Toon posts:

netwerk binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• dannyattweakers
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2017
Ik wil graag een netwerk binnen een draadloos netwerk creeren. Is het voldoende om bijvoorbeeld een Conceptronic 150N Wireless AP/Bridge/Repeater aan te sluiten? die pikt het wireless signaal op en geeft het draadloos en bedraad door aan mijn netwerk? Doordat alles achter dit ding zit is het beveiligd en kan niemand er in.
Belangrijk om te vermelden is dat wij werken met MAC adress autorisatie

misschien makkelijk om de reden dat ik dit wil ook te vermelden, want wellicht dat er makkelijker of andere oplossingen zijn: wij hebben nu een draadloosnetwerk en ik wil graag een nas aansluiten die enkel door mijn eigen computers te benaderen is. Nu is het zo dat onze router een beetje kuren heeft dus zat ik anderzijds ook te denken aan een oplossing te denken waarbij de router vervangen word door een betere. Echter kan ik dan de NAS afschermen van andere gebruikers (behalve door simpel wachtwoord)?

Twee simpele vragen maar waar ik niet geheel zeker van de antwoorden ben

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
pricewatch: Conceptronic 150N Wireless AP/Bridge/Repeater

van de website van de fabrikant:
Make every product with a LAN connection (e.g. Xbox360) wireless with the C150APM in client mode
je kan dus draadloos verbinding maken, en bedraad de rest aansluiten.

uit de handleiding (http://download.conceptro.../C150APM_MAN_ENG_v1.1.pdf)

Blijkt dat hij als hij in "AP Bridge-Point to Point Mode" werkt alles doorgeeft (i.e. Bridged), er zit dus geen beveiliging tussen als ik het goed lees. Je zal dus of een losse router/firewall moeten gebruiken of misschien is het instellen van de firewall (indien aanwezig) op je NAS om alleen connecties te accepteren van jouw PCs genoeg?

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-09 20:35
Ik weet niet hoe de rest van je LAN eruit ziet, maar als je die 150N aansluit op een apart AP en die weer koppelt aan je LAN via een switch kan je een MAC ACL zetten op die poort, indien je switch dit ondersteund.. wat ik betwijfel :)

Wat mij makkelijker lijkt is de NAS gewoon achter een firewall te plaatsen. Je zou kunnen kijken naar een iets wat geavanceerde router / firewall die meerdere segmenten ondersteund, dan kun je voor je NAS een apart segment maken waar je alleen jezelf toegang in geeft op basis van src ip.
Bijvoorbeeld een 2dehands Netscreen 5GT of een FireBox Edge ofzo.

[Voor 11% gewijzigd door enveekaa op 18-10-2010 10:54]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee