Ik heb een vraag over het volgende:
In ons nieuwe huis wil ik, aangezien de 500 gig schijf in de laptop niet meer voldoet, graag meer opslag voor data. Dit wil ik voor het volgende gaan gebruiken:
- Het downloaden en streamen van content naar mijn tv en versterker
- Het opslaan van back-ups
Na onderzoek ben ik op de volgende optie uitgekomen:
Optie1:
Nas: Synology Disk Station DS210 + 2x 1 terrabyte opslag
Mediaplayer: Eminent EM 7080/AC Ryan Playon HD
Circa 550 euro
Optie 2:
Mediaplayer: Eminent EM7080 met 2 terrabyte interne opslag
Circa 280 euro
Bij optie 2 heb ik alleen voor de Eminent gekozen omdat deze ook met nzb overweg kan en de AC Ryan (alleen torrents) niet. Qua design vind ik de AC Ryan wel een stuk mooier trouwens. Bij optie 1 kan de NAS natuurlijk het downloaden verzorgen.
Zoals ik het nu zie is de doorslaggevende factor of ik bij optie 2 de back-ups van de laptop kan opslaan op het interne geheugen van de mediaplayer en eventueel ook weer kan terugzetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is er misschien nog een optie 3 die ik over het hoofd heb gezien?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
In ons nieuwe huis wil ik, aangezien de 500 gig schijf in de laptop niet meer voldoet, graag meer opslag voor data. Dit wil ik voor het volgende gaan gebruiken:
- Het downloaden en streamen van content naar mijn tv en versterker
- Het opslaan van back-ups
Na onderzoek ben ik op de volgende optie uitgekomen:
Optie1:
Nas: Synology Disk Station DS210 + 2x 1 terrabyte opslag
Mediaplayer: Eminent EM 7080/AC Ryan Playon HD
Circa 550 euro
Optie 2:
Mediaplayer: Eminent EM7080 met 2 terrabyte interne opslag
Circa 280 euro
Bij optie 2 heb ik alleen voor de Eminent gekozen omdat deze ook met nzb overweg kan en de AC Ryan (alleen torrents) niet. Qua design vind ik de AC Ryan wel een stuk mooier trouwens. Bij optie 1 kan de NAS natuurlijk het downloaden verzorgen.
Zoals ik het nu zie is de doorslaggevende factor of ik bij optie 2 de back-ups van de laptop kan opslaan op het interne geheugen van de mediaplayer en eventueel ook weer kan terugzetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is er misschien nog een optie 3 die ik over het hoofd heb gezien?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
[ Voor 0% gewijzigd door Vegeto79 op 17-10-2010 11:51 . Reden: Spelfout ]