Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik loop al een lange tijd met dit euvel en heb nog geen oplossing kunnen vinden. Het is namelijk zo dat shares die ik mount (mounten gaat prima) niet meer in de sidebar van mn Finder terechtkomen. Houdt dus in dat ik eerst op het apparaat moet klikken (Windows machine of mn NAS) en dan pas in de desbetreffende share kan browsen.

Ik kan me nog herinneren dat shares wel netjes werden gedisplayed in de sidebar van Finder, wie kan mij uit de brand helpen? Ik heb het zowel op mn iMac als Macbook Pro.

Info:
-OS X v10.6.4 (volledig bijgewerkt)
-iMac 27" core i7 (late 2009 model)
-15" Macbook Pro C2D 2.4ghz
-Win7 64bits Pro OEM pc
-Synology DS409+

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 23:35
Kan je niet gewoon de shares er naar toe slepen? Ik zie ook alleen maar de PCnamen in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39
Inderdaad, je ziet alleen de device name in de sidebar. Aan het Eject icoon kun je zien of er een share binnen het device is gemount.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 09:16
Kijk eens in de voorkeuren van de Finder. In het tabblad Navigatiekolom kun je aanvinken welke onderdelen in de kolom moeten worden getoond. Staat alles hier wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Jep, alles staat daar aangevinkt. Ik weet nog dat het "vroeger" wel automagisch ging...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Heb je ze er misschien een keer per ongeluk uit gesleept terwijl ze gemount waren? Er staat me iets van bij dat ze dan daarna niet meer automagisch terugkomen. In dat geval inderdaad even de server openen en de share opnieuw naar links slepen als 'ie gemount is :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je bent een held! Net shares erin gesleept (naar Finder Sidebar > Devices), daarna als test shares gedisconnect, Finder gesloten en opnieuw geconnect.

Done!

[edit]
Scheelt toch weer 3 klikken en wat seconden per actie :)

[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 17-10-2010 16:57 ]

Instagram / YouTube

Pagina: 1