Toon posts:

Nieuw systeem werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

• yourservice
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
1 Chieftec CA-01B-B-SL
1 Cooler Master Silent Pro Gold 800W
12 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB
1 Highpoint RocketRAID 3530
1 Intel Core I5 760
1 Kingston HyperX KHX1333C7D3K4/8GX
1 Gigabyte GA-H55M-UD2H
4 Scythe Kama Flow 2 92mm - 1200RPM. 92mm

Dit systeem net in elkaar gezet maar ik ondervind een aantal problemen met verschillende harde waren dus vandaar mijn vraag in dit complete systemen gedeelte!

Zodra ik het systeem opstart klinkt er een piep, moeilijk te horen of dit nu 1 lange of 1 lange direct gevolgd door een korte piep is (dit zou volgens de manual memory of mobo zijn), misschien zelfs wel 1 lange en 2 korte (graphics card). Ik heb geen aparte videokaart.
De powerled gaat aan, knippert vervolgens 30 keer en dan stopt alles.
Ik heb geen beeld en nog geen OS.
Op het moederbord branden vier ledjes, 2 groen, 1 oranje en 1 rood, zodra de 30 keer knipperen voorbij is gaan deze alle 4 uit.
Ik heb de raid controller verwijderd, de 12 disks uitgeschakeld.
Zonder geheugen opgestart, dan gebeurt er niets verder, powerled brandt gewoon.
Processor en geheugen opnieuw geplaatst.

Nu zit er dus alleen geheugen in, moederbord, processor en 1 harddisk, een Samsung 1TB zonder OS en de voeding. Nu kan er natuurlijk iets DOA zijn maar wat?

Vergeet ik nog iets te checken?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RTFM
Zoek in de manual de betekenissen op van de piepjes en lampjes...

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:47
Wat zegt de mobo manual van die knipperende LED's?

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-09 11:26
nvm ik keek verkeerd :/

[Voor 79% gewijzigd door Avalaxy op 16-10-2010 23:25]

• yourservice
Eeeeeh:

Zodra ik het systeem opstart klinkt er een piep, moeilijk te horen of dit nu 1 lang of 1 lange direct gevolgd door een korte piep is (dit zou volgens de manual memory of mobo zijn), misschien zelfs wel 1 lange en 2 korte (graphics card). Ik heb geen aparte videokaart.

Over de knipperende led geen letter te vinden, niet in de manual en niet op internet.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dan zoek je de piepjes op in het manual...

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:19
12 x een 2TB schijf? of is dat een typefout. ;)

Alle kabels goed aangesloten? Je kan er anders een foto van maken en hier posten.

EDIT: geen typefout dus... wellicht dat de PSU niet toereikend is?

[Voor 20% gewijzigd door mcsluis op 16-10-2010 23:35]

• yourservice
Als je goed leest zie je dat alles is uitgeschakeld nu:

Nu zit er dus alleen geheugen in, moederbord, processor, 1 harddisk, een Samsung 1TB zonder OS en de voeding. Nu kan er natuurlijk iets DOA zijn maar wat?

• peak
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-09 08:18
lijkt mij dat als je aan het troubleshooten bent, dat je met zo'n min mogelijke configuratie gaat testen en dus geen 12 schijven gaat gebruiken tijdens het troubleshooten haha.

Zoals de rest al zeer duidelijk aangeven. Lees de handleiding van de moederbord wat de piepjes nou precies in houden.

Daarna kunnen we je verder helpen

*edit*

wat staat er in de handleiding betreft de piepjes?

*edit 2*

Kijk even of het geheugen op de lijst staat in de handleiding van het moederbord.
(als je geheugen eruit haalt, dan zou hij moeten piepen en volgens jou doet hij dat niet.. ik denk dat er een probleem met het moederbord is dan)

[Voor 31% gewijzigd door peak op 16-10-2010 23:40]

• mcsluis
yourservice schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:36:
Als je goed leest zie je dat alles is uitgeschakeld nu:

Nu zit er dus alleen geheugen in, moederbord, processor, 1 harddisk, een Samsung 1TB zonder OS en de voeding. Nu kan er natuurlijk iets DOA zijn maar wat?
Als jij goed leest, zie je dat je goed moet luisteren naar de piepjes en uit moet zoeken wat dat betekent. Of je gaat willekeurig onderdelen vervangen. Zo kan je eventuele defecten ook vinden.

nogmaals, alle kabels juist aangesloten? 12 volt niet vergeten?

Als je deze guide volgt, kan je ons laten weten waar het mis gaat: Klikkerdeklik

[Voor 11% gewijzigd door mcsluis op 16-10-2010 23:43]

• yourservice
Inderdaad mcsluis, die heb ik al helemaal gevolgd, probleem is dat niet duidelijk te horen is of het 1 lange dan wel 1 lange gevolgd door 1 of twee zéér korte piepjes...

Het voornaamste dat ik zie en vreemd vind is het knipperen van de powerled, precies 30 keer. Ook weet ik niet of het normaal is dat de 4 ledjes op het mobo uitgaan, ik dacht dat ze aanbleven zodra ze alle 4 groen zijn?

De mogelijkheden heb ik al verteld.

1 lang, 1 kort = Memory or motherboard error
1 lang, 2 kort = monitor or graphics error

Nu krijg ik dus totaal geen beeld met verschillende monitoren en aansluitingen (DVI, VGA, resp. TFT en CRT).

• peak
yourservice schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:55:
Inderdaad mcsluis, die heb ik al helemaal gevolgd, probleem is dat niet duidelijk te horen is of het 1 lange dan wel 1 lange gevolgd door 1 of twee zéér korte piepjes...

Het voornaamste dat ik zie en vreemd vind is het knipperen van de powerled, precies 30 keer. Ook weet ik niet of het normaal is dat de 4 ledjes op het mobo uitgaan, ik dacht dat ze aanbleven zodra ze alle 4 groen zijn?

De mogelijkheden heb ik al verteld.

1 lang, 1 kort = Memory or motherboard error
1 lang, 2 kort = monitor or graphics error

Nu krijg ik dus totaal geen beeld met verschillende monitoren en aansluitingen (DVI, VGA, resp. TFT en CRT).
Aangezien jij al aan hebt gegeven geen externe video kaart te hebben ben je hoe dan ook f*cked. Het heeft met je moederbord te maken. Dat zegt mijn gevoel...

Waarom? Omdat jij zegt geen piepjes te krijgen als je je geheugen eruit haalt. Terwijl dat wel zou moeten.

Overtuigd? RMA. Nee? blijf zoeken.

• yourservice
KHX1333C7D3K4/8GX staat niet op de lijst van Giga-Byte iig, dus het zou nog om een combinatie kunnen gaan? Hoewel er wel wordt aangegeven dat ze niet alle producten van alle vendors kunnen plaatsen.

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=3503#ov

• peak
yourservice schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:03:
KHX1333C7D3K4/8GX staat niet op de lijst van Giga-Byte iig, dus het zou nog om een combinatie kunnen gaan? Hoewel er wel wordt aangegeven dat ze niet alle producten van alle vendors kunnen plaatsen.

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=3503#ov
Jah... kan.. kan.. het feit blijft, je probeert geheugen te gebruiken die niet op hun lijst staat.
Je kan geheugen proberen die wel op hun lijst staat? Probeer het zou ik zeggen.

• yourservice
Net even het geheugen er weer uitgehaald en er zijn inderdaad helemaal geen piepjes dan. De 4 ledjes blijven groen, groen, oranje, rood. De powerled brandt gewoon zonder knipperen.

OK, zal er maandag achteraan gaan, helaas geen geheugen op voorraad.

Bedankt allemaal, ik kom er nog op terug.

• Bakura Ryou
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:40
yourservice schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:55:
Gebruik je de onboard video aansluitingen van je moederbord?
Voor zover ik weet heeft de Core i5 760 geen geïntegreerde video (de Clarkdale i5's ondersteunen dit wel). Dit zou de fout die je beschrijft met 1 lange en 2 korte piepjes kunnen verklaren, wat je kan controleren door het systeem een keer te starten met een losse pci(-e) grafische kaart.

• Nielson
  • Laatst online: 12:17
Hoe verwacht je dan beeld te krijgen? Je mainboard kan de aansluitingen wel hebben, maar de grafische kaart zit bij deze socket in de cpu. Tenminste, bij een aantal i5 cpu's, en daar is de i5 760 er niet eentje van.

/edit: ^^ dat dus ;)

• yourservice
Even opnieuw hoor. Op het moederbord zit een DVI en een VGA aansluiting. Dat moet dan toch gewoon beeld geven ongeacht de CPU?

• Nielson
Nee, de integrated graphics zitten (indien aanwezig) in de cpu, niet in de chipset. Als je dus 'n cpu zonder hebt (zoals de i5 760), krijg je dus geen beeld ook al heb je de aansluitingen wel.

/edit: Hehe, jij was me net net voor :)

[Voor 10% gewijzigd door Nielson op 17-10-2010 00:22]

• Bakura Ryou
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:40
Nee. Vroeger zat de geïntegreerde video op je Northbridge. Sinds de Core iX processoren van Intel, hebben de moederborden voor die processoren geen Northbridge meer, en is de functionaliteit ervan grotendeels in de processor gekomen, waaronder de geïntegreerde video. Nou is het zo dat sommige Core i5 processoren wel geïntegreerde graphics hebben (alle Clarkdale i5 processoren, met een 6xx typenummer), en andere niet (de Lynnfields, met een 7xx nummer).

He, net te laat :p

• yourservice
Net twee verschillende pci videokaarten geinstalleerd, bij beide draait de PC even en gaat zichzelf dan resetten.

Kunnen jullie je verhaal ook samenvatten? Deze cpu kan dus niet op dit mobo zonder een extra kaart? Maar die installeer ik net met dit resultaat.

• Nielson
Met deze cpu heb je idd een extra kaart nodig. Werkt 't daar nog niet mee heb je (nog) een ander probleem. Welke kaarten heb je precies geprobeerd, en zijn die PCI of PCI-Express? Heb je een eventuele voedingsconnector ook aangesloten? Heb je ook de raid kaart er nog in, en welke PCI-e sloten gebruik je?

• yourservice
Geprobeerd een G-Force 6800 XFX en een ATI AIW X600 Pro, beide PCI-e
Verder is de machine kaal, er worden dus geen sloten gebruikt op dit moment.
Voedingsconnector, van de voeding naar het mobo bedoel je? ATX 12V, die is aangesloten ja!

[Voor 23% gewijzigd door yourservice op 17-10-2010 00:36]

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:30
Heb je de videokaart wel stroom gegeven dmv de molex aansluiting?

• yourservice
Die zit bij beide toch op de videokaart zelf?

• yourservice
Voor de mobo gevonden:

Integrated in the Chipset:

1. 1 x D-Sub port (Note 2)
2. 1 x DVI-D port (Note 2) (Note 3) (Note 4)
3. 1 x HDMI port(Note 2) (Note 4)
4. 1 x DisplayPort (Note 2) (Note 4)

(Note 2) To use the onboard D-Sub, DVI-D, HDMI, and DisplayPortports, you must install an Intel CPU with integrated graphics.
(Note 3) The DVI-D port does not support D-Sub connection by adapter.
(Note 4) You can use only one of the onboard digital graphics ports (e.g. DisplayPort, HDMI, and DVI-D) for output when in the BIOS Setup program or when during the POST screens.

- Note 2 hebben jullie duidelijk uitgelegd dus.
- Wat houdt Note 4 in? Dat ik of DVI-D kan gebruiken of HDMI maar niet tegelijkertijd?

Ben niet zo blij met deze combinatie, wat is een beter alternatief?

Ik wil een mobo met Quad processor, 8GB, video onboard en HDMI voor naar de audio/video installatie om films af te kunnen spelen.

• Xhale
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:37
zoals ik note 4 lees : maar 1 van de display porten zal het BIOS scherm weergeven.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• mcsluis
Xhale schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:38:
zoals ik note 4 lees : maar 1 van de display porten zal het BIOS scherm weergeven.
Nee, er staat dat je tijdens het posten of in de bios maar één beeldscherm kan aansturen op een willekeurige output; dvi/hdmi/vga. Vervolgens kan je in je OS meerdere monitoren aansturen.
Ik wil een mobo met Quad processor, 8GB, video onboard en HDMI voor naar de audio/video installatie om films af te kunnen spelen.
En dat kan dit moederboard toch ook? IPV zou jij je cpu kunnen vervangen door één met een IGP. Denk bijvoorbeeld aan een i3-540. Hiermee werkt de onboard video mogelijkheid.

Wil je iets anders: KLIK en KLIK

[Voor 60% gewijzigd door mcsluis op 17-10-2010 10:57]

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een quadcore met IGP zal je bij intel niet vinden (tenzij je een oud socket met een oude CPU wilt gebruiken), dus je zult toch een klein videokaartje moeten gebruiken als je een i5- of i7-quadcore wilt.
mcsluis schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:52:
En dat kan dit moederboard toch ook? IPV zou jij je cpu kunnen vervangen door één met een IGP. Denk bijvoorbeeld aan een i3-540. Hiermee werkt de onboard video mogelijkheid.
Maar dat is geen quadcore. ;)

[Voor 43% gewijzigd door bwerg op 17-10-2010 11:31]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• yourservice
Ok, dus met een kleine videokaart werkt HDMI dan evengoed wel op mijn audioinstallatie of heb ik dan ook geen beeld? Moet ik dan ook een kaart kopen met DVI en HDMI?
Wat heeft het dan voor zin om dit onboard te hebben vraag ik mij af.

Kan ik dan niet beter voor een I7 processor gaan of hebben die dus ook geen intergrated graphics?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

lees het bericht boven je nog eens goed

• yourservice
Vandaag naar Eindhoven geweest, naar Zercom. Zeer goed geholpen daar.
Bleek dus toch dat de processor niet goed werkt op dit mobo ivm Internal Graphics. Het geheugen is aprt getest met een losse videokaart en dat werkte allemaal naar behoren. Nu een andere processor vbesteld. De Intel I5 650, die schijnt wel IG te hebben.

• mcsluis
yourservice schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:03:
Vandaag naar Eindhoven geweest, naar Zercom. Zeer goed geholpen daar.
Bleek dus toch dat de processor niet goed werkt op dit mobo ivm Internal Graphics. Het geheugen is aprt getest met een losse videokaart en dat werkte allemaal naar behoren. Nu een andere processor vbesteld. De Intel I5 650, die schijnt wel IG te hebben.
Let wel; die i5 650 is geen quad core. Prijstechisch had je dus net zo goed voor een i3 kunnen gaan en die een beetje overclocken.

• yourservice
Pff, bedankt mcsluis, net de order geannuleerd, begin hier behoorlijk van te balen.

Welke quad-core processor is wel goed in combinatie met dit mobo en geheugen (dat geheugen schijnt wel goed te werken volgens een korte test bij Zercom).

- Kingston HyperX KHX1333C7D3K4/8GX
- Gigabyte GA-H55M-UD2H

Ik zie geen enkele quad-core bij Intel die wel Integrated Graphics heeft ;(

[Voor 11% gewijzigd door yourservice op 21-10-2010 14:17]

• peak
haastige spoed, is zelden goed!

Ga er even rustig voor zitten.. doe wat onderzoek en klik dan pas op de bestel knop.
Ik merk nu alleen maar; "Zo snel mogelijk!"

• yourservice
Je hebt gelijk peak maar daarom laat ik mij ook voorlichten en heeft het bedrijf deze samenstelling voor mij gezocht. Heb er zelf niet (meer) zoveel sjoege van dus ben afhankelijk van anderen. Vraag me dus af of het wel kan met dit mobo en een quad processor. Ben er al maanden mee bezig, er staat hier een giga kast zonder processor dus ja, ik wil nu wel eens wat :)

Ik lees hier: Helaas beschikken de quad cores niet over integrated graphics. Momenteel zijn er alleen dual core processoren die gebruik maken van integrated grahics.

- Betekent dat dan dus dat een extra videokaart de enige oplossing is?
- Betekent dat dan ook dat HDMI niet werkt op het moederbord en ik dus net zo geod een ander mobo kan bestellen met een quadcore processor en een videokaart met DVI en HDMI?

[Voor 36% gewijzigd door yourservice op 21-10-2010 17:34]

• yourservice
Zelfde alles behouden, alleen toch besloten om een externe videokaart te plaatsen. Anders moest ik weer helemaal van voren af beginnen.

Eén ding is zeker, mijn systemen koop ik nooit meer bij Zercom!

• Nielson
Beetje achteraf gepraat natuurlijk, maar voor een quad core icm integrated graphics had je beter bij AMD kunnen kijken.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

yourservice schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:34:
Zelfde alles behouden, alleen toch besloten om een externe videokaart te plaatsen. Anders moest ik weer helemaal van voren af beginnen.

Eén ding is zeker, mijn systemen koop ik nooit meer bij Zercom!
Zercom biedt uitstekende garantie en service (persoonlijke ervaringen)
Het is voor hun ondoenlijk om bij ieder systeem te kijken of het wel wekt zoals de klant het in zijn hoofd heeft.
Jouw processor werkt perfect op het moederbord. Het is niet zo dat jij een intel mobo hebt besteld en een AMD processor. En dan nog hoeven ze zich ermee te bemoeien. De klant besteld iets, dus hij zal wel weten wat hij wil hebben. Voor hetzelfde geldt is je intel mobo stuk en je amd processor weten zij veel..

De schuld hier in de schoenen schuiven van Zercom is hoogst onredelijk..

• rows
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:38
@ brilsmurfffje; daar kan je natuurlijk geen zinnig woord over zeggen, zolang je er niet zelf bent bij geweest en niet weet wat er allemaal gevraagd en gezegd is. Deze discussie hoort hier ook niet thuis.

@yourservice, ik zou voortaan gewoon je configuratie hier laten checken bij een BBG topic.

[BBG aanschaf] Multimediasysteem november - december 2010

• DJ-Visto
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:00

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik heb laatst een vergelijkbaar systeem in elkaar gezet, inderdaad met een videokaartje. (was 84euro die ik had). Ding wilde ook niet booten.. Heb je geheugen 1reepje in alle sloten getest? Bij mij was het dat. Ik kreeg tot die tijd totaal geen beeld etc..

• yourservice
@ brilsmurfffje: inderdaad weet je lang niet alles.

Zoek even op Zercom op tweakers (achteraf had ik dat ook moeten doen, voor een paar centen meer) en je weet genoeg, ik akn alle mailverkeer en alle sorry's van ze wel hier plaatsen maar daar heb ik geen zin in.

Net als met alle leveranciers heb je altijd positieve en negatieve ervaringen. Maar als daar een database van aangelegd wordt kan de klant, tweaker user, daar tenminste zelf een keuze uit maken.

Uiteindelijk is alles goed gekomen tot nu toe, de toekomst zal uitwijzen of het ook een juiste was.

@Nielson, inderdaad man, die tip had ik later ook gekregen maar zoals al gezegd was ik al "te ver" heen!

@rows, ga ik zeker ook doen, mijn onervarenheid EN kennis EN wat ik graag bij elkaar wilde hebben bleken geen goede combinatie!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee