Toon posts:

Upgrade videokaart, n00b vraagt advies

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views

• wskingz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02-01-2020
Beste Tweakers,

Ik heb al sinds september 2006 dezelfde pc, met de volgende specs

Gigabyte Triton GZ-XX1CA-SNB Zwart
Aluminium Front (zonder voeding)

AKASA Powersupply ATX/EPS 12V 400W
120mm Denki Fan, SATA, 24/20pin

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket
LGA775, 2MB, BOXED m/koeler

Moederbord : MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX,
SATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

Gainward GeForce 7600GS 256MB Passive,
PCI-Express, DDR2, "BP7600GS-256-TV-DVI"

Inmiddels heb ik 3gb intern geheugen en draai ik windows 7 ultimate.

Nou merk ik bij het afspelen van HD films (mkv rips etc) en iets nieuwere spellen dat mijn zwakste punt in de pc de 3d kaart is. Ik wil wel graag een betere kopen, maar ben best wel een n00b.
Ik wil in principe dus geen andere nieuwe onderdelen kopen, en zat zelf te denken aan een budget van max 60-75 euro. Uiteraard moet de kaart wel compatibel zijn met mijn systeem. Ik zat zelf te denken aan een Nvidia 8800 serie of eventueel een ATI HD5xxx serie.
Ik wil dus geen overkill ivm mijn oudere pc, maar wil bijvoorbeeld graag COD4 op iets hoger detail spelen en niet schokkerig HD content kijken. Ik hoop dat jullie me van een beetje advies willen voorzien, ik hou ook de BBG's in de gaten.

Alvast bedankt!!

Walter

[Voor 3% gewijzigd door wskingz op 17-10-2010 17:26]

• Pollewob
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
[BBG aanschaf] Videokaarten

Hier hebben we een apart topic voor. Kijk daar even en plaats zo nodig je vraag :)

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee