Ik heb even wat advies nodig van buitenstaanders.
Wij hebben een huis op het oog wat we graag willen kopen. Eerst even wat feiten:
Te koop sinds okt 2009. Oorspronkelijke vraagprijs was 209500.
In jan 2010 is de prijs gezakt naar 200000. In mei is men gezakt naar 192500.
Het huis is momenteel eigendom van de kinderen van de overleden bewoner(s).
Ik wil/kan max 180000 geven voor de woning, er moet namelijk enorm veel aan gedaan worden.
Wij hebben afgelopen week (maandag) een bod uitgebracht van 172500.
Binnen 2 uur kreeg ik een tegenbod van 187500.
Vrijdag belde de makelaar met de vraag of we nog nagedacht hadden over het tegenbod. Ik heb gezegd maandag contact op te nemen.
Aangezien ik enkel nieuwbouw en dus v.o.n. gekocht heb, heb ik weinig tot geen ervaring met onderhandelen. Tevens heb ik geen idee hoe de woningmarkt er nu voor staat en wat er dus mogelijk is.
Mijn eigen woning is verkocht (ik wil absoluut niet met 2 huizen zitten voor Joost mag weten hoe lang)
Nu mijn vraag: wat is wijsheid?
Een tegenbod doen? Zo ja, hoe hoog?
Wachten en niets toegeven?
Graag jullie mening en of advies.
Wij hebben een huis op het oog wat we graag willen kopen. Eerst even wat feiten:
Te koop sinds okt 2009. Oorspronkelijke vraagprijs was 209500.
In jan 2010 is de prijs gezakt naar 200000. In mei is men gezakt naar 192500.
Het huis is momenteel eigendom van de kinderen van de overleden bewoner(s).
Ik wil/kan max 180000 geven voor de woning, er moet namelijk enorm veel aan gedaan worden.
Wij hebben afgelopen week (maandag) een bod uitgebracht van 172500.
Binnen 2 uur kreeg ik een tegenbod van 187500.
Vrijdag belde de makelaar met de vraag of we nog nagedacht hadden over het tegenbod. Ik heb gezegd maandag contact op te nemen.
Aangezien ik enkel nieuwbouw en dus v.o.n. gekocht heb, heb ik weinig tot geen ervaring met onderhandelen. Tevens heb ik geen idee hoe de woningmarkt er nu voor staat en wat er dus mogelijk is.
Mijn eigen woning is verkocht (ik wil absoluut niet met 2 huizen zitten voor Joost mag weten hoe lang)
Nu mijn vraag: wat is wijsheid?
Een tegenbod doen? Zo ja, hoe hoog?
Wachten en niets toegeven?
Graag jullie mening en of advies.