Toon posts:

Prestaties computer testen

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen07
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-05-2013
Ik heb een nieuwe laptop maar heb mijn twijfels over de prestaties ervan. Wat is een goede tool om deze te testen ?

Ik vind online heel wat downloads maar vrees dat sommige vol met spyware zitten en andere betrouw ik gewoon niet. Dus als iemand hier ervaringen heeft met dergelijke tools ?

Bedankt !

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:27
Tja, wat wil je precies testen.

Met futuremark kan je de grafische prestaties testen.
sisoft sandra kan je geheugen snelheid testen
en met superpi je cpu.
hd tune voor je HD
cpu-z is handig om de huidige settings van fsb/frequentie, geheugen timings uit te lezen.

Waar heb je je twijfels over?

[Voor 31% gewijzigd door job op 17-10-2010 00:57]

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:39

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Jeroen07 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:46:
Ik heb een nieuwe laptop maar heb mijn twijfels over de prestaties ervan. Wat is een goede tool om deze te testen ?

Ik vind online heel wat downloads maar vrees dat sommige vol met spyware zitten en andere betrouw ik gewoon niet. Dus als iemand hier ervaringen heeft met dergelijke tools ?

Bedankt !
Wat wil je testen? geheugen, videokaart, harde schijf... specifieker mag ook wel, voor een globale overview kan je ook wel de windows preformance index gebruiken.
Om maar met wat kreten te gooien, furmark en 3dmark zijn leuk voor je videokaart, superpi voor je cpu/geheugen, crystalmark en atto voor je schijf.

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:51

sjaool

Every life should have 9 cats

De Windows Prestatie Index is wel een aardige tool om een indruk te krijgen van de te verwachten prestaties en het grote voordeel is dat je er geen software voor hoeft te installeren.

"When you grow up your heart dies"

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:59
Wat voor soort laptop is het? (Merk, type, (specs?))

Want als het een laptop is met een geïntegreerde grafische kaart, en jij vind het vreemd dat de nieuwste spellen niet op de hoogste kwaliteit gespeeld kunnen worden, dan hoef je echt niet te gaan benchmarken om er achter te komen waar het probleem zit 8)7

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jeroen07
Het gaat mij eerder om een niet zo snelle opstart, eer ik bv. firefox geopend hebt als hij opstart vind ik niet zo indrukwekkend snel... Het is trouwens een Dell Studio 15 met i5 processor

• maui71
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-02-2011
Jeroen07 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 03:03:
Het gaat mij eerder om een niet zo snelle opstart, eer ik bv. firefox geopend hebt als hij opstart vind ik niet zo indrukwekkend snel... Het is trouwens een Dell Studio 15 met i5 processor
mooi ding man...................

wat bedoel je nu ? duurt het 1 seconde, of 40 seconden?
of wil je hier alleen melden dat je een nieuwe laptop heb?

[Voor 7% gewijzigd door maui71 op 17-10-2010 03:26]

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:27
Na het opstarten zijn er veel verschillende processen welke nog opgestart worden. Een bureaublad geeft niet aan dat je pc klaar is met opstarten. Dus dan kan elk eerste programma wat je opstart even duren.

Wat het opstarten van programma's zelf heeft het geheugen en HD meer invloed dan de cpu.
Zit er weinig geheugen in en een slome HD dan heeft een snelle cpu weinig nut, het ding moet wachten op aanvoer van data.

Maar zoals mijn bovenbuurman al zegt: Wees eens wat concreter met informatie.

• Archimond
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:03

Archimond

Lopende Helpdesk

Als men een laptop koopt met windows voorgeinstalleerd van fabrikanten is er ook veel software geinstalleerd die het vertragend maakt, vooral het opstarten.
Voorbeelden: Probeer versie (Trial) virusscanners van Mcafee of Norton, Probeer versie van Microsoft Office etc.

Op een Dell staan veel Dell software + andere probeer versie software erop dat vertraagt het vrij veel.

Als je msconfig opent kun je zien welke programma's opstarten in het begin, schakel de niet nodige uit.
Wat je ook kunt doen is de Dell CD opnieuw erin doen en alleen het besturingsysteem installeren zonder Dell en probeer software.

Alleen voor de Wifi en bluetooth heb je wel de software van Dell nodig.

Firefox is ook niet heel snel met opstarten, Firefox Portable is daarentegen supersnel ik weet niet precies waarom.
Op beiden werken alle extensies en addons bij mij.
Chrome of de niet privacy gevoelige Chrome Plus zijn heel snel met opstarten.

• Jeroen07
maui71 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 03:26:
[...]

mooi ding man...................

wat bedoel je nu ? duurt het 1 seconde, of 40 seconden?
of wil je hier alleen melden dat je een nieuwe laptop heb?
Ja, daar wil ik zeker mee gaan uitpakken op een internetforum, zeikerd. _/-\o_

• Jeroen07
Archimond schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 04:13:
Als men een laptop koopt met windows voorgeinstalleerd van fabrikanten is er ook veel software geinstalleerd die het vertragend maakt, vooral het opstarten.
Voorbeelden: Probeer versie (Trial) virusscanners van Mcafee of Norton, Probeer versie van Microsoft Office etc.

Op een Dell staan veel Dell software + andere probeer versie software erop dat vertraagt het vrij veel.

Als je msconfig opent kun je zien welke programma's opstarten in het begin, schakel de niet nodige uit.
Wat je ook kunt doen is de Dell CD opnieuw erin doen en alleen het besturingsysteem installeren zonder Dell en probeer software.

Alleen voor de Wifi en bluetooth heb je wel de software van Dell nodig.

Firefox is ook niet heel snel met opstarten, Firefox Portable is daarentegen supersnel ik weet niet precies waarom.
Op beiden werken alle extensies en addons bij mij.
Chrome of de niet privacy gevoelige Chrome Plus zijn heel snel met opstarten.
Nu ja er staat inderdaad heel wat programma's van Dell op. Ik heb er wel geen cd bijgehad, maar daarvoor moet ik is bellen zeker en ze sturen hem op ? Kan ik dan Windows installeren zonder al die extra programma's ? Ben je daar zeker van ?

Ik heb van sommige programma's ook alleen de 32 bit versie, en heb een 64 bit versie draaien. Daar zal het ook wel iets mee te maken hebben neem ik aan ?

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:19
Jeroen07 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:52:
[...]

Nu ja er staat inderdaad heel wat programma's van Dell op. Ik heb er wel geen cd bijgehad, maar daarvoor moet ik is bellen zeker en ze sturen hem op ? Kan ik dan Windows installeren zonder al die extra programma's ? Ben je daar zeker van ?

Ik heb van sommige programma's ook alleen de 32 bit versie, en heb een 64 bit versie draaien. Daar zal het ook wel iets mee te maken hebben neem ik aan ?
Misschien kan je eens wat concrete info geven? Wat zijn de specs? wat vind je precies traag? Waarom denk je dat het sneller zou moeten kunnen? Welke benches heb je al gedraaid?

Programma's die in 32-bit draaien op een 64-bit OS zullen niet de oorzaak zijn van eventuele traagheid die je ervaart.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee