Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34
Mijn monitor (AG-Neovo E191) geeft plotseling geen beeld meer. Het power lampje gaat wel aan, de computer start ook normaal op, maar vreemd genoeg geen beeld.

Ik heb em al even op de andere pc aangesloten om te kijken of het misschien aan de videokaart ligt, maar nee dus. Ook op de 2e pc krijg ik geen beeld.

De monitor is al een goede 4 tot 4,5 jaar oud en het scherm was al wat donkerder dan normaal. Ik denk, op basis van wat zoekwerk en de VB-Faq dat de backlight kapot is.

Repareren kost waarschijnlijk meer dan een compleet nieuwe monitor, maar wat moet je heen met een defecte tft monitor?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
Is je backlight misschien kapot? Schijn er eens met een felle lamp op en kijk of je wat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik zit er nu met een felle lamp op te schijnen, terwijl ie aan staat (pc ook), maar ik zie totaal niets in het beeld. Enkel pikzwart.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Snowwie schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 02:45:
Repareren kost waarschijnlijk meer dan een compleet nieuwe monitor, maar wat moet je heen met een defecte tft monitor?
Lokale milieustraat..?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 20:34

Archimond

Lopende Helpdesk

Je backlight is denk ik kapot. Die dingen hebben een levensduur van 4-5 jaar als je ze veel gebruikt of vaak aan en uit zet.
Als je met een felle lamp nog iets ziet is de stroomconverter in het scherm kapot.

Als je handig bent kun je nieuwe backlights halen en erin zetten. Anders zijn er mensen op marktplaats die naar oud computerspul vragen of je kunt het aan chemisch afval bij de gemeente geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:54

job

Milieustraat? Dat ding lever je gewoon in bij de winkel als je een nieuwe koopt.
Daar betaal je die verwijderingsbijdrage voor.

Ohja, echte tweakers bestellen hun dingen online. Grofvuil bellen lijkt me ook een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Archimond schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 04:02:
Die dingen hebben een levensduur van 4-5 jaar als je ze veel gebruikt of vaak aan en uit zet.
Om even op deze opmerking in te haken, ik heb op mijn pc de "power settings" altijd ingesteld op 3 minuten. Met andere woorden, na 3 minuten gaat de monitor automatisch op standby. Dit met de achterliggende gedachte dat een TFT monitor best veel watten slurpt en dat het besparend werkt als het ding gewoon uitgaat als ik langer dan 3 minuten niet achter de computer zit.

Maar uit jouw bewoording begrijp ik dat het juist niet goed is, al dat aan en uit gaan van een TFT?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
job schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 04:13:
[...]

Milieustraat? Dat ding lever je gewoon in bij de winkel als je een nieuwe koopt.
Daar betaal je die verwijderingsbijdrage voor.

Ohja, echte tweakers bestellen hun dingen online. Grofvuil bellen lijkt me ook een leuke optie.
Op PC apparatuur zit geen verwijderingsbijdrage.. Maar je kan het voor zover ik weet inderdaad wel gewoon bij elke electronicawinkel dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:54

job

Ohja, is ook zo. Wel op tv's niet op computers.
Pagina: 1