Na veel testen en vele dingen te hebben geprobeerd, blijkt dat mijn systeem constant uitvalt bij stress.
Wat heb ik al geprobeerd:
Andere videokaart
Ander geheugen
Nieuwe koelpasta
Componenten los koppelen en dan opstarten zonder extra componenten
Setup van de pc:
Cooler Master Sileo 500 - Midtowermodel - ATX
Cooler Master Hyper 212 Plus
AMD Phenom II X4 925 / 2.8 GHz
Nexus VALUE 430 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2 -
110/240 Volt wisselstroom V - 430 Watt
Samsung WriteMaster SH-S223F - Schijfstation - DVD±RW
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste
schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm
Hitachi Deskstar 7K1000.C HDS721032CLA362 - Vaste
schijf - 320 GB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm
Sapphire RADEON HD 5450 - Grafische adapter - Radeon HD
5450 - PCI Express 2.0 x16 laag profiel - 512 MB DDR3
ASUS M4A87TD EVO - Moederbord - ATX - AMD 870
Kingston HyperX - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM
Mijn eerste gedachtes waren warmte, het systeem bleef eerder een tijdje aan en na verloop van tijd viel hij uit. De temps waren gewoon zoals het hoorde ( cpu rond de 30 graden, mb rond 30, etc) Toen heb ik het mobo uit de kast gehaald en buiten de kast nog eens getest of er eventueel contact storingen waren. Ook dat heeft niets geholpen. Speedfan geinstalleerd om te kijken of de temps in windows wel goed waren, ook dat was geen probleem. Toen Heavyload geinstalleerd en gekeken wanneer het systeem uit zou vallen.. Bij het stressen van de harddisks bleef het gewoon draaien, bij het stressen van het geheugen ook, en bij het stressen van de cpu viel hij na 5 sec al uit.
Ik heb daarna de bios settings compleet standaard gezet en gekeken of het daar aan kon liggen, ook bij dit geval valt hij uit. Kan het nu zo zijn dat ik OF settings van mn cpu niet goed heb ingesteld? OF dat mijn voeding te zwak is bij zware belasting en dat hij dan uitvalt??
Vind het een vreemd probleem.. heb meerdere dingen geprobeerd maar geen enkel heeft tot nu toe echt geholpen. Het enige wat nog niet vervangen is voor een test exemplaar, is de cpu. Maar ik vermoed dat ook hier het probleem niet zit..
Iemand ervaring met dit probleem?
Wat heb ik al geprobeerd:
Andere videokaart
Ander geheugen
Nieuwe koelpasta
Componenten los koppelen en dan opstarten zonder extra componenten
Setup van de pc:
Cooler Master Sileo 500 - Midtowermodel - ATX
Cooler Master Hyper 212 Plus
AMD Phenom II X4 925 / 2.8 GHz
Nexus VALUE 430 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2 -
110/240 Volt wisselstroom V - 430 Watt
Samsung WriteMaster SH-S223F - Schijfstation - DVD±RW
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste
schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm
Hitachi Deskstar 7K1000.C HDS721032CLA362 - Vaste
schijf - 320 GB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm
Sapphire RADEON HD 5450 - Grafische adapter - Radeon HD
5450 - PCI Express 2.0 x16 laag profiel - 512 MB DDR3
ASUS M4A87TD EVO - Moederbord - ATX - AMD 870
Kingston HyperX - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM
Mijn eerste gedachtes waren warmte, het systeem bleef eerder een tijdje aan en na verloop van tijd viel hij uit. De temps waren gewoon zoals het hoorde ( cpu rond de 30 graden, mb rond 30, etc) Toen heb ik het mobo uit de kast gehaald en buiten de kast nog eens getest of er eventueel contact storingen waren. Ook dat heeft niets geholpen. Speedfan geinstalleerd om te kijken of de temps in windows wel goed waren, ook dat was geen probleem. Toen Heavyload geinstalleerd en gekeken wanneer het systeem uit zou vallen.. Bij het stressen van de harddisks bleef het gewoon draaien, bij het stressen van het geheugen ook, en bij het stressen van de cpu viel hij na 5 sec al uit.
Ik heb daarna de bios settings compleet standaard gezet en gekeken of het daar aan kon liggen, ook bij dit geval valt hij uit. Kan het nu zo zijn dat ik OF settings van mn cpu niet goed heb ingesteld? OF dat mijn voeding te zwak is bij zware belasting en dat hij dan uitvalt??
Vind het een vreemd probleem.. heb meerdere dingen geprobeerd maar geen enkel heeft tot nu toe echt geholpen. Het enige wat nog niet vervangen is voor een test exemplaar, is de cpu. Maar ik vermoed dat ook hier het probleem niet zit..
Iemand ervaring met dit probleem?