Toon posts:

Volume probleem

Pagina: 1
Acties:

• Z-wen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-10-2010
Specificaties TV onderaan.

Toen ik vanochtend mijn tv aanzette, knalde de volume regelaar naar de max (100) uit zichzelf. Het vervelende is, dat hij 'ingedrukt' is en blijft gaan naar de 100. Hij reageert niet meer op de afstandsbediening omdat de tv input blijft krijgen van die volume regelaar.

Ik heb de batterijen uit mijn afstandsbediening gehaald, maar dat stopte het niet, dus het heeft niets te maken met de afstandsbediening.

Aan de zijkant zitten een aantal knoppen, waaronder een volume-regelaar. Je zou zeggen dat deze knop 'vast' zou zitten, maar dat lijkt me niet het probleem, want wanneer ik de volume harder wil zetten, gaat hij een zender omhoog. Volume dempen werkt gewoon niet. De zender knop werkt wel naar behoren, ondanks bovenstaande wisselwerking.

Ik heb de volgende tv:

Merk: Samsung
Model: LE40A551P2RXXC
Serial: ALLC3SLS200343A
Version: CJO6

Al geprobeerd zonder effect:
Batterijen uit de afstandsbediening gehaald (het probleem zit hem dus in de tv)
Stekkers opnieuw aangesloten
Alle knopjes indrukken

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt.

PS:
Ik kan via de tv knop naar menu (in EX1), daar zie je ook dat de knop vast zit omdat hij zelf non stop door het menu bladert, maar daar gaat hij naar RECHTS.

• bert-nl
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-03-2016
Z-wen schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:54:
Specificaties TV onderaan.

Toen ik vanochtend mijn tv aanzette, knalde de volume regelaar naar de max (100) uit zichzelf. Het vervelende is, dat hij 'ingedrukt' is en blijft gaan naar de 100. Hij reageert niet meer op de afstandsbediening omdat de tv input blijft krijgen van die volume regelaar.

Ik heb de batterijen uit mijn afstandsbediening gehaald, maar dat stopte het niet, dus het heeft niets te maken met de afstandsbediening.

Aan de zijkant zitten een aantal knoppen, waaronder een volume-regelaar. Je zou zeggen dat deze knop 'vast' zou zitten, maar dat lijkt me niet het probleem, want wanneer ik de volume harder wil zetten, gaat hij een zender omhoog. Volume dempen werkt gewoon niet. De zender knop werkt wel naar behoren, ondanks bovenstaande wisselwerking.

Ik heb de volgende tv:

Merk: Samsung
Model: LE40A551P2RXXC
Serial: ALLC3SLS200343A
Version: CJO6

Al geprobeerd zonder effect:
Batterijen uit de afstandsbediening gehaald (het probleem zit hem dus in de tv)
Stekkers opnieuw aangesloten
Alle knopjes indrukken

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt.

PS:
Ik kan via de tv knop naar menu (in EX1), daar zie je ook dat de knop vast zit omdat hij zelf non stop door het menu bladert, maar daar gaat hij naar RECHTS.
TV naar fabrieksinstellingen terugzetten. Als dat niet helpt de firmware proberen up te daten, de tv reset dan ahw ook. Die firmware werkt niet als je al de laatste versie hebt.
Eventueel tv gewoon een half uur met de stekker uit stopcontact alhoewel de interne batterij natuurljk wel stroom blijft geven voor bewaren instellingen.

Als dat allemaal ook niet helpt kan het een hardwareprobleem zijn.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-09 15:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zou eerst de firmware updaten/resetten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Reageert hij helemaal niet meer op de AB of alleen niet op de volumeknop op de AB? Dan wordt een firmware upgrade wellicht wat lastig, of lukt dat bij een Samsung ook zonder AB?

[Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 16-10-2010 19:57]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Z-wen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-10-2010
Er wordt niet gereageerd op de gehele AB. Ik kan dus ook niet naar Menu.

• bert-nl
Stroomstekker er uit. Dus absoluut geen stroom meer op de tv! TV open schroeven en backup batterij eruit halen, paar minuten er uit laten en dan weer er in. De tv is dan ook gereset. Je moet dan wel die batterij kunnen zien zitten en het aandurven het ding open te schroeven.

Wat je eventueel daarvoor nog kunt proberen (met weinig kans op succes) is het ingedrukt houden van een of meerdere knoppen op de tv zelf en dan aan zetten (dus met de knoppen ingedrukt). Vergelijk het met een telefoon of iPod die ook reset wordt als je bepaalde knoppen tegelijk ingedrukt houdt. Hierover staat niks in de manuals maar je weet het nooit. De optie om de backupbatterij er uit te halen lijkt me meer kans op succes bieden.

[Voor 52% gewijzigd door bert-nl op 16-10-2010 23:49]

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Als je nog garantie hebt op de tv zou ik dat openschroeven lekker overlaten aan een monteur. Natuurlijk kun je zo'n backupbatterij ook zelf vinden, maar Samsung kan waarschijnlijk zien dat hij geopend is door jou en geeft je mogelijk geen garantie meer als je het probleem niet zelf opgelost krijgt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bert-nl
Grrrrrene schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:26:
Als je nog garantie hebt op de tv zou ik dat openschroeven lekker overlaten aan een monteur. Natuurlijk kun je zo'n backupbatterij ook zelf vinden, maar Samsung kan waarschijnlijk zien dat hij geopend is door jou en geeft je mogelijk geen garantie meer als je het probleem niet zelf opgelost krijgt.
Ging er een beetje van uit dat de garantie verlopen zou zijn gezien het typenummer. Maar na googelen zie ik dat de A serie pakweg 2,5 jaar terug is geintroduceerd. Dan is de kans inderdaad groot dat er nog fabrieksgarantie op zit (2 jaar) en anders natuurlijk altijd het recht op een deugdelijk product jegens de verkoper. Maar dit laatste is in de praktijk een lastig realiseerbaar recht.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee