Toon posts:

VSX-920 & HTPC audio via HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Wierema
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17-09-2020
Dag allemaal,

Vandeweek de Pioneer VSX 920 gehaald en na een paar avondjes aan het klooien geweest, krijg ik het maar niet voor elkaar om het geluid goed vanaf mijn HTPC via HDMI binnen te krijgen. Beeld lukt overigens dus wel. De windows geluidjes gaan ook wel goed, maar zodra ik een .mkv bestand afspeel gaat het mis. Na het vele testen van settings in zowel de 920 als de codec (FFDSHOW via Klite codecpack) krijg ik soms helemaal geen geluid, een lange kraak als geluid of alleen surroudgeluid uit mijn voorste speakers.
Die laaste instelling heeft dus nu mijn aandacht. Want hierbij lijkt het geluid dus goed aangeboden te worden, alleen blijkbaar kan de 920 het niet goed vertalen in 5.1 geluid, en blijft dus gewoon stereo aangeven.
Mijn HTPC draait op Windows XP enheeft een Asus M2A-VM HDMI moederbord met integrated VGA (ATI Radeon X1250). In de Bios is HD audo /audio via HDMI ingeschakeld
Wat kan dit zijn en beter, wie heeft een oplossing?

Gr. Ronald
Edit 1. Ik wilde dit bericht in de Pioneer topic plaatsen, maar is blijkbaar mislukt.
Edit 2. Ik heb nu de HDMI 1 ingang geselecteerd, omdat ik daar COAX als aparte geluidsbron kan selecteren. Heb er een coax audio kabel tussen gezet en nu is het wel goed. Prima, voor nu, maar zou toch alles via HDMI willen (hoe minder kabels, hoe beter).

[Voor 17% gewijzigd door Wierema op 17-10-2010 14:18. Reden: Poging bericht te verplaatsen mislukt - nieuwe situatie via COAX]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee