Toon posts:

Perl aanroepen vanuit Javascript

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

• AV_Tech2
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-09-2012
Ik heb de volgende vraag. Als ik op een website een object aanklikt wordt er onder javascript een functie aangeroepen. Deze functie moet op de server een Perl-scriptje aanroepen. Van belang is de toevoeging runat="server". Mijn vraag is waar ik dit moet plaatsen. De code die ik probeert te laten draaien is de volgende:

<html>
<head>
<script type="text/javascript" runat="server">

function schrijf1()
{
document.write("Hallo Wereld, Taak 1")
src="http://IP-adres/cgi-bin/taak_1.pl"
}

function schrijf2()
{
document.write("Hallo Wereld, Taak 2")
src="/cgi-bin/taak_2.pl"
}

</script>
</head>
<body>

<a onclick="schrijf1()">link 1</a>
<br>
<a onclick="schrijf2()">link 2</a>
<br>

</body>
</html>

Ik wil dus aan de hand van verschillende gebeurtenissen/buttons op de server verschillende PErl scripts draaien. In bovenstaande voorbeeld wordt dit niet gedaan. Wel wordt aan de client-side de Hello Wereld Taak x tekst afgedrukt. In functie1 en 2 gebruik ik verschillende manieren van het aanduiden van de plaats van het Perl script, ook dit maakte niet uit.
Als ik vanuit de clientside in de browserbalk het perl-script aanroept wordt deze wel uitgevoerd. Wat doe ik in bovenstaande stukje code fout. Zoals ik al vermelde, ik vermoed dat het met runat="server" te maken heeft. Maar na uren proberen en zoeken kom ik hier uit. Weet er iemand raad.

• Crayne
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-07 11:01

Crayne

Have testicles, will travel

Nu is er de kans dat ik hierop wordt teruggefloten (onder het mom van: "n00b! je kan sinds 1999 Perl aanspreken via Javascript), maar ik vermoed dat je niet helemaal begrijpt wat waar en wanneer wordt uitgevoerd.
Als jij op die link drukt, is de server al klaar met werken. Hij gaat dus geen instructie meer terugsturen vanuit de client met standaard javascript.

Als je een AJAX oplossing gebruikt kan het wel.

Mijn Library Thing catalogus

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:44

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Hoi, welkom op GoT :w

Ik ga je topic sluiten. We verwachten hier in Webdesign, Markup & Clientside Scripting wat meer eigen inzet. Een simpele zoekopdracht bij Google levert ruim een miljoen resultaten op, daar moet vast iets nuttigs tussen zitten.

We willen voorkomen dat dit forum veranderd in een helpdesk waar iedereen zomaar vragen dumpt zonder zelf onderzoek te doen. Daarom hebben we een handige Quickstart opgesteld. Daarmee kan je aan de hand van een aantal stappen zien of je topic aan het algemene beleid voldoet. Daarnaast hebben we hier ook het lokale beleid in elk forum. In dit geval valt dit topic onder de "Kan iemand even .. ?" topics.

Verder is het makkelijk om bij het posten van code gebruik te maken van de daarvoor bestemde code tag. Zie Hoe post je code? / Hoe gebruik je de code tag?.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee