Toon posts:

Netwerk monitoring tool

Pagina: 1
Acties:
  • 844 views

• sebasmac
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:39
Beste medetweakers,

Ik ben al een paar maanden opzoek naar een monitoring tool om mijn netwerk in de gaten te houden, ik heb al een paar tools geprobeerd zoals onderandere spiceworks maar dit is net niet wat ik zoek, ik zoek een netwerkmonitoringstool met een server side en een client side aan de server side stel je alles in en aan de client side krijg je een webpagina te zien of een pagina waarbij de pc's allemaal naast elkaar en in een rijtje onder elkaar staan en als die groen is dan is die online en als die rood is staat de pc dus uit en als het icoontje oranje word dan is er iets mee aan de hand denk hier bijv. aan (kapote netwerk kaart, kapotte schijf, zomaar uitgevallen (niet normaal afgesloten dus) is er iemand die mij kan vertellen of er zoon tool bestaat en hoe dat heet?

Alvast ontzettend bedankt! :)

• SLJvdL
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-04-2012
Nagios! Dit installeer je op linux. Ik heb dit een keer op een stagebedrijf geinstalleerd. Dit specificeert precies wat jij bedoeld.

[Voor 0% gewijzigd door SLJvdL op 16-10-2010 18:09. Reden: spellingsfoutje]

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Inderdaad, Nagios doet wat je wilt. Kost wel heel wat configureerwerk. Voordeel is dat het gratis is, in tegenstelling tot veel andere soortgelijke tools.

• sebasmac
SLJvdL schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:08:
Nagios! Dit installeer je op linux. Ik heb dit een keer op een stagebedrijf geinstalleerd. Dit specificeert precies wat jij bedoeld.
Hartstikke bedankt, maar ik zocht eigenlijk iets voor windows (heb geen linux draaien) is hier ook een tool voor?

• Ubernerd
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-09 17:42
sebasmac schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:18:
[...]

Hartstikke bedankt, maar ik zocht eigenlijk iets voor windows (heb geen linux draaien) is hier ook een tool voor?
Heb ooit een project mogen draaien met Netxms, klinkt als hetgeen wat je zoekt :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• sebasmac
Ubernerd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:21:
[...]

Heb ooit een project mogen draaien met Netxms, klinkt als hetgeen wat je zoekt :)
Idd, ontzettend bedankt!! ;)

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Welke paketten heb je zelf al onderzocht?
Heb je ook al eens naar Big Brother gekeken?

• jant
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ikzelf maak al jaren gebruik van Zabbix en ben daar erg tevreden over.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• VisionMaster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-09 20:02

VisionMaster

Security!

We gebruiken Nagios om ook de Windows machines uit te lezen. De monitoring zou misschien ook nog op Windows kunnen, maar daar heb ik geen ervaringen mee op Windows.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• NitroTNT
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-09 07:31

NitroTNT

May the vork be with you

Wij gebruiken IPcheck server monitor van Peassler. Hiermee monitoren wij netwerk componenten, servers: disk space, cpu usage, memory usage, network traffic etc.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:53

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Onder Windows: PRTG. ( http://www.paessler.com/prtg ) van Paessler (al eerder genoemd)

Cacti is leuk, gebruik het zelf ook, maar is eigenlijk vergelijkbaar met MRTG, en doet met name metering van processen enz.

Nagios is een stuk uitgebreider en kan ook alerts enz doen.

Solarwinds heeft ook diverse leuke programma's onder windows. ( http://www.solarwinds.com )
Dan heb je nog WhatsUp ( http://www.whatsupgold.com/ )

Wel is het over het algemeen zo dat de leukere Windows oplossingen relatief veel €€ kosten, terwijl de linux alternatieven alleen wat tijd kosten...

Uiteraard moeten de te monitoren apparaten over het algemeen wel SNMP support hebben, maar dat is bij de meeste pakketten wel een eis.

[Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 16-10-2010 22:57]

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier zijn er dus legio van te vinden, dit word alleen maar een opsommingstopic op deze manier.
Ik mis veel te veel info om dit tot een fatsoenlijk PNS topic te laten worden.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee