Toon posts:

spdif -> hdmi aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:11
Ik heb nu van de lieve mensen van msi een spdif passtrough kabeltje gekregen, maar hoe sluit ik zoiets aan?
De pin layout van mn mobo heb ik, maar van de gfx kaart??? en dan nog, er zit op het mobo gnd,spdif en 5v signaal.. stel ik vond op mn gfx kaart ook een 5v, dan moet ik die niet opelkaar aansluiten lijkt me...

Van mn gfx kaart bestaat overigens geen manual (msi VN210 MD512H). Daarvoor was hij blijkbaar te goedkoop :D

http://www.xs4all.nl/~sharkzor/mobo1.jpg

iemand een idee?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:17
In principe heb je alleen de GND & SPDIFout nodig lijkt me, de 5V is bedoeld voor de voeding van de LED's van een optische SPDIF bracket.

/edit: Is het trouwens nog wel nodig om spdif door te lussen, hebben ze geen eigen audio controller?

[Voor 32% gewijzigd door Nielson op 16-10-2010 11:23]

• sharkzor
Nielson schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:07:
In principe heb je alleen de GND & SPDIFout nodig lijkt me, de 5V is bedoeld voor de voeding van de LED's van een optische SPDIF bracket.

/edit: Is het trouwens nog wel nodig om spdif door te lussen, hebben ze geen eigen audio controller?
dat weet ik dus niet. kan ik nergens terug vinden.... in xbmc/alsa kreeg ik de boel nog niet aan de gang, vandaar dat ik het via deze weg probeer...

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Zit nog even op de MSI site te kijken, maar als ik zo zie:
Native HDMI and 7.1 Audio Output
- Support both 1080P HD movie playback and 7.1 Channel audio transmission
Volgens mij heetf spdif niet eens genoeg bandbreedte voor 7.1 dus zou haast wel een controller op moeten zitten. Tevens lijkt de connector die je nu gebruikt een fan aansluiting, zie de afbeeldingen van de niet-passieve uitvoering.

/edit: Had je deze al gevolgd?

[Voor 15% gewijzigd door Nielson op 16-10-2010 11:39]

• sharkzor
Nielson schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:35:
Zit nog even op de MSI site te kijken, maar als ik zo zie:

[...]
Volgens mij heetf spdif niet eens genoeg bandbreedte voor 7.1 dus zou haast wel een controller op moeten zitten. Tevens lijkt de connector die je nu gebruikt een fan aansluiting, zie de afbeeldingen van de niet-passieve uitvoering.

/edit: Had je deze al gevolgd?
jup. die guide had ik al gevolgd. geen effect. ongeveer 2 avonden door alle mogelijke instellingen heen gegaan.
opzich hoef ik geen 7.1, heb alleen stereo speakers hangen... als het maar werkt :D
Dit kabeltje kreeg ik van msi opgestuurd samen met een low-proflie backet voor 5euro, dus zou goed moeten zijn... maar je hebt gelijk, het lijkt ook op een fan aansluiting.... hmmm....

• sharkzor
na weer een avond prutsen, heb ik het eindelijk voorelkaar. gepruts met alsa en scripts maakte weer eens niks uit, dus probeerde ik maar eens de laatste xbmc live cd (de officiele, niet die van xbmcfreak).
blijkbaar hebben ze hier wel support voor deze gfx kaart ingebakken. later maar eens uitzoeken hoe ze dat gedaan hebben...

tnx nog voor het verhinderen van het opblazen van mn mobo :D
spanning op een spdif poort zetten lijkt me nou niet bevorderlijk voor de werking van het apparaat :D
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee