Toon posts:

Nieuwe Licentie nodig voor upgrade Vista -> Win7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37
Hey Tweakers,

een kort vraagje omdat de site van Microsoft hier niet helemaal duidelijk over was. Heb ik een nieuwe licentie nodig als ik een upgrade uitvoer van Windows Vista Ultimate naar Win7 Ultimate, of is de licentie die ik heb gekocht voor Windows Vista mee te nemen naar W7?

De upgrade packs zijn niet bepaald goedkoop, en ik heb een ongebruikte licentie Windows Vista Ultimate en een InstallatieCD W7 waarvan de licentie op een andere PC in gebruik is. Vandaar.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-09 09:46
Je zal echt een Windows 7 Ultimate licentie moeten bezitten voor de PC die je wilt installeren.

Studeer je nog? Dan is www.surfspot.nl een idee.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-09 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je kunt inderdaad de Vista key NIET gebruiken voor Windows 7. Wanneer je upgrade krijg je een andere key, waarbij de Vista key komt te vervallen. De Vista licentie is op dat moment niet meer geldig. Wil je beide willen kunnen gebruiken dan moet je ook een volledig versie van Windows 7 kopen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:55

PcDealer

HP ftw \o/

_Dune_ schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:29:
Je kunt inderdaad de Vista key NIET gebruiken voor Windows 7. Wanneer je upgrade krijg je een andere key, waarbij de Vista key komt te vervallen. De Vista licentie is op dat moment niet meer geldig. Wil je beide willen kunnen gebruiken dan moet je ook een volledig versie van Windows 7 kopen.
Volgens mij kan er nog steeds (dezelfde) pc opnieuwe geïnstalleerd worden met de Vista key. Wil user die opnieuw upgraden, dan gebruikt ie de upgrade key. De Vista key vervalt dus niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37
Studeer je nog? Dan is www.surfspot.nl een idee.
Bedankt voor de tip!

Jammer dat ik dan niet zoveel meer heb aan een duur exemplaar van Windows Vista Ultimate.

• KoningTuur
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:46
Hey medetweakers,

Heb een vergelijkbaar geval, maar nog ietsje "trick"-ier. Mijn vrouw werkt (zakelijk) op een Alternate Core2duo 6320, 2 Gb, Vista Home Premium. Regelmatig BSOD's bij flash e/o bepaalde websites. Werd er gek van uit te zoeken waar het aan lag (al meer dan twee jaar of zo) dus heb ik eindelijk toegegeven aan mijn verlangen naar eigenbouw. CM690IIAdvanced, Asus MB, Phenom II 555 BE, 4 Gb). Nu heeft de Alternate een Vista OEM-versie. Kan ik nu een upgrade naar W7 kopen en die (met de OEM-sleutel van Vista) op de CM690 zetten? Ik weet dat het overzetten van OS van de ene HW-config naar de andere niet zonder meer mogelijk is, maar wellicht kun je wel een Vista-licentie overzetten op andere HW terwijl je upgrade naar W7? En is er dan eventueel een weg terug? Dus stel dat de W7/CM690-combi niet werkt, kan ik dan weer terug naar de Alternate/Vista-machine? Het is tenslotte voor haar werk, dus deze jongen kan zich geen al te grote blunders veroorloven. Ben wel redelijk thuis in de materie (studie Informatica/computertechniek/voormalig UNIX-systeembeheerder), maar dit zijn toch meer licentiepolitieke zaken en daar kom ik via GoT e/o het web niet goed uit.

Thanks alvast

KoningTuur

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-09 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PcDealer schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:32:
[...]

Volgens mij kan er nog steeds (dezelfde) pc opnieuwe geïnstalleerd worden met de Vista key. Wil user die opnieuw upgraden, dan gebruikt ie de upgrade key. De Vista key vervalt dus niet.
De Vista key heb je inderdaad nog weer nodig (officieel) om de PC opnieuw te installeren. Wat ik bedoel te zeggen met dat de Vista Licentie vervalt is dat je deze licentie niet voor een ander systeem kunt gaan gebruiken.
Singular1ty schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:59:
[...]
Bedankt voor de tip!

Jammer dat ik dan niet zoveel meer heb aan een duur exemplaar van Windows Vista Ultimate.
Beetje vreemde opmerking vind je niet? Je koopt toch tegen een lagere prijs een upgrade pakket van Windows 7? Wanneer je zowel Vista als 7 wilt gebruiken, dan zal je voor 7 ook de retail moeten aanschaffen. :)

[Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 18-10-2010 13:11]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Babipangang
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-01-2012
KoningTuur schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:30:
Hey medetweakers,

Heb een vergelijkbaar geval, maar nog ietsje "trick"-ier. Mijn vrouw werkt (zakelijk) op een Alternate Core2duo 6320, 2 Gb, Vista Home Premium. Regelmatig BSOD's bij flash e/o bepaalde websites. Werd er gek van uit te zoeken waar het aan lag (al meer dan twee jaar of zo) dus heb ik eindelijk toegegeven aan mijn verlangen naar eigenbouw. CM690IIAdvanced, Asus MB, Phenom II 555 BE, 4 Gb). Nu heeft de Alternate een Vista OEM-versie. Kan ik nu een upgrade naar W7 kopen en die (met de OEM-sleutel van Vista) op de CM690 zetten? Ik weet dat het overzetten van OS van de ene HW-config naar de andere niet zonder meer mogelijk is, maar wellicht kun je wel een Vista-licentie overzetten op andere HW terwijl je upgrade naar W7? En is er dan eventueel een weg terug? Dus stel dat de W7/CM690-combi niet werkt, kan ik dan weer terug naar de Alternate/Vista-machine? Het is tenslotte voor haar werk, dus deze jongen kan zich geen al te grote blunders veroorloven. Ben wel redelijk thuis in de materie (studie Informatica/computertechniek/voormalig UNIX-systeembeheerder), maar dit zijn toch meer licentiepolitieke zaken en daar kom ik via GoT e/o het web niet goed uit.

Thanks alvast

KoningTuur
Als die machine Vista home premium heeft, dan kan je hem met 7 home premium of ultimate upgraden. je moet alleen in de gate houden dat je dezelfde Bit versie gebruikt 32 bij 32, 64 bij 64

http://technet.microsoft....rary/dd772579(WS.10).aspx

I'm Sorry, Are you from the past?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee