Toon posts:

MAC adres restoren op een Acer Veriton

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:29
Ik heb uit een faillissement een Acer Veriton 1000 verkregen. Nu is deze echter voor uitlevering gewiped en ontdaan van de Windows licentie. Dit is opzich geen probleem omdat het toch een Ubuntu servertje moet worden, maar ik heb wel een probleem met de netwerkkaart

Het viel me namelijk op dat het mac adres van de machine is aangepast naar:

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 88:88:88:88:87:88

Ik vermoed dus dat met een software tool de machine is gewiped voor uitlevering en dat deze ook het originele mac adres heeft aangepast maar hoe kan ik het mac adres wat er "vroeger" op stond nu weer terug krijgen ?

• raymonvdm
Volgens mij heb ik mijn probleem opgelost met een flashtool van Acer

http://support.acer.com/a...900/Veriton5900faq8.shtml

De MAC adressen heb ik namelijk gevonden aan de binnenkant van de machine. Er is er een voor de LAN aansluiting en 1 voor de management interface waarvan ik nog geen idee heb wat het kan.

We gaan nog even rebooten ter verificatie

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:34
In linux kan je het mac adres vrij eenvoudig spoofen (link). Wellicht geen definitieve oplossing, maar als je flashtool niet lukt kan je altijd daar naar kijken.

[Voor 22% gewijzigd door job op 17-10-2010 02:10]

• raymonvdm
Ik had inderdaad al gevonden dat je het mac adres onder ubuntu gewoon kan opgeven in /etc/network/interfaces. Gelukkig is de flash van de LAN EA wel gelukt. Voor het flashen van de ME EA (Dit zal de management interface zijn lukte de flash niet machine slaat vast voordat hij iets kan.

Voor nu vind ik het even goed. Morgen nog eens kijken naar die ME interface en kijken waarom de hardisk van de machine traag lijkt te zijn. (Misschien toch even Windows XP installeren.

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoewel het wat ranzig is is het wel een goed mac adres wat op zich al verbazinwekkend is.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee