Nieuwe AVG, FF en TB werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:15
Hey allemaal,

Ik heb de nieuwe AVG eens geprobeert (meuk: AVG Anti-Virus Free Edition 10.0.1136). Ik heb gewoon de standaard installatie gekozen, maar nu werkt mijn Firefox en Thunderbird niet meer. Hij opent geen pagina's of heel langzaam en Thunderbird kan geen verbinding meer maken met mijn mailserver (Via mijn mobiel krijg ik 't gewoon binnen, dus daar ligt 't niet aan).
Nou heb ik AVG verwijdert, maar het probleem blijft. Blijkbaar blijven er blokkeringen achter of zo? Hoe kom ik hier weer vanaf? System Restore is geen optie.
Pagina's laden via IE doet 't wel en MSN doet 't ook.

Bvd! Groetjes Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er in de event viewer?

Heb je geprobeerd om firefox opnieuw te installeren? Ben je dan van je probleem af?

Ik gebruik zelf ook AVG en heb hier nooit problemen mee ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Welke event viewer?
Het ligt niet alleen aan FF. Zoals ik al zei wil Thunderbird ook heel vaak de mail niet ophalen. Naar heel vaak refreshen pakt ie 'm soms wel. Chrome en Opera zijn net zo traag en geven ook 60% van de tijd een melding dat ie de pagina niet kan vinden. Een aantal keer refreshen dan pakt ie 'm soms wel weer.
Er schijnt iets in AVG te zitten die de pagina's controleert via google ofzo? En dat is de eerste keer wel geinstalleerd, maar heb ik nu verwijdert, maar blijkbaar blijft er toch nog iets achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jij jouw AVG opnieuw moet verwijderen. Klik hier om jouw AVG compleet te verwijderen.
Volgens mij ben je na een herinstallatie van AVG van je problemen af.

PS: Event viewer voor Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Die Removal Tool moet ik maar eens gebruiken, maar ze staan niet meer op de server. Krijg steeds 404 error en kan via google ook geen andere mirror vinden.

Verwijderd

Kan je de removers niet downloaden via bovenstaande link? Krijg je dan een 404 error? Ik kan deze namelijk wel downloaden. Probeer het anders nog eens nadat je jouw router/modem gereset heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:44
Als je een bepaalde site niet kan bereiken kan het ook een virus o.i.d. zijn. Laatst moeders laptop onder handen genomen en toen ik daar kaspersky (had nog een licentie over) wou installeren was de website ook niet bereikbaar want geblokkeerd door een virus. Via USB toch voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Heb je hier wat meer informatie over voor mij?
AVG-remover kan ik op de laptop niet downloaden, file not found. Ik heb avg-remover gedownload op m'n mobiel en op m'n laptop gezet en avg eraf gegooit.
Toen wou ik een andere downloaden en merkte ik dat www.eset.com 't ook niet doet (verwijst naar localhost). Deze op mijn mobiel geopent, deed die t wel. Daar av gedownload en weer op m'n laptop gezet. Geinstalleerd, gescant, maar 't probleem is er nog steeds.
Ook kan eset niet updaten net als windows update en ad-aware.

Ik wil sowieso m'n laptop formateren, maar mijn cd/dvd-rom doet raar wanneer ik hiermee iets wil opstarten of branden. Nou wou ik al een nieuwe inbouwen, maar misschien ligt 't ook wel aan een virus?
Af en toe als ik een website open gaat ie ook via quickfind.com ofzo. Weg klikken en weer openen dan pakt ie 'm wel gewoon.

Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Turmin op 04-12-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je hierboven beschrijf is hoogstwaarschijnlijk een virus en/of spyware.

Als je toch je laptop wil formateren doe dat dan gelijk, ben je waarschijnlijk van al je problemen af.

PS: Denk je wel aan een back-up!
PS2: Indien je besluit om bestanden te bewaren op een externe hardeschijf of usb stick zorg er dan voor dat je de externe schijf/usb stick eerst scan op virussen voordat je de bestanden terugkopieer. Dus eerst je laptop voorzien van een up-to-date virusscanner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:13:
Wat je hierboven beschrijf is hoogstwaarschijnlijk een virus en/of spyware.

Als je toch je laptop wil formateren doe dat dan gelijk, ben je waarschijnlijk van al je problemen af.

PS: Denk je wel aan een back-up!
PS2: Indien je besluit om bestanden te bewaren op een externe hardeschijf of usb stick zorg er dan voor dat je de externe schijf/usb stick eerst scan op virussen voordat je de bestanden terugkopieer. Dus eerst je laptop voorzien van een up-to-date virusscanner!
Je hebt m'n post niet helemaal gelezen. Reden dat ik m'n laptop niet kan formateren is dus dat m'n cd/dvd speler/brander het niet doet. Mogelijk is dit ook onderdeel van 't virus?
Verder heb ik al meerdere scans gedaan van AVG, Ad-aware en Eset NOD32, maar hij vind niks wat mijn probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Het heeft niks met Torrent te maken. Ik kan torrent sites als TPB, MiniNova etc wel bezoeken.
Sites als www.eset.com niet. En updaten worden geblokkeert.
Ik heb wel even m'n hosts file bekeken, maar staat niks schrikwekkends in.

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 activate.adobe.com
127.0.0.1 practivate.adobe.com
127.0.0.1 ereg.adobe.com
127.0.0.1 activate.wip3.adobe.com
127.0.0.1 wip3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-3.adobe.com
127.0.0.1 3dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-2.adobe.com
127.0.0.1 adobe-dns-3.adobe.com
127.0.0.1 ereg.wip3.adobe.com
127.0.0.1 activate-sea.adobe.com
127.0.0.1 wwis-dubc1-vip60.adobe.com
127.0.0.1 activate-sjc0.adobe.com
127.0.0.1 adobe.activate.com

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, kan je aan je USB-devices? Anders kan je toch makkelijk backuppe en dan windows installeren via USB?

Dan virusscanner vanaf usb draaien of gelijk formateren?

Check ook eens of je niet toevallig via een proxyserver verbinding maakt, dat zou kunnen verklaren waarom je internet soms werkt en soms niet. Kan je via netwerkverbindingen uitpluizen..
Pagina: 1