Toon posts:

Caiway internet twijfel over FUP

Pagina: 1
Acties:

• breaker.evert
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Ik twijfel om Caiway internet te nemen. Dit komt omdat er een Fair Use Policy(FUP) op zit.

Ik heb al wat gezocht op internet maar ik krijg gewoon het idee dat Caiway gewoon een datalimiet houd zonder te melden hoeveel dat is. Ik heb in 2005 Caiway opgezegt wegens de datalimiet van 15GB per 2 maanden wat ik te weinig vond. Ik was toen altijd tevreden over internet snelheid van Caiway.

Wat ik ook lees is dit "Op het moment dat een sessie wordt verbroken wordt het dataverkeer berekend. Vooral bij abonnees die gebruik maken van een router komt het voor dat er internet sessies van meerdere dagen plaatsvinden. Op het moment dat u aan het eind van de maand een sessie start en de volgende maand de sessie verbreekt wordt het dataverkeer berekend bij het verkeer van de nieuwe maand. Wij adviseren u dus voor de start van een nieuwe maand uw router van een 'soft' reset te voorzien zodat het verkeer wordt berekend in de oude maand." Ik vindt dit helemaal raar omdat ik dingen moet doen om mij FUP veilig te stellen.

Ik maak nu gebruik van internet plus bellen van KPN ik wil hier vandaan omdat ik de nieuwe Thomson heb gekregen waar je geen poorten kan instellen om te kunnen downloaden en online gamen.

Maar ik wil graag Super abonnement van Caiway nemen. Misschien zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat FUP bij Caiway inhoud.

• GameSpel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 11-07-2016
Ik heb ook het Super abonnement, maar wat het FUP bij Caiway is weet ik niet... probeer er zelf ook achter te komen, maar de tellers staan bij mij nog steeds op 0 MB (0,0 GB) Datagebruik terwijl er de laatste maand toch zo'n 600GB doorheen gegaan is.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:14
Ik had dezelfde angst als jij, aangezien ook ik in 2003 of 2004 Kabelfoon verliet omdat ze toen 10GB per maand hanteerden met 7.5 euro toeslag per overschreden GB. Begin 2010 vertelde een maat me dat zijn klasgenoot ook Caiway had en gewoon elke maand er 200GB~500GB verstookte. Dus deed ik in maart maar m'n stoute schoenen aan en vroeg ook Caiway aan en ben sinds April aangesloten. Ik verstook ook ongeveer 200GB~350GB per maand en heb tot op heden geen problemen vernomen van Caiway.

Systeem specs

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Volgens mij is er wel een FUP maar je moet het wel heel bond maken wil je opvallen.
Is het geen idee om het gewoon aan Caiway zelf te vragen? Ik bedoel, als je een dienst afneemt heb je toch recht op dit soort informatie.

Staat wel iets over op hun site, incl een oud pdfje waarin ze harde limieten noemen.
http://www.caiway.nl/site...voorwaarden/fairusepolicy

[Voor 25% gewijzigd door enveekaa op 18-10-2010 10:47]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee