:50

job

Forte schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:02:
Blijkbaar zit je voorkeurslijst vol met netwerken anders krijg je niet zomaar verbinding met een ander netwerk namelijk. En wie zegt nu dat je ook daadwerkelijk wel op je eigen netwerk zit?
Gewoon die voorkeurslijst leeggooien en alleen verbinding maken met je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En als dat nog steeds geen enkel effect geeft: post eens een screenshot van inSSIDer met alle beschikbare netwerken in je buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
Heb alle voorkeursnetwerken gewist, daarna alleen met me eigen netwerk verbinding gemaakt (Routert), toch nog steeds last van het probleem. Alleen me eigen netwerk en die van school stonden erin, en me schoolnetwerk is toch echt 30 km verderop haha.

Hier een screenshot van inSSIDer, klik op plaatje voor vergroting:
Afbeeldingslocatie: http://start.lgdesigns.nl/u/upload/wifi-thumb.png

[ Voor 36% gewijzigd door Forte op 19-10-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

lier

MikroTik nerd

Voor zover je zelf nog geen conclusie getrokken hebt...kanaal 6 is beetje boel druk.

Test eens met een ander kanaal (bijvoorbeeld 9 ?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als je de tab "2.4 GHz Channels" zou gebruiken in inSSIDer zou het wel duidelijker zijn. Beveilig je Netgear overigens met WPA2 in plaats van WPA (dat kan soms snelheidsproblemen verklaren) en zet eens op kanaal 11.

Pagina: 1