Toon posts:

Is dat mogelijk? Een USB videomengtafel

Pagina: 1
Acties:

• Sjoechem
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 26-08 19:06
Beste mensen,

In mijn vrije tijd, vind ik het leuk (communicatie)studenten te helpen. Bijvoorbeeld hiermee.

Inleiding. Wat drijft mij?
Ik werk als communicatieadviseur en webredacteur voor de overheid. Ik ben in vaste dienst, zodoende heb ik mijn website eigenlijk niet nodig. Daarom heb ik bedacht dat ik in de komende weken/maanden mijn website ombouw naar een ontmoetingsplaats voor studenten die in de wijdste zin met communicatie te maken hebben. Ik denk dus niet alleen aan communicatiestudenten, maar ook aan studenten die een opleiding volgen tot webdesigner, journalist, fotograaf, kunstenaar, etc. Zodoende heb ik enkele dagen geleden een forumextensie toegevoegd, ook komen er nog een wiki en de mogelijkheid zelf nieuwsberichten en blogs te plaatsen/publiceren.

Waarom?
Ik heb nu een paar keer lesgegeven aan groepen communicatiestudenten. Wat mij is opgevallen, is dat het geweldig leuke dynamische mensen zijn. Met elkaar bezitten ze een heleboel kennis, maar ze komen elkaar online nauwelijks tegen. Daar wil ik verandering in brengen. De communicatieprofessionals waar ik mee werk, zijn reuze bang voor ze. Dat uit zich in laatdunkende opmerkingen, etc. Ik wil laten zien, dat het juist geweldig is, dat jonge mensen niet in problemen maar in oplossingen denken.

Een videomengtafel voor webcams
Ik ben niet zo technisch als jullie. Daarom vraag ik jullie of het theoretisch mogelijk is een videomengtafel te maken, met usb ingangen en een geluidingang, waar het geluid van microfoons wordt samengebracht.

Mijn idee