Refresh Rate/Hertz?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En goedenmiddag.
Ik zit met een probleem athans probleem, het is zwaar irrie
my PC
w7
i5 proccesor
ati radeon HD 5570 1gb directx11
1.5tb
beeldscherm 1680x1050 Samsung Syncmaster 2253BW
32 bit.

Hier mijn probleem sinds pas heb ik van die golfjes over me beeld als jullie begrijpen wat ik bedoel
de ene keer is het meer dan de andere keer.
maar het blijft toch erg irrietant
een maat zij dat het iets met je Hertz ofzo te maken
maar ik kan niks aan me hertz veranderen
of iets van Refresh Rate.
Ik heb voorderest niks verandert deze pc is net 2 weken oud voorderest geen problemen mee gehad
zit geen troep op dus ik zou het echt niet weten waar het aan ligt 1 ding weet ik wel het is irrietant
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

P.S me beeldscherm is 1 jaar oud

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Hoe heb je de boel aangesloten? dmv vga, dan zo snel mogelijk de boel via dvi aansluiten.

Is het toch gewoon dvi, kijk dan naar de refreshrate. Op hoevel hz staat die dan?

[ Voor 32% gewijzigd door job op 17-10-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

druk op je beeldscherm een op automatische configuratie, en zet in windows je refresh rate goed via ati catalyst control center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:03:
Hoe heb je de boel aangesloten? dmv vga, dan zo snel mogelijk de boel via dvi aansluiten.

Is het toch gewoon dvi, kijk dan naar de refreshrate. Op hoevel hz staat die dan?
Nee Hij zit niet op dvi hij zal dan wel op die dmv vga zitten denk ik om DVI zit er naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:07:
druk op je beeldscherm een op automatische configuratie, en zet in windows je refresh rate goed via ati catalyst control center
Met DVI zou dat niet nodig moeten zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens die golfjes wat jij bedoelt, is dat in game ? Want dit heet: Screen Tearing. Dit is te verhelpen door je V-Sync aan te zetten in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zowel als In-game als gwn op Destknop
Maar het blijft me verbazen dat het de ene keer wel heb en dan andere keer is het gewoon weer goed
En heb net dat met dat DVI blokje er tussen gedaan maar kreeg toen geen beeld ik weet of jullie dat bedoelde met een DVI aansluiting
(Sorry heb zeer weinig verstand in dit deel van een pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Als je je monitor aan hebt gesloten op de pc met de kabel met blauwe stekkers, koppel die kabel dan los en sluit je monitor aan op de pc met de kabel met bredere witte stekkers.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:20:
En heb net dat met dat DVI blokje er tussen gedaan maar kreeg toen geen beeld ik weet of jullie dat bedoelde met een DVI aansluiting
Nope. Je moet echt een dvi kabel hebben. Dat blokje heeft geen zin.

Maar buiten het hele dvi verhaal. Met vga moet je probleemloos de refreshrate kunnen veranderen.
Waarom lukt het je niet? Welke refreshrate heb je nu?
Welke drivers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat betekend dat je VGA kabel waarschijnlijk over een 230V kabel loopt. Ik heb dit zelf ook af en toe met een laptop en een 22" Acer scherm. Verleg je kabels eens en zie wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het lijkt erop dat het nu weg is om ik heb niet meer die golfjes
ook niet na opnieuw opstarten
Als je met Refreshrate Hertz bedoelt is die 60 ja ik kan hem veranderen in de Gevacineerde options maar dan is het naar
16 bits 60 hertz
of 32bits 60 hertz
of 256 kleuren 60 hertz
en over die Drivers bedoel je daar me videokaart drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe kan het nu 'ineens' weg zijn? Persoonlijk heb ik niet echt de indruk dat je het op zal gaan lossen. Vraag anders een bekende met verstand van computers, die kan voor jou testen met vga/dvi, kabels, drivers en refreshrates....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het ook niet het is nu wel goed. miss zat me kabel er niet goed in maar goed
als het terug komt dan gaat ik wel even naar dat winkeltje waar ik hem heb gekocht:D
maar in iedereen geval bedankt:D
Pagina: 1