• zeemeerman2
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-04 06:22
Hallo. Mijn koptelefoon is gisteren kapot gegaan en kan niet meer hersteld worden, dus ik zoek een nieuwe koptelefoon.
De koptelefoon in kwestie is een Sennheiser HD 497. De tijdelijke vervangkoptelefoon die ik nu gebruik is een Sennheiser HD 202, maar hij klinkt ... anders. Er zit precies meer bass op, en is doffer van klank?

Dus ik zoek een nieuwe koptelefoon die de kwaliteit van de 497 kan evenaren. Ik hoef geen extra opties als ruisvermindering, en ik heb niet echt een specifieke voorkeur naar draadloos of kleur toe. Wel liefst zo'n koptelefoon die je oor volledig bedekt, geen oortjes. Dat is warmer in de winter. Prijs: liefst niet te duur.

Ik zou kijken in de PW als ik er wat meer van kende. Maar aangezien termen als minimumfrequentie en type (Half-open/gesloten/...) me onbekend zijn, maar wel het verschil hoor tussen de HD 497 en de HD 202, vraag ik het gewoon hier, op het forum.

Bedankt voor het lezen en graag een reactie. :)

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-09 11:57
Je zou eens op HeadRoom Audio kunnen kijken, die hebben een recensie + metingen bij de meeste koptelefoons. Ook hebben ze een selection guide. Als je kiest op basis van type moet je 'full size' kiezen, die gaan helemaal om je oor heen.

Oh en wat is je budget? 'niet te duur' zegt niet zoveel.

[Voor 53% gewijzigd door TBTL op 16-10-2010 20:14]

• zeemeerman2
  • Laatst online: 29-04 06:22
Budget: het steekt niet op de euro, liefst onder de 70 euro? Maar als dat onmogelijk is, is het ook goed. :)

• K0L3N
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:21
HD238 van sennheiser is wel leuk, licht echter op je oor, niet er overheen.

• lukaon
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Vergeet Sennheiser, kijk eens naar Grado.

Een van mijn beste aankopen: de SR80. Zijn goedkopere broertje SR60i was bij Whathifi koptelefoon van het jaar 2009. Retro modelletje, dat wel.

http://www.whathifi.com/Review/Grado-SR60i/

• K0L3N
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:21
ook een hele mooie headset!, grado staat er om bekend wat helderder te klinken, terwijl sennheiser wat doffer klinkt en meer bass heeft.

• TimTimX
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 17:03
Als je een Grado overweegt, kan ik je aanraden om ook eens bij Alessandro te kijken. Die zijn gebaseerd op Grado modellen, maar krijgen over het algemeen nog iets betere reviews.

http://www.alessandro-products.com/main.php?p=headphones

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

een koptelefoon koop naar een muziek genre, grado staat bekend om een prettige geluid (voor sommige) te geven bij rock muziek.

Sennheiser afkraken is ook een beetje ongepast, een HD595 is een zeer goede gebalanceerde koptelefoon met een neutraal geluid

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:13

mace

Sapere Aude

Grado's hebben een totaal andere pasvorm dan Sennheisers, altijd maar de vraag of ze lekker zitten. Mij zitten ze in ieder geval totaal niet, ze doen mijn oren pijn.

Nee doe mij maar AKG of Sennheiser. :) Ik heb een hele tijd een AKG K-401 gehad, en heb nu een Sennheiser HD650.

• tdn135
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
WhiteDragon schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:01:
Als je een Grado overweegt, kan ik je aanraden om ook eens bij Alessandro te kijken. Die zijn gebaseerd op Grado modellen, maar krijgen over het algemeen nog iets betere reviews.

http://www.alessandro-products.com/main.php?p=headphones
Eens. Alessandro's geven minder de nadruk op hoge tonen zoals normale grado's. Dat maakt ze wat beter geschikt voor andere typen muziek dan rock. Je kunt kiezen tussen de Music Series 1 Improved en de MS1. De MS1i is $ 10 duurder dan de MS1. Ik raad deze aan.De Alessandro MS1i (die ik heb) gebaseerd op de Grado SR125i en heeft daarmee betere prijs kwaliteit dan Grado SR80i die zo'n 140 euro kosten. Reden daarvoor is dat Grado haar producten voor een veel hogere prijs in Europa verkoopt dan in de Verenigde Staten. Grado's kan je niet bij een Amerikaanse shop bestellen, aangezien zij het niet mogen verkopen aan Europeanen. Alessandro mag dit wel.

Je kan het voor ongeveer € 80 krijgen. Dit op voorwaarde dat je niet te maken krijgt met douane controle. Mocht dat wel zo zijn dan kost het ongeveer € 27 aan importheffingen en BTW meer. Het is het waard.
mace schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:04:
Grado's hebben een totaal andere pasvorm dan Sennheisers, altijd maar de vraag of ze lekker zitten. Mij zitten ze in ieder geval totaal niet, ze doen mijn oren pijn.

Nee doe mij maar AKG of Sennheiser. :) Ik heb een hele tijd een AKG K-401 gehad, en heb nu een Sennheiser HD650.
Dit is op voor een deel op te lossen door de pads (comfies) goed te wassen en uit te wringen. Een andere oplossing is het kopen van Sennheiser HD414 pads en deze omgedraaid er op te zetten. Dit laatste geeft nog beter geluid ook. Je kunt ook de headband wat buigen.

[Voor 21% gewijzigd door tdn135 op 16-10-2010 23:17]

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

Grado kun (kon?) je prima uit de VS halen, zie het Grado topic. Voor draagbaar gebruik zijn ze niet echt geschikt aangezien ze open zijn. De stap van SR125 naar Audio Technica ES7 is de beste die ik in draagbaar hoofdtelefoon gemaakt heb, minder last van andere mensen en minder overlast gevend, met toch dat energieke geluid waar Grado zo lekker door is.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• luuukt
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 05-10-2013
Denon AH-D1001 (+/- €150)
of
Denon AH-D2000 (+/- €300)
of
Denon AH-D5000 (+/- €600)
of
Denon AH-D7000 (+/- €1000)

Of een van de nieuwe AH-D510 (gaat minder dan 100 euro kosten) of AH-D1100
Ik ben altijd super tevreden geweest over Denon hoofdtelefoons en ben dat nog steeds.

Edit:
Shure SRH240, is ook goed, en past nog beter binnen je budget.

[Voor 18% gewijzigd door luuukt op 17-10-2010 13:23]

• ibidriv3r
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:01
Is een Sennheiser HD555 geen goede optie?
Heb deze zelf gekocht na lang zoeken, geluid zal zeker je HD497 evenaren :)
pricewatch: Sennheiser HD 555 (Grijs)
Staan overigens ook nog wat reviews bij. Succes met zoeken.

• ConZito
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16-09 14:00
Vergeet ook niet dat een setje headphones lange tijd lekker moet zitten. Die Grado's wil ik na 15 minuten af en dat is wel met meer merken.

• Mandera
  • Laatst online: 16:47
Ik heb een Sennheiser HD215, heerlijk!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee