Ik wil graag een netwerk binnen een draadloos netwerk creeren. Is het voldoende om bijvoorbeeld een Conceptronic 150N Wireless AP/Bridge/Repeater aan te sluiten? die pikt het wireless signaal op en geeft het draadloos en bedraad door aan mijn netwerk? Doordat alles achter dit ding zit is het beveiligd en kan niemand er in.
Belangrijk om te vermelden is dat wij werken met MAC adress autorisatie
misschien makkelijk om de reden dat ik dit wil ook te vermelden, want wellicht dat er makkelijker of andere oplossingen zijn: wij hebben nu een draadloosnetwerk en ik wil graag een nas aansluiten die enkel door mijn eigen computers te benaderen is. Nu is het zo dat onze router een beetje kuren heeft dus zat ik anderzijds ook te denken aan een oplossing te denken waarbij de router vervangen word door een betere. Echter kan ik dan de NAS afschermen van andere gebruikers (behalve door simpel wachtwoord)?
Twee simpele vragen maar waar ik niet geheel zeker van de antwoorden ben
Belangrijk om te vermelden is dat wij werken met MAC adress autorisatie
misschien makkelijk om de reden dat ik dit wil ook te vermelden, want wellicht dat er makkelijker of andere oplossingen zijn: wij hebben nu een draadloosnetwerk en ik wil graag een nas aansluiten die enkel door mijn eigen computers te benaderen is. Nu is het zo dat onze router een beetje kuren heeft dus zat ik anderzijds ook te denken aan een oplossing te denken waarbij de router vervangen word door een betere. Echter kan ik dan de NAS afschermen van andere gebruikers (behalve door simpel wachtwoord)?
Twee simpele vragen maar waar ik niet geheel zeker van de antwoorden ben