Toon posts:

Subtiele iTunes screensaver

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-03-2013
In de woonkamer heb ik een MacMini tussen m'n versterker en TV hangen. Geweldig voor de muziek voorziening van de woonkamer, alleen jammer dat je altijd je TV hebt aanstaan. Gelukkig heb je ook nog zoiets als een screensaver, zit je niet meer naar een desktop te kijken..

Nu vind ik die iTunes illustratie screensaver erg leuk, die is echter erg druk. Ik vroeg me af of er een screensaver met een zwart scherm met ergens in een hoek, subtiel de album art van het spelende nummer in iTunes met de naam, arties, album, tijd e.d.... (a la bow-tie maar dan als screensaver)

• Akathos
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-11-2014
Hiervoor kan je heel goed Plex gebruiken. Misschien een beetje een overkill voor als je alleen muziek wil luisteren. Maar als je er ook films en TV series e.d. mee kijkt is het zeker een aanrader :). Geheel gratis (en deels open-source). Daarnaast ook (net zoals front-row) aan te sturen met een Apple Remote :).

Als je alleen muziek luistert kun je dit via Front Row doen. Dit staat standaard op je Mac geïnstalleerd en gebruikt gewoon je iTunes muziek bieb :).

Programming is a lot like sex. One mistake and you're providing support for a lifetime.

• Zerveza
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-03-2013
ik ben fanatiek XBMC gebruiker, maar vind iTunes fijner voor m'n muziek (laat het commentaar maar komen..).

frontrow maar eens proberen vanavond.

• Nerpissad
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:08

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

kan XBMC ondertussen niet ook je itunes bibliotheek uitlezen en afspelen? zou toch mooi zijn als je niet verschillende programa's nodig hebt voor het afspelen van je media.

• Akathos
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-11-2014
Plex is een fork van XBMC :). En ja, je kan daarmee gewoon prima je iTunes bieb uitlezen (y). Het mooie van Plex is dat het specifiek voor de Mac ontwikkeld is ook.

Programming is a lot like sex. One mistake and you're providing support for a lifetime.

• Nerpissad
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:08

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

@Akathos: ik weet niet of je nu op mij reageert, maar ik heb het ook over XBMC's mogelijkheid om itunes' bibliotheek af te spelen. dat plex dat wel kan is me bekend, maar Zerveza zei dat ie XBMC gebruiker is, vandaar...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee