Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken allemaal blokkerig beeld op mijn hd zenders(ziggo hd abonnement) op een samsung c8700.

Omdat er 2 kabels door 1 buis gaan utp en coax kan ik geen dikke kabel trekken. Heeft5 jaar geleden al moeite genoeg gekost. Kabel brak 2 keer (2 meter muur open kunnen hakken)

Echter wil ik nu een versterker kopen.(zit nu zon bouwmarkt ding op)

Een hirshman iemand enig idee welk type. Moet dat dan wel of niet retour geschikt zijn?

Totale afstand meterkast naar aanbouw is zon 18 meter.

Kan ik ook eventueel de hirschman kopen die je gewoon bij de tv kunt inpluggen (witte adapter met dubbele aansluiting) ik hoor het wel

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 16:42
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:09:
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken allemaal blokkerig beeld op mijn hd zenders(ziggo hd abonnement) op een samsung c8700.

Omdat er 2 kabels door 1 buis gaan utp en coax kan ik geen dikke kabel trekken. Heeft5 jaar geleden al moeite genoeg gekost. Kabel brak 2 keer (2 meter muur open kunnen hakken)

Echter wil ik nu een versterker kopen.(zit nu zon bouwmarkt ding op)

Een hirshman iemand enig idee welk type. Moet dat dan wel of niet retour geschikt zijn?

Totale afstand meterkast naar aanbouw is zon 18 meter.

Kan ik ook eventueel de hirschman kopen die je gewoon bij de tv kunt inpluggen (witte adapter met dubbele aansluiting) ik hoor het wel
Retourgeschikt... hoeft niet, wel aan te raden.

Zonder retourband kun je wel TV kijken, maar video on demand en andere interactieve diensten werken allemaal niet.

Een versterker kan het oplossen, maar eigenlijk moet je pas een versterker nemen als je alle andere oorzaken verholpen hebt: Goede pluggen en goede kabel is al een 1e eis. Uiteraard ook een goede opbouw van je netwerkje, dus coax vanaf je aop naar de eindlokatie, en daar een einddoos. (En dus niet een einddoos voorzien van een stekkertje en dan daar weer 20m kabel op)

Kwa versterker heb je geen zware nodig bij goede kabel. Met 20m kabellengte (Hirschmann KOKA799) heb je ongeveer 4db kabelverlies. Daar komen nog de connectoren en einddoos bij, dus reken op ongeveer 8db verlies in totaal. Bij slechtere kabel natuurlijk meer. Als je ook kabelinternet hebt, verlies je nog eens 3db ofzo in je splitter voor je modem.

10db versterker is dus meer dan voldoende. (ervanuitgaand dat je 1 TV hebt).

Als je het ECHT goed wil doen, neem dan een versterker met een vereffeningsregelaar. Bij 20m kabel ga je 2db scheeflopen ongeveer. Vereffening heb je dan nog niet echt nodig, maar vaak zit het er al wel op, en kun je je installatie perfect afregelen.

Als je in de toekomst ook extra TV aansluitingen wilt nemen, zou ik voor een 20db versterker gaan. Dan heb je ook wat overcapaciteit om extra taps te plaatsen voor de extra TV's later.

witte opbouwding zou ik niet nemen. Dan ga je pas NA je einddoos versterken en die zijn maar iets van 4db, dat is eigenlijk te weinig voor jouw situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 16-10-2010 23:11 ]