Harde schijf Western digital WD 80 WD800BB

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
Beste,
Ik heb als knutselaar een harde schijf op de kop kunnen tikken . Western digital WD80
Ik heb ze gefromateerd en windows XP opgeplaatst .
9 van de 10 keer start ze goed op .
Maar soms gebeurt het dat bij het opstarten de harde schijf zeer aardig doet ,soort van tik-tik -tik . Het is alsof het ware dat ze niet vrijkomt of de koppen van links naar rechtsgaan

Tijdens dat ze bezig is lawaai te maken stop het scherm nadat hij het geheugen heeft getest ,. een tijdje nadien identificeerd hij de harde schijf en de CD en DVD
Dan blijft het beeld staan en dan ben ik verplicht de computer uit te leggen .en opnieuw ,opnieuw te starten tot hij erover is .
En dan prima windows starten ,super snel en de schijf is geruisloos en doet alles naar behoren .
Weet er iemand raad mee ?of is deze schijf voor de vuilbak .
Heb de print als eens losgemaakt achteraan en de kontakten voor motor en kabel gereinigd . Telkens start ze dan direkt , maar zal toeval zijn .
Zou het soms hdpark die komt vast te zitten of bestaat dit niet meer .
Mijn hobby is wat aan die dingen prutsen , mijn excuus als alles misschien niet definitief is uitgelegd .
Toch iedereen alvast bedankt .

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Wat heb je zelf al getest? Heb je chkdsk er al eens overheen gegooid? Wat zegt de s.m.a.r.t. status van de hdd? Probeer eens een tooltje zoals hd-tune of de diagnostische tool van WD zelf en wat zeggen die allemaal over hdd?

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 16-10-2010 19:08 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-02 14:00

Hoite

Goed verhaal

Tikkende harde schijven betekend in 99% van de gevallen gezeik.
Dus, backuppen en een andere harde schijf gebruiken.

Lekker kort.