• XhaiKhaL
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-09 15:21
Ik ben op zoek naar een router die lekker werkt met mijn 120 Mbit internet verbinding, dat wil zeggen een router waarmee ik de volle 120 Mbit kan halen (ook vanaf o.a. nieuwsgroepen).

Nu zijn de routers uit de topictitel op papier redelijk vergelijkbaar qua prestaties (zie ook hardware.info) en prijs (in de lokale computerwinkel).

Momenteel heb ik een Conceptronic die zo'n 95 Mbit haalt, maar als ik met meer dan 12 verbindingen op volle snelheid data vanaf nieuwsgroepen loop te trekken knalt 'ie er vaak uit, en dat is precies waar ik bang voor ben bij deze routers: kunnen ze veel simultane verbindingen op hoge snelheid wel aan? Deze informatie kan ik nergens terugvinden namelijk. Heeft een van jullie deze routers toevallig aan een high-speed WAN connectie hangen en zou je me in dat geval iets meer kunnen vertellen over stabiliteit in dergelijke situaties?

• oscardt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-09 16:44
De dir-655 router in combinatie met een gigabit switch werkt perfect op mijn 120mbit ziggo lijntje. Met usenet kan ik met 120mbit zonder problemen downloaden. Heb met met grote bestanden getest (40GB).

Had eerst wel problemen maar sinds ik de (zie ook: oscardt in "wireless n-router dlink dir655") 100mbit switch vervangen heb door een gigabit switch heb ik geen hangende router meer gehad.

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Is de 308 niet EOL? Er is in ieder geval een opvolger. De 309. Veel 308's sneuvelden door teveel hitte.
Zou voor de dir-655 gaan. Prima ding.

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:37

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik wil niet zeggen dat dit voor alle Sitecom routers geldt. Maar de WebUI van de Sitecoms waar ik mee heb gewerkt... vaak willen ze zelfs rebooten na elke kleine wijziging. Blij dat ik hier de DLink heb staan. :)
Werkt hier best ok. Zit nog op firmware 1.21 omdat die het goed doet. Eens in de maand misschien een keer een resetje, maar dat is het wel. Gaat hier aardig wat torrentverkeer over dat ding via de 50/50mbit lijn.
Wifi is ook prima en ideaal dat je twee SSIDs kunt hebben. Hier eentje voor bekenden en een gastnetwerk waarmee je alleen naar buiten kan (internet) qua netwerkverkeer.

Trouwens alleen keuze uit deze twee?
Want er zijn wel alternatieven te vinden. Op de DIR655 kun je bijvoorbeeld geen 3rd party firmware zoals bijv DD-WRT draaien. Mocht je dat wel willen, dan daar natuurlijk even naar kijken ;)

[Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 24-10-2010 02:00]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-09 10:16
De Cisco Linksys WRT320N haalt een wan>lan troughput van zo'n 150MBit/s en stopt pas bij 200 verbindingen. Ook hier is dd-wrt een aanrader!
http://www.smallnetbuilde...t-router-reviewed?start=1

• Refrigerator
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-11-2010

Refrigerator

Ja zo één ja.

Met de Dir-655 die wij hier hebben staan heb ik af en toe nog wel wat probleempjes.
Het vinden van het draadloos netwerk gaat moeizaam, hij staat soms (best vaak) niet tussen de beschikbare netwerken. Ik moet dan eerst de netweradapter uit- en inschakelen voordat ik wel verbinding kan maken.
Ook heb ik soms last van erg traag internet, wat pas na een reset van de router verholpen is.

Qua doorvoersnelheid heb ik er op de goede momenten geen problemen mee met ons 35Mb abonnement.

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
DD-WRT is op de nieuwste routers ( Netgear 3700) nou ook niet zo'n succes. Open WRT schijnt het beter te doen.
Hier nooit problemen met de DIR-655. Prima bereik. Volkomen gescheiden WIFI-toegang voor gasten. Jammer dat je dat ook niet kunt instellen voor bekabelde toegang om met de buren te delen ;). Hoge snelheid en nooit resetten. Is de beste router sinds de Draytec 2200E (uit 2001 of zoiets)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee