Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09-2024
Sinds kort ben ik in het bezit van een Onkyo TX-SR806. Naast de goede audio eigenschappen heb ik hem gekocht vanwege de aanwezige Faroudja upscaler. Maar ik merk hier weinig van in de beeldkwaliteit, vooral via de UPC mediabox. Ik heb ook een analoge vcr (met component) aangesloten en een Panasonic DVR-speler, maar ik zie niet dat het beeld opgepept wordt. Ook in de handleiding kom ik niets tegen over de Faroudja chip.

Nu heb ik de Onkyo net en de handleiding is nogal dik en mijn vraag is of ik iets over het hoofd zie. Moet ik iets instellen ergens of werkt het automatisch? En waar werkt het op, analoog, HDMI, ... ? En hoe werkt het?

Dank voor het antwoord

mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Upscalen door een receiver is overrated. Negen van de tien bronapparaten als Blu-rayspeler kunnen het beeld ook al voor je upscalen. Plus dat elke TV ook aan upscaling doet aangezien je anders nooit een beeldvullend beeld krijgt als je een analoge bron aansluit.

Overigens zegt "Faroudja" op zich niets. Er zijn meerdere types als het ware. De ene kan alleen analoge bronnen upscalen, andere versies kunnen naast analoog ook digitaal upscalen. En dan is er ook nog het verschil in hoever je kan upscalen, want sommige receivers scalen maar tot 1080i en andere weer tot 1080p.

Heb net even de specificaties van Onkyo opgezocht, maar die zijn weer eens heel onduidelijk en tegenstrijdig. Aan de ene kant staat er dat de receiver alleen over HDMI Switching beschikt, maar verderop staat dat de receiver HD Audio ondersteunt en dat kan alleen met HDMI Processing en niet met HDMI Switching. Dus op dat punt klopt het al niet. Maar verder lijkt het erop dat de TS-SR806 per input scaled. Want op component kan de TX-SR806 maar tot en met 1080i scalen en op HDMI tot en met 1080p. Dus uit de gegevens lijkt het ook dat de TX-SR806 niet beschikt over analoog naar digitaal converting. Dus dat alles via de HDMI Out van de receiver wordt gestuurd. Dus vind het spec-wise allemaal maar vaag wat de TX-SR806 nu wel en niet kan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb het gevonden. Ze hadden het verstopt onder "monitor instellingen', daar kun je de resolutie instellen. Ik heb inmiddels al een paar gewone DVD's uit geprobeerd en dat upscalen doe ie voortreffelijk. Bij de ene beter dan bij de andere, het hangt een beetje van de DVD af. Alleen bij UPC valt het een beetje tegen. Maar ja, dat is UPC.

Over het geluid kan ik nog niet veel zeggen, ik draai voorlopig nog over een oude JBL set zonder subwoofer. Volgende week nieuwe speakers kopen, voorlopig hou ik het op Klipsch.

Bedankt dat je zo uitgebreid de tijd genomen hebt.

Mathijs