Toon posts:

Netwerkshares met windows 7

Pagina: 1
Acties:

• ChristopheC
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03-01-2012
Beste tweakers,

Na enkele weken te sukkelen met de "delen" functie ben ik een beetje de hoop aan het opgeven. De opstelling is als volgt:

Nu wil ik voor de laptops de schijven die aan de HTPC hangen toegankelijk maken, met lees en schrijfrechten.

Na een dagje sleutelen kreeg ik het systeem eindelijk in gang (ik weet nog altijd niet waarom), maar hij heeft de neiging na aantal dagen weer te stoppen. Na wat willekeurige wijzigen en terugzetten van settings werkt het vaak weer, maar na een paar dagen is het weer van dat. Nu is dus de vraag wat er juist mis kan zijn.

Ook zou ik willen vragen of er misschien software bestaat die alle taken op zich neemt, zodat ik een gegarandeerd snelle verbinding heb (min. 5MB/s).

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Ook zou ik willen vragen of er misschien software bestaat die alle taken op zich neemt, zodat ik een gegarandeerd snelle verbinding heb (min. 5MB/s).
De snelheid zal toch voornamelijk afhankelijk zijn van de gebruikte hardware en de kwaliteit van je netwerk, ik denk niet dat er software bestaat die garandeert dat jij een bepaalde snelheid haalt.

Maar hoe merk je dat 'hij de neiging heeft na een aantal dagen weer te stoppen'? Krijg je een foutmelding als je verbinding wil maken? Kan je de hele pc niet zien?

Desktop | Server | Laptop

• CaPsLoCkEr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-08 10:51
Je bedoeld dat de Schijven die jij gedeeld hebt meer bereikbaar zijn vanop je laptops? Hoe bereik je deze normaal? Worden ze weergegeven bij "deze computer" of bereik je ze simpel via internetexplorer?

• ChristopheC
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03-01-2012
Rupie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:54:
[...]

De snelheid zal toch voornamelijk afhankelijk zijn van de gebruikte hardware en de kwaliteit van je netwerk, ik denk niet dat er software bestaat die garandeert dat jij een bepaalde snelheid haalt.
Dat bedoel ik ook niet, ik zoek gewoon software die mijn verbinding niet te veel doet dichtslibben, zodat ik nog altijd de 5-10MB/s haal die ik nu heb.
Maar hoe merk je dat 'hij de neiging heeft na een aantal dagen weer te stoppen'? Krijg je een foutmelding als je verbinding wil maken? Kan je de hele pc niet zien?
De schijven staan als netwerklocaties ingesteld in deze computer, en normaal werken ze dan alsof ze gewoon aan de pc zouden hangen. Na een paar dagen kan hij ineens geen verbinding meer maken, en krijg ik de melding:

*edit* Ik heb nog eens wat zitten checken, en het is echt bizar. Ik heb via de settings van de router de htpc een vast ip gegeven, zodat ik eenvoudig verbinding kan maken. Nu kan ik wel pingen van de HTPC naar mijn laptop, maar niet andersom. bij het pingen van een laptop geeft hij de error "Time out bij opdracht"....

[Voor 14% gewijzigd door ChristopheC op 19-10-2010 22:46]

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17-09 19:37

Equator

Crew Council

Bowmore & Laphroaig fan

Draait er een firewall op de Windows 7 laptop? :)
Dan houdt die het pingverkeer waarschijnlijk tegen.

Dat vaste IP adres van je "server" kan heel goed de oplossing zijn voor je eerste probleem. Probeer je maar eens in te lezen over de functionaliteit van nameresolution, masterbrowsers etc. Zonder een functionaliteit als DNS (of Wins) zal je altijd een bepaalde tijd moeten wachten eerdat een PC op computernaam bereikbaar is.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
vast ip aan je HTPC geven.. en het eens op \\IP\share proberen ipv op netbios name ;)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat voor OS staat er op die HTPC? Als dat XP is zou daar de kern van het probleem in kunnen zitten. W7 en XP spelen niet zo fijn samen via een netwerk.

M'soft heeft het nodig gevonden de zaken weer eens anders te doen met W7(/Vista?) en ik heb ook problemen om een W7 netbook alle andere systemen (XP) te laten vinden/zien. Als ik het directe netwerkpad zelf intik kan het wel gewoon benaderd worden. W7 is nog een jong OS, pre SP1, en er zullen nog best de nodige zaken verbeterd gaan worden als SP1 uit komt. Ik verwacht dat mijn probleem met het niet werken van herstelpunten er ook mee opgelost gaat worden en hoop dat hetzelfde met netwerktoegang het geval zal zijn.

Ik ga niet met de beta SP1 aan de gang omdat je er dan niet later de officiële versie overheen kunt zetten. Weet iemand of er al een releasedatum vaststaat voor SP1?

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:10:
Wat voor OS staat er op die HTPC? Als dat XP is zou daar de kern van het probleem in kunnen zitten. W7 en XP spelen niet zo fijn samen via een netwerk.

M'soft heeft het nodig gevonden de zaken weer eens anders te doen met W7(/Vista?) en ik heb ook problemen om een W7 netbook alle andere systemen (XP) te laten vinden/zien.
Hoe kom je daar nu weer bij?
Enige wat er anders is specifiek voor Win7 zijn HomeGroups.
Als je die eenmaal hebt uitgezet kun je net als bij XP en Vista gewoon weer de Advanced Sharing methode gebruiken (vergelijk XP's eenvoudig bestanden delen uitzetten).
Dan werkt het net zoals elke Windows variant al sinds NT3.51 doet.

Niet zo heel vreemd, want in een Enterprise omgeving wil je nu eenmaal met een 2003 Server net zo makkelijk kunnen verbinden als met een 2008R2 doos.

[Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 20-10-2010 22:54]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-06 20:15

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

CaptJackSparrow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:10:

M'soft heeft het nodig gevonden de zaken weer eens anders te doen met W7(/Vista?) en ik heb ook problemen om een W7 netbook alle andere systemen (XP) te laten vinden/zien. Als ik het directe netwerkpad zelf intik kan het wel gewoon benaderd worden. W7 is nog een jong OS, pre SP1, en er zullen nog best de nodige zaken verbeterd gaan worden als SP1 uit komt. Ik verwacht dat mijn probleem met het niet werken van herstelpunten er ook mee opgelost gaat worden en hoop dat hetzelfde met netwerktoegang het geval zal zijn.

Ik ga niet met de beta SP1 aan de gang omdat je er dan niet later de officiële versie overheen kunt zetten. Weet iemand of er al een releasedatum vaststaat voor SP1?
Hoezo problemen in Windows 7? Ik connecteer naar de administratieve shares van al mijn XP en 2000 clients met m'n Win7 hoor :+ Het enige extra dat bestaat is Homegroups, maar dat hoef je niet te gebruiken. Voor de rest is alles nog hetzelfde zoals het ten tijde van 2000 was.

De TS zijn probleem lijkt me trouwens bij name resolving te liggen zoals anderen ook opperden. Probeer eens op basis van IP te werken.

Edit: spuit11 - zelfs bijna identiek aan alt-92 8)7 - eten en typen tegelijk is te traag :(
Nog erger: ik zag de post omdat alt-92 'm omhoog getrapt had :')

[Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 20-10-2010 23:01]

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee