Toon posts:

Kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views

Onderwerpen

• Xonarial
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2011
Hallo,

Mijn desktop is bijna af en het enige wat ik nog nodig heb is een nieuwe videokaart.
Zelf dacht ik aan de MSI Lightning 5870, maar de volgende week komt de ati 6xxx serie
al uit. Is het anders verstandig om te wachten, want gaan de prijzen dan ook dalen wanneer
de 6xxx serie uitkomt? Of moet ik het meteen kopen? Veel geduld heb ik al niet meer,
want ik heb al 3 weken zitten wachten. Ik wil later op crossfirex, maar welk voeding zou
ik dan moeten gebruiken? Hoeveel watt voeding moet ik dan nemen als ik meerdere high
end videokaarten wil gebruiken? Maar het moet ook stil zijn, geen herrie...

Met vriendelijke groet,

Xonarial

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt altijd blijven wachten, de 7000 serie komt er ook weer aan en daarna komt vast de 8000 serie weer. Je moet iets kopen als je het nodig hebt, wachten is nooit zinnig. De 6000 serie zal in het begin wel een stuk duurder zijn als de 5000 serie nu, dus dan wil je dan weer wachten tot het goedkoper wordt.

30" monitor te koop

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:52
En wacht je te lang tot de HD6000 goedkoper wordt, is de HD7000 er weer en begint de cirkel opnieuw :+

Gewoon kopen dus

2x 5870 zou ik trouwens zo rond de 7 a 800Watt pakken. Zorg wel dat het een A-merk voeding is ;) Corsair, Silverstone, Tagan, Zalman, Seasonic, Coolermaster etc.

[Voor 40% gewijzigd door FastFred op 17-10-2010 00:36]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Xonarial
FastFred schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:35:
En wacht je te lang tot de HD6000 goedkoper wordt, is de HD7000 er weer en begint de cirkel opnieuw :+

Gewoon kopen dus

2x 5870 zou ik trouwens zo rond de 7 a 800Watt pakken. Zorg wel dat het een A-merk voeding is ;) Corsair, Silverstone, Tagan, Zalman, Seasonic, Coolermaster etc.
Ahh, sorry... Ik had het over de 5xxx serie die al uit is. Dus kopen of nog even wachten tot de
6xxx serie uitkomt zodat de 5xxx serie van prijs daalt?

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:52
Mijn post was meer als reactie op Terw_Dan zijn post ;)

Je kunt nu een HD5000 kopen

Of wachten tot de HD6000 komt, vervolgens wachten tot die goedkoper worden, en tegen de tijd dat de prijs naar wens is, zit je met de HD7000's

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01:17
de eerste 6xxx kaarten die uitkomen zijn voor zover ik weet allemaal mid range kaarten, ik verwacht niet dat die ervoor gaan zorgen dat de 58xx reeks veel goedkoper word.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• Xonarial
Maandag ga ik de msi lightning 5870 kopen. Welk voeding zouden jullie mij het beste aanraden?
Is Cooler Master M 1000W goed? Of zou ik een ander voeding moeten kopen? Nog bedankt voor
de uitleg allemaal!

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nouja de HD6800's moeten ongeveer even goed presteren als de HD5800's dus het zou niet onlogisch zijn als de prijs omlaag gaat. Echter zal het wel even duren voordat de nieuwe kaarten daadwerkelijk goed verkrijgbaar zijn, en als het net zo gaat als het met de HD5000's ging dan worden de nieuwe kaarten gewoon duurder in plaats van de oude kaarten goedkoper.

Dus ja, d'r is een mogelijkheid dat de prijzen meteen omlaag gaan. Het is ook mogelijk dat je daar over 3 maanden nog steeds op zit te wachten. Als je niet meer kan wachten, kopen die hap zou ik zeggen. :P

edit: beetje net iets te laat.

@voedings-vraag: Of 1000W voldoende is? De gemiddelde pc met één HD5870 verbruikt maximaal 300-350W. ;) 1000W-voedingen zijn alleen nodig voor zware multi-GPU-opstellingen.

[Voor 14% gewijzigd door bwerg op 17-10-2010 00:55]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Xonarial
bwerg schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:53:
Nouja de HD6800's moeten ongeveer even goed presteren als de HD5800's dus het zou niet onlogisch zijn als de prijs omlaag gaat. Echter zal het wel even duren voordat de nieuwe kaarten daadwerkelijk goed verkrijgbaar zijn, en als het net zo gaat als het met de HD5000's ging dan worden de nieuwe kaarten gewoon duurder in plaats van de oude kaarten goedkoper.

Dus ja, d'r is een mogelijkheid dat de prijzen meteen omlaag gaan. Het is ook mogelijk dat je daar over 3 maanden nog steeds op zit te wachten. Als je niet meer kan wachten, kopen die hap zou ik zeggen. :P

edit: beetje net iets te laat.

@voedings-vraag: Of 1000W voldoende is? De gemiddelde pc met één HD5870 verbruikt maximaal 300-350W. ;) 1000W-voedingen zijn alleen nodig voor zware multi-GPU-opstellingen.
Ik wilde 2 * MSI Lightning 5870 kaarten kopen. :)
Vandaar de 1000W Voeding ;). Bedankt voor de info!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:54

Ed_L

Crew Council
Wat mijn collega ook al zei in dion_b in "Mijn aller eerste desktop" geldt hier ook.

Kijk eens goed naar de manier waarop we hier met dit soort vragen omgaan en lees *LET OP* - Wat moet ik kopen, Best Buy Guide overzichtstopic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee