Ik heb de volgende vraag. Als ik op een website een object aanklikt wordt er onder javascript een functie aangeroepen. Deze functie moet op de server een Perl-scriptje aanroepen. Van belang is de toevoeging runat="server". Mijn vraag is waar ik dit moet plaatsen. De code die ik probeert te laten draaien is de volgende:
<html>
<head>
<script type="text/javascript" runat="server">
function schrijf1()
{
document.write("Hallo Wereld, Taak 1")
src="http://IP-adres/cgi-bin/taak_1.pl"
}
function schrijf2()
{
document.write("Hallo Wereld, Taak 2")
src="/cgi-bin/taak_2.pl"
}
</script>
</head>
<body>
<a onclick="schrijf1()">link 1</a>
<br>
<a onclick="schrijf2()">link 2</a>
<br>
</body>
</html>
Ik wil dus aan de hand van verschillende gebeurtenissen/buttons op de server verschillende PErl scripts draaien. In bovenstaande voorbeeld wordt dit niet gedaan. Wel wordt aan de client-side de Hello Wereld Taak x tekst afgedrukt. In functie1 en 2 gebruik ik verschillende manieren van het aanduiden van de plaats van het Perl script, ook dit maakte niet uit.
Als ik vanuit de clientside in de browserbalk het perl-script aanroept wordt deze wel uitgevoerd. Wat doe ik in bovenstaande stukje code fout. Zoals ik al vermelde, ik vermoed dat het met runat="server" te maken heeft. Maar na uren proberen en zoeken kom ik hier uit. Weet er iemand raad.
<html>
<head>
<script type="text/javascript" runat="server">
function schrijf1()
{
document.write("Hallo Wereld, Taak 1")
src="http://IP-adres/cgi-bin/taak_1.pl"
}
function schrijf2()
{
document.write("Hallo Wereld, Taak 2")
src="/cgi-bin/taak_2.pl"
}
</script>
</head>
<body>
<a onclick="schrijf1()">link 1</a>
<br>
<a onclick="schrijf2()">link 2</a>
<br>
</body>
</html>
Ik wil dus aan de hand van verschillende gebeurtenissen/buttons op de server verschillende PErl scripts draaien. In bovenstaande voorbeeld wordt dit niet gedaan. Wel wordt aan de client-side de Hello Wereld Taak x tekst afgedrukt. In functie1 en 2 gebruik ik verschillende manieren van het aanduiden van de plaats van het Perl script, ook dit maakte niet uit.
Als ik vanuit de clientside in de browserbalk het perl-script aanroept wordt deze wel uitgevoerd. Wat doe ik in bovenstaande stukje code fout. Zoals ik al vermelde, ik vermoed dat het met runat="server" te maken heeft. Maar na uren proberen en zoeken kom ik hier uit. Weet er iemand raad.