Toon posts:

Geen programma's aan, toch blijft schijf ratelen??

Pagina: 1
Acties:

• sabientjuh
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-09-2014
Ik heb gister een nieuw bakkie in elkaar gezet en daar staan nog bijna geen programma's op. Tco hoor ik de hele tijd de harde schijf ratelen dus hij is ergens mee bezig... maar wat??

Alleen microsoft essentials staat aan, en zijn er een usb-hub en een wifi-usb aangesloten. Ik kan in mijn processenlijst ook niet zien wat nou de oorzaak is, heeft een van jullie enig idee wat het kan zijn?

Hier een foto van de processenlijst: link

Il y a deux vérités fundamentales: 1. Les hommes sont supérieurs en femmes. 2. La terre est une cube

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:50
Welke windows gebruik je? Ben hier zelf ook ooit ingedoken, nu blijkt dat Windows 7 een optie heeft genaamd "indexeren". Dit houd in dat hij je hardeschijf indexeerd, waardoor jij gemakkelijker en sneller kan zoeken op deze harde schijf.

Geef het een beetje tijd en het gaat vanzelf over! Je kunt dit ook uitschakelen, google even op windows 7 indexatie uitschakelen;)

• sabientjuh
Heb net even gekeken maar de indexering is al uitgeschakeld... dus dat kan het ook niet zijn :-(

/edit het is windows 7 btw

[Voor 13% gewijzigd door sabientjuh op 17-10-2010 13:21]

Il y a deux vérités fundamentales: 1. Les hommes sont supérieurs en femmes. 2. La terre est une cube

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20-09 18:13
Open taakbeheer bij tabblad prestaties kies voor broncontrole en daarna voor schijf. Kan je precies zien welk proces bezig is ;)

• Mike2k
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-09 10:32

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dus omdat jij niets doet, verwacht je dat Windows ook niets doet ?
Windows doet op de achtergrond veel meer dan je zou verwachten...denk bijv ook eens aan shadow copies enz.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• sabientjuh
Ik verwacht dat niet, maar als een schijf net zoveel ratelt als dat mn gewone pc alleen doet bij games of zware films wil ik toch wel weten waarom...

Overigens heb ik bij de schijfprestaties gekeken en daar staat eigenlijk alleen meestal framework bovenaan als grootgebruiker. Zal dat echt zoveel doen op de achtergrond?

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Tja, windows.
Als ik reboot van Ubuntu naar windows valt het altijd op hoeveel de schijf nog staat te reutelen.
Terwijl er toch al het een en ander uit staat aan dingen die reutelen kunnen.

Met SSD heb je er minder last van :)

[Voor 9% gewijzigd door bouwfraude op 17-10-2010 15:47]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mwah als je pc net nieuw is dan heeft windows gewoon een wat hoger harde schijf gebruik. Of je hebt een niet zo hele stille harde schijf. Tevens doet de virus scanner ook aan indexatie

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:31
sabientjuh schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:33:
Zal dat echt zoveel doen op de achtergrond?
Je kan daar toch zien hoeveel het doet?
En elke schijfbewerking maakt geluid, hoe klein het databestand ook is.

[Voor 33% gewijzigd door job op 17-10-2010 15:52]

• sabientjuh
job schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:52:
[...]

Je kan daar toch zien hoeveel het doet?
Hou je me voor een retard ofzo?

De pc heeft ook framework (gebruik is het zelfde heb ik net gechecked bij prestaties) en maakt niet zoveel geratel (zelfde schijven overigens).

Volgende stap?

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:31
Nee tuurlijk houd ik je daar niet voor.
Jij wilt weten welk programma met je schijf bezig is, daar kan je dat vinden. Je moet niet kijken naar het bovenste programma... bekijk ze allemaal.
Alles wat er met je schijf gebeurt kan je daar terugvinden. Je schijf gaat echt niet zomaar uit zichzelf ratelen.
Je kan aan het geluid slecht afleiden hoe druk het ding is daarom dus taakbeheer.

En waarom de andere pc stiller is? Tja.. wellicht dat die schijf minder gefragmenteerd is of een stillere behuizing.
Ander OS. alles kan meespelen.

Daarnaast is ook al gezegd dat je net je systeem nieuw hebt.. gebruik het een paar dagen en je zal zien dat het geratel minder wordt. In het begin is windows 7 vooral bezig met: indexeren, updates, restore points en als je het .net framework hebt geinstalleerd dan is die in het begin ook vrij druk bezig.
Dus lekker laten ratelen en zolang het ding niet slecht presteert is er toch niets aan de hand? Het gaat vanzelf over.

[Voor 51% gewijzigd door job op 17-10-2010 18:14]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee