Toon posts:

Advies: mediaplayer en nas of mediaplayer en interne opslag

Pagina: 1
Acties:

• Vegeto79
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een vraag over het volgende:

In ons nieuwe huis wil ik, aangezien de 500 gig schijf in de laptop niet meer voldoet, graag meer opslag voor data. Dit wil ik voor het volgende gaan gebruiken:
- Het downloaden en streamen van content naar mijn tv en versterker
- Het opslaan van back-ups

Na onderzoek ben ik op de volgende optie uitgekomen:

Optie1:
Nas: Synology Disk Station DS210 + 2x 1 terrabyte opslag
Mediaplayer: Eminent EM 7080/AC Ryan Playon HD
Circa 550 euro

Optie 2:
Mediaplayer: Eminent EM7080 met 2 terrabyte interne opslag
Circa 280 euro

Bij optie 2 heb ik alleen voor de Eminent gekozen omdat deze ook met nzb overweg kan en de AC Ryan (alleen torrents) niet. Qua design vind ik de AC Ryan wel een stuk mooier trouwens. Bij optie 1 kan de NAS natuurlijk het downloaden verzorgen.

Zoals ik het nu zie is de doorslaggevende factor of ik bij optie 2 de back-ups van de laptop kan opslaan op het interne geheugen van de mediaplayer en eventueel ook weer kan terugzetten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Is er misschien nog een optie 3 die ik over het hoofd heb gezien?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

[Voor 0% gewijzigd door Vegeto79 op 17-10-2010 11:51. Reden: Spelfout]

• sewer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:25
Ik heb ervaring met een synology DS409+ en sabnzbd, en dat werkt inderdaad wel lekker. Ik heb verder geen ervaringen met die Eminent en AC Ryan, heb zelf een wd tv live. Maar hoe leuk die playertjes ook zijn, er zijn toch altijd punten die me na een tijdje gaan tegenstaan. Of het is de interface die net niet lekker is, of ze kunnen een of ander formaat (of menus) niet aan, of de netwerkcontroller is te langzaam, of iets anders (bijv. dat externe hdd op mijn wd tv live via het netwerk maar een doorvoersnelheid van nog geen 6 MB/s halen, en dat het apparaat de hdd niet ziet die ik direct op de router aangesloten heb).

Ik sta nu ook voor die keuze, maar heb besloten toch maar voor een klein pc'tje te gaan die ik zelf kan inrichten. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het zal iets worden als een ion-mobo, met 2 interne schijven en een kastje waar ook een IR-poort opzit voor een afstandsbediening. En dan qua software Windows 7 icm XBMC ofzo. Dan zit je ook rond de 500 euro denk ik.

[Voor 3% gewijzigd door sewer op 17-10-2010 10:37]

• freak-me-baby
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 10:41
Ik zou altijd voor een NAS erbij kiezen. Anders ga je krijgen dat je mediaplayer het niet trekt wanneer je aan het downloaden / uitpakken bent en tegelijkertijd een HD movie aan het kijken bent.

Ik heb een eminent (met een goedkope hardeschijf, moet erin vanwege samba) en een NAS die al het werk doet met 2x 1 tb. De NAS download, repaired en extract en ik kan ondertussen HD movies bekijken vanaf me mediaplyer. Ben dr erg tevreden over.

Je kunt dan ook altijd nog kiezen of je een Eminent wilt of een AC Rayon, aangezien je nzbget of sabnzb op je NAS kunt draaien.

Suc6

• AkroBatik
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:11

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Is het niet een idee om een goedekope mediaplayer te kopen zonder interne hardeschijf die de media afspeelt via DLNA/UpnP van de nas?

Dit is namelijk een optie waar ik naar wil kijken.

Ik heb nu een imac met ps3 media server en een ps3. Dit doet in principe alles wat ik wil. Echter staat mijn Imac altijd aan en heb ik dit niet op de slaapkamer. Dit wil ik dus eigenlijk gaan vervangen voor een goede/snelle) nas voor weinig geld. En voor zowel de woonkamer als de slaapkamer een zo goedkoop mogelijke mediaplayer die eigenlijk niks anders kan dan afspelen over het netwerk. De NAS doet immers het zware werk...

Heeft er iemand ervaring met een bovenstaande setup?

.

• Vegeto79
Na het doorspitten van veel verschillende topics op tweakers.net en andere sitesheb ik idd besloten voor een NAS en mediaplayer te gaan.

Waarschijnlijk wordt het de volgende combi:

Nas: Synology DS210J (of de DS211J, wordt verwacht in november)
Harddisk: 2x 1tb harddisks (kan ik van een vriend overnemen, komen uit zijn Nas, hij wil 2x 2tb)
Mediaplayer: Ik twijfel nog tussen Mede8ter med500x/playon hd mini

Aangezien ik eigenlijk geen harde schijf in de mediaplayer nodig zou de POHD mini de beste optie zijn. Alleen ik lees wel erg goede verhalen over de mede8ter.

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-09 17:53
Volgens mij kun je bij AC-Ryan zelf NZB-Get toevoegen. Het zit er vanuit de fabriek niet in maar de Eminent en AC-Ryan hebben dezelfde chip dus kunnen ze hetzelfde

Naar mening kun je ook beter voor een aparte NAS gaan, bij voorkeur Synology of Qnap, en een losse mediaspeler. De netwerksnelheid van een mediaspeler is niet denderend, voldoende voor streamen maar ook niet meer dan dat. Tevens houd de processor kracht van een mediaspeler niet over voor downloaden. Zeker Usenet is zwaar. Een NAS is hier geschikter voor en is veelzijdiger dan een mediaspeler op gebied van bestandhandeling.

Ik zou zelf voor de mini gaan (heb ik al gedaan namelijk). De Mede8er is goed maar is niet de ruim 50 euro meerprijs waard (t.o.v. de mini). De firmware is wat beter dan die van AC-Ryan maar technisch zijn ze vrijwel hetzelfde.

[Voor 16% gewijzigd door Athome op 20-10-2010 19:48. Reden: toevoeging]

• AkroBatik
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:11

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Kan je inmiddels al ervaringen delen met deze combinatie? Ik ben daar erg benieuwd naar!

.

• Vegeto79
quote]AkroBatik schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:03:
Kan je inmiddels al ervaringen delen met deze combinatie? Ik ben daar erg benieuwd naar!
[/quote]

Nee, nog niet want de plannen zijn gewijzigd.

De 'j' versies van synology kunnen moeite (niet altijd) hebben met het rarren en parren van nzb's vanwege het weinige geheugen (128 MB). Daarom heb ik besloten om voor de ds209 te gaan. Deze is maar 20 euro duurder maar heeft wel een snellere processor (1,2 GHz tov van 800 MHz) en dubbel geheugen (256 MB geheugen).

Ten aanzien van de mediaspeler ben ik ook gaan twijfelen, aangezien er een aantal nieuwe spelers op de martkt gaan komen zoals de Boxee Box en in begin 2011 de MeeCeiver. Bij de realtek spelers die ik op het oog had, kocht ik voor mijn gevoel een 'oude' speler. Terwijl ik de komende jaren van een speler wil kunnen genieten. Hier tegenover staat natuurlijk dat de nieuwe spelers zich nog moeten bewijzen.

De Nas ga ik binnenkort aanschaffen, maar met de mediaspeler wacht ik even op de eerste reviews van de Boxee Box.

Dus ik hoop dat er binnenkort en review op tweakers.net komt! ;)

• bmx_grover
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 31-10-2013

bmx_grover

Bike or Die

Er komt ook een MED400X MINI, die is wat gunstiger geprijst, en met hetzelfde stabiele firmware als zijn grotere broer. De prijs zal waarschijnlijk rond de 100 euro liggen.

........... maar, niet geschoten is altijd mis!!!!
En aangezien ik nogal vaak mis moet ik maar vaak schieten!
Te vroeg overleden? => www.tevroeg.nl

• Bonsaiboom
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-09 12:21
Ik heb momenteel een DS210j en een PS3 die over een wireless met elkaar verbonden zijn. Ik heb gekozen deze oplossing vanwege dezelfde reden die jij aangeeft, ik wilde graag een centrale plek hebben waar bestanden op opgeslagen konden worden. Hoewel een mediaspeler een vergelijkbare functie zou kunnen vervullen, heb ik voor een aparte NAS gekozen om drie redenen (waarvan een doorslaggevend, andere twee meer feel-good).

Als eerste, het is een compleet product, met garantie en support vanuit de producent. Als er iets misgaat, dan kan ik terugvallen op veel kennis om mijn backups terug te krijgen. Dat is en blijft voor mij de belangrijkste functie van het apparaat. Op termijn is het ook de bedoeling dat de NAS zelf bepaalde mappen gaat synchroniseren met Amazon S3, zodat de boel ook tegen fik is beveiligd.

Als tweede, dat wat ik gelezen had over NASsen was dat ze behoorlijk wat herrie maken. Nou valt dat op zich wel mee, maar als die in dezelfde kamer zou staan als mijn TV, dan zou ik het wel storend vinden. Een mediaspeler is natuurlijk ook wel ontworpen om vrij geruisloos te zijn, maar harde schijven en ventilatoren maken nu eenmaal geluid. Ik ga nog een mediaspeler kopen, omdat de PS3 al helemaal een stofzuiger is.

Als derde, mijn NAS staat gewoon de hele tijd aan. Hoewel het op mijn stroomrekening niet zo heel veel doet, voelt het voor mezelf beter als dat een apparaat is die 10W idle en 30W load gebruikt, dan eentje die vanwege zijn mediafunctionaliteiten een stuk hoger ligt.

Ik kan je over de DS210j wel vertellen dat hij met dit alles nog geen moeite heeft gehad, met als enige uitzondering SABNZBD+, dat draaide wel, maar moeizaam. Zeker als het over grote bestanden (>6GB) ging, dan liep dat package gewoon vast. Ondertussen heb ik het (veel moeilijker te installeren) NZBGET aan het draaien. Ik geloof dat de DS211j een ietwat stevigere proc+mem heeft, en dat zou dan geen probleem meer moeten zijn.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee