1 Chieftec CA-01B-B-SL
1 Cooler Master Silent Pro Gold 800W
12 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB
1 Highpoint RocketRAID 3530
1 Intel Core I5 760
1 Kingston HyperX KHX1333C7D3K4/8GX
1 Gigabyte GA-H55M-UD2H
4 Scythe Kama Flow 2 92mm - 1200RPM. 92mm
Dit systeem net in elkaar gezet maar ik ondervind een aantal problemen met verschillende harde waren dus vandaar mijn vraag in dit complete systemen gedeelte!
Zodra ik het systeem opstart klinkt er een piep, moeilijk te horen of dit nu 1 lange of 1 lange direct gevolgd door een korte piep is (dit zou volgens de manual memory of mobo zijn), misschien zelfs wel 1 lange en 2 korte (graphics card). Ik heb geen aparte videokaart.
De powerled gaat aan, knippert vervolgens 30 keer en dan stopt alles.
Ik heb geen beeld en nog geen OS.
Op het moederbord branden vier ledjes, 2 groen, 1 oranje en 1 rood, zodra de 30 keer knipperen voorbij is gaan deze alle 4 uit.
Ik heb de raid controller verwijderd, de 12 disks uitgeschakeld.
Zonder geheugen opgestart, dan gebeurt er niets verder, powerled brandt gewoon.
Processor en geheugen opnieuw geplaatst.
Nu zit er dus alleen geheugen in, moederbord, processor en 1 harddisk, een Samsung 1TB zonder OS en de voeding. Nu kan er natuurlijk iets DOA zijn maar wat?
Vergeet ik nog iets te checken?
1 Cooler Master Silent Pro Gold 800W
12 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB
1 Highpoint RocketRAID 3530
1 Intel Core I5 760
1 Kingston HyperX KHX1333C7D3K4/8GX
1 Gigabyte GA-H55M-UD2H
4 Scythe Kama Flow 2 92mm - 1200RPM. 92mm
Dit systeem net in elkaar gezet maar ik ondervind een aantal problemen met verschillende harde waren dus vandaar mijn vraag in dit complete systemen gedeelte!
Zodra ik het systeem opstart klinkt er een piep, moeilijk te horen of dit nu 1 lange of 1 lange direct gevolgd door een korte piep is (dit zou volgens de manual memory of mobo zijn), misschien zelfs wel 1 lange en 2 korte (graphics card). Ik heb geen aparte videokaart.
De powerled gaat aan, knippert vervolgens 30 keer en dan stopt alles.
Ik heb geen beeld en nog geen OS.
Op het moederbord branden vier ledjes, 2 groen, 1 oranje en 1 rood, zodra de 30 keer knipperen voorbij is gaan deze alle 4 uit.
Ik heb de raid controller verwijderd, de 12 disks uitgeschakeld.
Zonder geheugen opgestart, dan gebeurt er niets verder, powerled brandt gewoon.
Processor en geheugen opnieuw geplaatst.
Nu zit er dus alleen geheugen in, moederbord, processor en 1 harddisk, een Samsung 1TB zonder OS en de voeding. Nu kan er natuurlijk iets DOA zijn maar wat?
Vergeet ik nog iets te checken?