Toon posts:

HTC Desire Standby of Death

Pagina: 1
Acties:

• Pyr0wl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 26-08 21:39
Beste tweakers,

Ik heb soms het probleem dat als mijn Desire zich voor langere tijd in standby bevindt, hij daar soms niet meer uitraakt. Dit probleem heb ik ook enkel op bepaalde plaatsen.. Tot nu toe heb ik het probleem voornamelijk meegemaakt in Hasselt en nu gisteren ook bij m'n vriendin thuis. De enige optie die ik dan heb, is de batterij eventjes uittrekken en de telefoon opnieuw opstarten.

Voor de rest beschik ik over alle software updates en mijn verbindingsinstellingen zijn allemaal correct.

Nu vraag ik mij af of dit een hardware- of sofwareprobleem is, en of er nog mensen zijn die van dit probleem last hebben (gehad)? Als ik achter dit probleem Google, vind ik alleszins niet veel bruikbaars, het lijkt er zelfs sterk op dat er maar heel weinig gevallen bestaan met zulk probleem.

Alvast bedankt!
Pyr0wl

• poepvlieg
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-05-2013
Pyr0wl schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:29:
Beste tweakers,

Ik heb soms het probleem dat als mijn Desire zich voor langere tijd in standby bevindt, hij daar soms niet meer uitraakt. Dit probleem heb ik ook enkel op bepaalde plaatsen.. Tot nu toe heb ik het probleem voornamelijk meegemaakt in Hasselt en nu gisteren ook bij m'n vriendin thuis. De enige optie die ik dan heb, is de batterij eventjes uittrekken en de telefoon opnieuw opstarten.

Voor de rest beschik ik over alle software updates en mijn verbindingsinstellingen zijn allemaal correct.

Nu vraag ik mij af of dit een hardware- of sofwareprobleem is, en of er nog mensen zijn die van dit probleem last hebben (gehad)? Als ik achter dit probleem Google, vind ik alleszins niet veel bruikbaars, het lijkt er zelfs sterk op dat er maar heel weinig gevallen bestaan met zulk probleem.

Alvast bedankt!
Pyr0wl
Dit heb ik ook als het toestel iets warmer word bv tijdens navigeren of heel lang bellen

• Hayo
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12-09 10:55
Ik heb dit probleem ook een keer gehad, het scherm ging wel aan maar had geen kans om hem te unlocken. Gelukkig heeft het probleem zich niet meer dan een keer voor gedaan.

• Pyr0wl
Hmm, warmer wordt m'n HTC niet echt. De antenne wordt wel wat warmer bij veel dataverbruikt/bellen maar dan valt deze niet uit of iets in die aard. Ik heb wel meer en meer het gevoel dat die standby of death te maken heeft met mijn mobile internet verbinding.

Telkens als ik last heb van dit standby probleem, heb ik ook wel ergens last van mijn mobile internet - slechte of zelfs geen connectie.

Dus het zou in theorie best wel een software probleem kunnen zijn wat dan weer valt op te lossen door een custom rom?

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-09 19:55
Ik heb s'ochtends wel eens dat hij niet helemaal lekker wakker wordt.
Het scherm gaat aan maar ik krijg de unlock er niet af. Best irritant omdat de wekker wel aan blijft.
Pas na 10 seconden ofzo reageert hij echt lekker. Dan krijg ik de lock eraf en kan ik de wekker uitzetten.

Maar dat hij helemaal niet uit slaapstand komt heb ik nog nooit gehad.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-09 12:47

zAo

GPLv2 Fanboy

madmaus schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:08:
Ik heb s'ochtends wel eens dat hij niet helemaal lekker wakker wordt.
Het scherm gaat aan maar ik krijg de unlock er niet af. Best irritant omdat de wekker wel aan blijft.
Pas na 10 seconden ofzo reageert hij echt lekker. Dan krijg ik de lock eraf en kan ik de wekker uitzetten.

Maar dat hij helemaal niet uit slaapstand komt heb ik nog nooit gehad.
Al geprobeerd om hem te rooten en er een curstom ROM op te zetten? Ik heb het ook gehad met wat ROMs, maar met de laatste versies niet meer.

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-09 19:55
zAo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:15:
[...]

Al geprobeerd om hem te rooten en er een curstom ROM op te zetten? Ik heb het ook gehad met wat ROMs, maar met de laatste versies niet meer.
Nope standaard ROM. Nooit geroot oid. Ik heb geen zin om alles kwijt te zijn ;)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Pyr0wl
madmaus schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:17:
[...]

Nope standaard ROM. Nooit geroot oid. Ik heb geen zin om alles kwijt te zijn ;)
Als je het hier over telefoonnummers etc hebt: deze kan je gemakkelijk op je google account zetten :) + er zijn waarschijnlijk wel talrijke backup applicaties te vinden in de marketplace.

Als je het hebt over de ROM zelf: de stock ROM kan je ergens op het internet vinden, zodat je je toestel, als het nodig is, terug kan zetten naar stock ROM

Ik heb nu mijn Desire geroot en een andere radio geflashed :) Een custom rom leek me wat overdreven aangezien ik niet snap wat er niet deugt aan de stock rom (imho dan). Verder heb ik alles eens gecleard en gereset (cache etc.) en ik heb nu al het gevoel dat mijn phone sneller is als ervoor :) Hopelijk lost dit ook gelijk mijn probleem op!

[Voor 23% gewijzigd door Pyr0wl op 21-10-2010 00:00. Reden: kleine update :)]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee